کد خبر: ۴۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای شهر مطرح شد
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به معضل سگ‌گردانی در پارک‌ها گفت: این اقدام در فضا‌های عمومی، غیرقانونی است؛ بنابراین، مقرر شد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیشنهاداتی را برای رفع این معضل اجتماعی ارایه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به معضل سگ‌گردانی در پارک‌ها گفت: این اقدام در فضا‌های عمومی، غیرقانونی است؛ بنابراین، مقرر شد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیشنهاداتی را برای رفع این معضل اجتماعی ارایه کند.
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، امروز دهم آبان‌ماه، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست به سیزدهم آبان، سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه رویداد متفاوتی بودند که هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی داشتند.
علیرضا نادری، با بیان اینکه هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود، افزود: در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) توسط مأموران حکومت شاه بازداشت و پس از انتقال از قم به تهران، به ترکیه تبعید شدند.
وی ادامه داد: این تبعید در پی اعتراض امام به سیاست‌های حکومت پهلوی و ازجمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون به‌وقوع پیوست و امام ۹ روز پیش از تبعید، در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در منزل‌شان برگزار شد، با ایراد نطقی، جنایات و مفاسد کاپیتولاسیون را تشریح کردند.
نادری همچنین به سالروز شهادت «شهید حسین فهمیده»، نوجوان سیزده‌ساله را ازجملۀ دیگر رویداد‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، به یاد گار خواهد ماند.

مناطقی که حفاری فاضلاب به اتمام رسیده آسفالت شود
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی شورا ضمن تبریک به شهردار کرمان و آرزوی توفیق برای مدیریت جدید شهری، بر لزوم در نظر گرفتن تمام سلایق، نظرات و پیشنهادات در اداره امور شهر تأکید کرد.
منصور ایرانمنش، به همکاری خوب شهرداری و اداره‌کل آب‌وفاضلاب شهری برای حفاری‌های سطح شهر اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به شروع فصل سرما، مناطقی که کار حفاری آن‌ها به پایان رسیده، باید آسفالت شود تا در هنگام بارندگی مشکلی برای تردد مردم ایجاد نشود.
وی بر لزوم ارایۀ به‌موقع لوایح عوارضی شهرداری به شورا جهت بررسی بیشتر نیز تأکید کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن در ماه‌های پایانی سال، این اقدام باید سریع‌تر انجام شود.
ایرانمنش در ادامه، به پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» و اقدامات انجام‌شده برای ساماندهی آن اشاره کرد و یادآور شد: در زمان سرپرستی شهرداری کرمان توسط مهندس «پوراسماعیلی»، اقدامات زیادی برای ساماندهی این مسیر انجام شد که امیدوارم این اقدامات ادامه یابد.
وی ضمن تشکر از شهرداری و کسبه محل، بر لزوم تسریع عملیات اجرایی و تکمیل این پروژه تا قبل از برگزاری دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی تأکید و خاطرنشان کرد: در صورت نیاز باید به شیفت‌های کاریِ این پروژه افزوده شود.
رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث فرهنگی شورا، به درخواست شهرداری برای جایگزینی اتوبوس‌های نو به‌جای فرسوده اشاره کرد و افزود: این موضوع به حیطۀ کاری سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان مربوط می‌شود که در این راستا تعدادی از اتوبوس‌های مربوط به بخش خصوصی با عمر بیش از ۱۰ سال از رده خارج هستند و مالکان تقاضا دارند تا اتوبوس‌ها واگذار و سند خودرو به آن‌ها منتقل شود.
وی با بیان اینکه شهرداری باید اتوبوس‌های نو را جایگزین کند، گفت: تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده در حومه شهر سرویس‌دهی می‌کنند.

ضرورت ایجاد فضای سبز در محله سرآسیاب
رییس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط زیست شورا نیز به برگزاری جلسات متعدد با اساتید دانشگاه و مسئولان خدمات‌شهری شهرداری کرمان اشاره و ازجمله موضوعات مطرح را لزوم ایجاد فضای سبز برای محلۀ «سرآسیاب» ذکر کرد.
فتح‌الله مؤیدی، به بیان اینکه در این خصوص استعلام گرفته شده و زمین مدنظر متعلق به شهرداری است، گفت: سرمایه‌گذار نیز برای همکاری طبق نظر شهرداری اعلام آمادگی کرده است.
وی با اشاره به اینکه اهالی محلۀ «سرآسیاب» سال‌های‌سال به‌دنبال ایجاد فضای سبز هستند، ادامه داد: در این خصوص مصوب کردیم تا تفاهم‌نامۀ همکاری بین سرمایه‌گذار و شهرداری منعقد شود که نتیجۀ نهایی جهت تصویب به شورای شهر ارایه می‌شود.
مؤیدی همچنین بر لزوم تعیین‌تکلیف دفن اموات اتباع افغانستانی و جلوگیری از دفن اموات در اطراف زمین در نظر گرفته شده برای فضای سبز تأکید کرد.

