کد خبر: ۴۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وضعیت روند واکسیناسیون در این استان خوب است و تاکنون یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۰ نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت این استان، یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: واکسیناسیون کرونا در مناطق مرکزی و شمال کرمان بیشتر انجام شده و در مناطق جنوب و شرق استان کرمان کمتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وضعیت روند واکسیناسیون در این استان خوب است و تاکنون یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۸۰ نفر معادل ۷۶ درصد جمعیت این استان، یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان کرمان افزود: واکسیناسیون کرونا در مناطق مرکزی و شمال کرمان بیشتر انجام شده و در مناطق جنوب و شرق استان کرمان کمتر بوده است.
وی با بیان اینکه نسبت به هفته گذشته افزایش بیماران کرونایی را مشاهده می‌کنیم اظهار داشت: در حال حاضر ۶۹۳ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در استان کرمان بستری هستند که ۱۵۱ نفر از آن‌ها در آی سی یو ادامه روند درمان را می‌گذرانند و ۵۹ نفر نیز تحت درمان با دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: آزمایش کرونا برای بیماران سرپایی نیز در این استان افزایش یافته که هشداری برای نظام درمانی و درگیر شدن در پیک ششم است، هر چند هنوز برای تایید موج ششم کرونا در کرمان و کشور شواهد کافی نداریم.
وی تاکید کرد: برای پیشگیری از بروز پیک ششم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید بیشتر شود و کرمان جزو استان‌هایی است که دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
رشیدی نژاد با بیان اینکه حفظ سلامت مردم بر همه چیز اولویت دارد ادامه داد: بازگشایی‌ها حتما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همراه باشد و با مکان‌ها و اصنافی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی صورت می‌گیرد.
وی تصریح کرد: استان کرمان از نظر برخورد با متخلفان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف است و برای جلوگیری از ایجاد موج ششم کرونا، برخورد‌ها باید جدی شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: بر اساس آخرین نقشه رنگ بندی این استان، ۲ شهرستان زرند و شهربابک در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی، ۱۳ شهرستان زرد و پنج شهرستان استان کرمان در وضعیت آبی قرار دارند.
محمدصادق بصیری با اشاره به تغییر رنگ شیوع کرونا در برخی شهرستان‌های استان طی هفته گذشته افزود: این مسئله نشان می‌دهد ویروس کرونا در کرمان در گردش است و ما باید نگران شیوع مجدد بیماری کووید ۱۹ باشیم.
وی تاکید کرد: در شهرستان‌های قرمز استان کرمان مدیریت هوشمند کرونا اعمال و در سایر شهرستان‌ها بازگشایی‌ها با توجه به واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)