کد خبر: ۴۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان: هر مدیری که از اجرای برنامه‌های سازگار با کم آبی تخطی کند به دستگاه قضایی معرفی می‌شود
استاندار کرمان تخطی از قوانین را جرم دانست و تاکید کرد: هر مدیرکلی که از اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی سر باز زند، با امضای خودم به دستگاه قضایی معرفی می کنم و بدانید که سازگاری با کم آبی، برنامه بسیار مهمی است و این برنامه قانون و تمرد از آن جرم است.

استاندار کرمان تخطی از قوانین را جرم دانست و تاکید کرد: هر مدیرکلی که از اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی سر باز زند، با امضای خودم به دستگاه قضایی معرفی می کنم و بدانید که سازگاری با کم آبی، برنامه بسیار مهمی است و این برنامه قانون و تمرد از آن جرم است.
به گزارش ایسنا علی زینی وند صبح امروز ۱۶ آبان ماه در جلسه سازگاری با کم آبی استان کرمان با اشاره به وضعیت آبی استان گفت: برنامه های سازگاری با کم آبی برای استان کرمان بسیار مهم و جدی است.
وی با تاکید برآنکه پذیرفتنی نیست که دستگاهی به وظیفه خود در زمینه سازگاری با کم آبی عمل نکند و در ادامه با انتقاد شدید از اظهار نظر برخی از مدیران مبنی بر اینکه به برنامه های سازگاری با کم آبی اعتقادی ندارند، اظهار کرد: این برنامه تصویب شده است، مگر اجرای برنامه های دولت و حاکمیت دل به خواهی است؟
استاندار کرمان تخطی از قوانین را جرم دانست و تاکید کرد: هر مدیرکلی که از اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی سر باز زند، با امضای خودم به دستگاه قضایی معرفی می‌کنم و بدانید که سازگاری با کم آبی، برنامه بسیار مهم است و این برنامه قانون و تمرد از آن جرم است.
وی در ادامه از بخش کشاورزی سخن به میان آورد و تصریح کرد: در زمینه کشاورزی نمی توان حرف پوپولیستی(عوام گرایانه) زد، باید کشاورزان توجیه شوند که با فرونشست زمین مواجه هستند و باید به سمت مکانیزه کردن آبیاری و دانش بنیان کردن کشاورزی سوق یابند تا بهره برداری این بخش چندین برابر شود.
زینی وند عنوان کرد: برنامه سازگاری با کم آبی براساس کارهای کارشناسی و بررسی های زیاد تدوین شده و پشتوانه علمی دارد و اگر سند سازگاری با کم آبی علمی نیست چرا سالی ۱۰۰۰ هکتار از اراضی پسته بایر می شود.
وی خطاب به دستگاه های اجرایی گفت: برنامه سازگاری با کم آبی یک برنامه عادی و دل بخواهی نیست این برنامه با امنیت کشور سر و کار دارد.
استاندار کرمان درباره کاهش آب مصرفی فضای سبز اظهار کرد: صرفه جویی در آب فضای سبز به معنای بی روح شدن شهر نیست بلکه شهرداران باید به سمت کاشت گونه های کم آب بر، جداسازی آب شرب از فضای سبز و مکانیزه کردن آبیاری سوق یابند.
وی اظهار کرد: سازمان های جهادکشاورزی شمال و جنوب استان کرمان از برنامه سازگاری با کم آبی عقب هستند و باید دستگاه هایی که تکلیف برای آنها در این برنامه مشخص شده هر چند ماه یک بار گزارش ارایه دهند.
زینی وند تاکید کرد: برنامه سازگاری با کم آبی یک انتخاب نیست بلکه یک اضطرار است البته اگر در فرهنگ مصرف آب کاری نکنیم حتی اگر پنج لوله آب از خلیج فارس بیاوریم، باز با کم آبی مواجه هستیم و باید خطرات حفر چاه ها را به مردم بگویید.
وی بیان کرد: مدرن ترین کشاورزی دنیا در بخشی از استان کرمان در حال اجراست و وقتی ما چنین علمی داریم نباید گذاشت که سالانه چندین هکتار از باغات و مزارع استان خشک شود.
استاندار کرمان بیان کرد: برنامه سازگاری با کم آبی یک برنامه فنی قابل اجرا و ضروری ترین برنامه استان است و هیچ کوتاهی در اجرای آن پذیرفته نیست و می توان آن را در کمتر از پنج سال اجرایی کرد.
علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به کسری شدید آب در مناطق مختلف کشور، گفت: آبخوان های ما در بسیاری از مناطق کشور به خصوص با خطر فرونشست مواجه هستند.
وی به تعریف سازگاری با کم آبی پرداخت و اظهار کرد: تصمیم گیری ها و برنامه های راهبردی باید براساس اقلیم هر منطقه اتخاذ شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه استان کرمان با تاکید برآنکه باید برنامه ریزی ها متناسب با اقلیم استان باشد، تصریح کرد: در سند سازگاری با کم آبی مقر شد که استان کرمان ۱۹۸۰ میلیون مترمکعب آب در دو فاز صرفه جویی کند که در فاز اول باید ۱۰۳۰ میلیون متر مکعب آن محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: عملکرد سازگاری با کم آبی استان هفته آینده در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)