اولویت های بودجه در دستور کار قرار گیرد
در این جلسه، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز ضمن تشکر از برگزارکنندگان جلسه تکریم و معارفه شهردار کرمان، با اشاره به اعلام اولویت‌های هشت‌گانۀ «شَعرباف»، شهردار کرمان، گفت: با توجه به قرارگیری در آستانۀ تدوین لوایح درآمدی و بودجۀ سال آینده، پیشنهاد می‌شود اولویت‌ها در دستور کار قرار گیرد و به‌صورت رسمی به شورا ارایه شود.
حسین چناریان افزود: لازم است هر کدام از اولویت‌ها در شورا مطرح و درخصوص تغییر و تکمیل آن‌ها تصمیم‌گیری شود تا این موارد در بودجۀ سال آینده مدنظر قرار گیرد.
وی تأکید کرد: اگر قرار است اولویت‌های مدنظر شهردار در بودجۀ سال آینده لحاظ شود، باید در فرصت کافی پیشنهادات شهرداری ارایه، جمع‌بندی و برنامۀ منظمی برای لوایح سال آینده اجرا شود.
چناریان همچنین به تعیین‌تکلیف تعدادی از املاک مسیری اشاره کرد و ازجمله موارد مطرح در این کمیسیون، بر مشخص شدن تخفیف مبلغ خودیاری آسفالت به گروه‌های خاص ازجمله خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و افراد تحت پوشش بهزیستی و لحاظ کردن موارد دیگر تأکید کرد.
در ادامه، مقرر شد برای تصویب نهایی این مصوبه، شهرداری موارد دیگر و پیشنهادات خود را در جلسات آینده اعلام کند.
در ادامه، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا به ارسال نامه‌ای از اداره‌کل راه و شهرسازی به شورا درخصوص طرح اقدام ملی مسکن و قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: در این نامه درخواست شده نسبت به تصویب حذف عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری برای پروژه‌های حمایتی دولت ازجمله طرح «اقدام ملی مسکن» ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای حمایت از خانوار‌های کم‌درآمد شهر کرمان، مواردی به شهرداری کرمان ابلاغ شود.
حسین چناریان افزود: این نامه در کمیسیون مطرح و مقرر شد شهرداری به استناد موارد اعلام شده ازسوی اداره‌کل راه و شهرسازی، به‌صورت تعاملی همکاری کند.
شهردار کرمان نیز در این خصوص گفت: براساس قانون، بین نهاد‌های دولتی و غیردولتی در عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری، تفاوتی وجود ندارد و به محض اینکه تغییر کاربری در کمسییون ماده پنج مصوب شود، مشمول عوارض می‌شود.
سعید شَعرباف تبریزی تأکید کرد: عوارض ارزش افزوده تغییر کاربری، بعد از تصویب کمیسیون ماده پنج، کاملاً قانونی است و مصالحه هم اگر به نوعی به معنای مبادله مالی باشد، به‌صورت تهاتر امکان‌پذیر است.

امیدواریم شاهد تحول خوبی در زمینۀ شهرداری الکترونیک باشیم
رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورا نیز از برگزاری جلسات متعدد در خصوص بررسی فرایند‌ها با حضور نماینده شورا اشاره کرد.
سیدمحمد موسوی، موضوع اصلی را دنبال کردن موضوع شفافیت در شهرداری اعلام کرد و گفت: بیشترین تأکید بر داده‌های شهرسازی و مالی است که طبق اعلام معاون شهرسازی و معماری شهردار، در این زمینه پیش‌نویسی تهیه شده است.
وی با بیان اینکه مطالبۀ جامعه و مردم، شفافیت اطلاعات به‌خصوص در زمینۀ درآمد و هزینه است، گفت: لازم است هرچه سریع‌تر اطلاعات ارایه شود.
رییس کمیسیون هوشمندسازی، شفافیت و بهره‌وری شورا، بر هوشمندسازی و تحقق شهرداری الکترونیک تأکید کرد و افزود: هرچند اقداماتی انجام شده، اما به‌دلیل مشکلات مالی و عدم آگاهی، چندان به آن پرداخته نشده است.
موسوی افزود: این مورد از ضرورت‌های کار ارباب‌رجوع است که باید از طریق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان پیگیری شود.
وی همچنین به تحولات سامانۀ شهرسازی اشاره کرد و گفت: امیدواریم شاهد تحول خوبی در زمینۀ شهرداری الکترونیک باشیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان هم به طولانی بودن فرایند کاری در سامانۀ شهرسازی اشاره کرد و افزود: پیشنهاد شد معاونت شهرسازی و معماری مواردی را در سامانه ادغام کند.
کمساری، با بیان اینکه طبق نظر معاون شهرسازی و معماری شهردار، با در نظر گرفتن مراحل قانونی نمی‌توان روال کار را خلاصه‌تر کرد، افزود: سامانۀ شهرسازی و معماری، بعد از اصلاح به‌صورت پایلوت در شهرداری منطقه یک فعال شده و برای راحتی کار ارباب‌رجوع، مراحل آن به حداقل رسیده است.
وی ادامه داد: کار به اندازۀ کافی خلاصه و فشرده شده، اما برای استمرار آن نیاز است شورای شهر نظرات نهایی خود را اعلام کند.

