کد خبر: ۴۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسیناسیون عمومی را تنها راه ایمنی جامعه در برابر کرونا دانست و افزود: اگر ۵۰۰ هزار نفر دیگر در استان کرمان دوز اول واکسن خود را تزریق کنند، البته به شرط آنکه همه افرادی که باید، دوز اول را دریافت کرده باشند، ما به حد مطلوب یعنی واکسیناسیون ۸۵ درصدی خواهیم رسید. دکتر سعید صحبتی درباره روند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان گفت: در استان کرمان تاکنون حدود یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر دوز اول (۷۴ درصد جمعیت هدف) و یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفر (۴۶ درصد جمعیت هدف) نیز دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسیناسیون عمومی را تنها راه ایمنی جامعه در برابر کرونا دانست و افزود: اگر ۵۰۰ هزار نفر دیگر در استان کرمان دوز اول واکسن خود را تزریق کنند، البته به شرط آنکه همه افرادی که باید، دوز اول را دریافت کرده باشند، ما به حد مطلوب یعنی واکسیناسیون ۸۵ درصدی خواهیم رسید.
دکتر سعید صحبتی درباره روند واکسیناسیون کرونا در استان کرمان گفت: در استان کرمان تاکنون حدود یک میلیون و ۹۲۰ هزار نفر دوز اول (۷۴ درصد جمعیت هدف) و یک میلیون و ۱۸۴ هزار نفر (۴۶ درصد جمعیت هدف) نیز دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند.
وی واکسیناسیون عمومی را تنها راه ایمنی جامعه در برابر کرونا دانست و افزود: اگر ۵۰۰ هزار نفر دیگر در استان کرمان دوز اول واکسن خود را تزریق کنند، البته به شرط آنکه همه افرادی که باید، دوز اول را دریافت کرده باشند، ما به حد مطلوب یعنی واکسیناسیون ۸۵ درصدی خواهیم رسید.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره وضعیت کرونایی استان نیز به ایسنا گفت: اکنون در وضعیت ثابت قرار داریم به گونه‌ای که وقتی پیک پنجم را پشت سر گذاشتیم، روند ابتلا به کووید ۱۹ در استان کاهشی بوده و اکنون در وضعیت تقریبا ثابتی قرار داریم.
وی با خطرناک دانستن عادی انگاری که در جامعه رخ داده، اظهار کرد: با توجه به اینکه مقداری رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یافته و متاسفانه تا حدودی مردم سهل انگار شده اند و برخی نیز با تصور اینکه تزریق واکسن برای آن‌ها مصونیت ایجاد کرده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را زیاد جدی نمی‌گیرند، بنابراین اگر همین رویه پیش رود، وقوع پیک ششم دور از انتظار نخواهد بود.
صحبتی تاکید کرد: اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند و سهل انگار باشند احتمال وقوع پیک ششم وجود دارد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تقریبا نیمی از جمعیت استان کرمان واکسینه شده اند، اگر پیک ششم به وقوع بپیوندد، چند درصد آمار بستری‌ها و فوتی‌ها نسبت به پیک‌های قبلی تفاوت خواهد داشت؟ گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد دوز اول و بیش از ۴۰ درصد دوز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، پیش بینی می‌کنیم شدت موارد بستری و مرگ و میر به اندازه پیک‌های قبلی نباشد و کاهش محسوسی خواهیم داشت.

واکسن آنفلوانزا و کرونا همدیگر را پوشش نمی‌دهند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز به ایسنا گفت: واکسن آنفلوانزا و کرونا با یکدیگر هیچ تداخلی ندارند و همدیگر را نیز پوشش نمی‌دهند. منتها، چون واکسن آنفلوانزا برای کل جمعیت وجود ندارد بنابراین مثل همه کشور‌های دنیا، افراد در معرض خطر (کسانی که بیماری زمینه ای، افراد بالای ۶۵ سال و کادر بهداشت و درمان) باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عوارض واکسن کرونا در برخی افراد همراه با تب و بدن درد می‌باشد و عوارض واکسن آنفلوانزا نیز مشابه واکسن کروناست بنابراین با تزریق همزمان این دو واکسن ممکن فرد مقداری اذیت شود، لذا بهتر است فاصله یک هفته‌ای بین تزریق این دو واکسن را رعایت کنند.
صحبتی درمورد سوش‌های جدید کرونا اظهار کرد: ممکن است پاسخ دهی واکسن به سوش‌های جدید کمتر باشد، اما این به معنای بی اثر بودن واکسن نیست بلکه درصد اثربخشی واکسن کمتر می‌شود.
وی از میزان اثربخشی واکسن‌هایی که در ایران تجویز می‌شوند، سخن به میان آورد و گفت: اثربخشی همه واکسن‌ها در جهت جلوگیری از موارد شدید بیماری و پیشگیری از مرگ و میر بالا در حد مطلوب هستند و تحقیق مقایسه‌ای هنوز انجام نشده است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در استان کرمان فردی به دلیل عوارض واکسن فوت کرده است؟ اظهار کرد: تاکنون گزارشی در این زمینه نداشتیم.
وی با بیان این مطلب که در همه رده‌های سنی و جنسی کاهش موارد بستری کرونایی را داشتیم، در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در سویه دلتا پلاس همانند نوع دلتا، کودکان و جوانان نیز در معرض خطر قرار دارند؟ تاکید کرد: درصد ابتلای جوانان و کودکان نیز در این نوع بیشتر خواهد بود، اما افراد بزرگسال در خطر بیشتری قرار دارند.
صحبتی در پایان خطاب به مردم گفت: کسانی که تاکنون واکسن کرونای خود را تزریق نکرده اند، حتما در اسرع وقت اقدام کنند. متاسفانه بیشتر کسانی که واکسن تزریق نکرده اند، جزو گروه‌های آسیب پذیر هستند و اگر سوش جدید شیوع پیدا کند، احتمال درگیر شدن آن‌ها با بیماری زیاد است ضمن آنکه افرادی که واکسن دریافت کرده اند همچنان زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در ازدحام‌ها و ... را سرلوحه قرار دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)