تعدادی از معاونت‌ها و سازمان‌های مهم شهرداری هنوز سامانه‌ای ندارند
رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا نیز بر اعلام صورت جامع شش‌ماه هزینه و درآمد شهرداری تأکید کرد و گفت: این گزارش باید به تأیید شورا برسد و به وزارت کشور ارسال و درنهایت برای عموم منتشر شود.

محمد امینی‌زاده، با بیان اینکه تعدادی از معاونت‌ها و سازمان‌های مهم شهرداری هنوز سامانه‌ای ندارند، گفت: به‌طور مثال سازمان‌های حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری و اموال و املاک شهرداری که اهمیت و جایگاه خاصی در خدمت‌رسانی دارند، هنوز به سامانۀ مشخصی مجهز نیستند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود راه‌اندازی سامانه در این بخش‌ها در اولویت قرار گیرد.
وی در ادامه، پیشنهاد راه‌اندازی پویشی در زمینۀ هوشمندسازی و شفاف‌سازی ارایه کرد و گفت: برای راه‌اندازی این پویش باید برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی شود.

شهرداری برای رفع معضل سگ گردانی در پارک‌ها اقدام کند
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورا هم ضمن تشکر از شهردار کرمان برای بازدید از مراکز فرهنگی و ورزشی و گرم‌خانه‌های شهر، به انجام اقداماتی درخصوص طرح فرهنگی برای پل «شهدای خلبان» و برگزاری جلسات کارگروه برگزاری سالگرد سردار دل‌ها جهت ساماندهی زائران و مهمانان اشاره کرد.
عشرت کردستانی، طرح «مسجد پناه من» با محوریت امام جماعت محله را نیز از برنامه‌های در حال پیگیری این کمیسیون با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برشمرد.
وی با اشاره به معضل سگ‌گردانی در پارک‌ها نیز گفت: این اقدام در فضا‌های عمومی، غیرقانونی است؛ بنابراین، مقرر شد سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پیشنهاداتی را برای رفع این معضل اجتماعی ارایه کند.
کردستانی همچنین افزود: برپایی بازارچه‌های محلی نیز در دست اقدام است و طرح‌های خوبی در این زمینه مطرح شده است.
وی در ادامه، خواستار اجرای المان‌هایی درخصوص فرهنگ و هویت شهر تاریخی کرمان در ورودی‌های این شهر شد.
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورا همچنین از نبود اطلاعات منسجم و سیستمی در زمینۀ فرهنگ، ورزش و هنر گلایه کرد و گفت: لازم است لایه‌های اطلاعاتی در این خصوص بازنگری و به‌روز شود.
کردستانی، به اهمیت وجود مقبرۀ «امام‌زاده محمد (ع)» در شهر کرمان و لزوم توجه به آن اشاره و خاطرنشان کرد: این مکان می‌تواند مانند «شاه‌چراغ (ع)» شیراز، به یک مرکز زیارتی و گردشگری تبدیل شود.
وی همچنین بر نام‌گذاری بعضی از معابر به نام شهدا تأکید کرد و گفت: نام‌گذاری معبری به نام «شهید حسین یوسف‌الهی» باید مدنظر قرار گیرد.
شهردار کرمان نیز در این خصوص گفت: در کمیتۀ نام‌گذاری تأکید شده معابر به نام شهدا و افراد خیّر و سرشناسی که فوت کرده‌اند، مزین شود.
سعید شَعرباف تبریزی، با تأکید بر اینکه نام معابری که در ذهن مردم جا افتاده، نیازمند تغییر نیست، گفت: دغدغۀ نام‌گذاری معابر به نام شهدای والامقام، مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و مورد توجه مدیریت شهری نیز قرار دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)