کد خبر: ۴۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
ایمان عتیقی:
مدیرعامل گل‌گهر با اشاره به حمایت سهامداران بزرگ معدنی و فلزی از سهام تجلی، آینده شرکت‌های پروژه‌محور را مثبت ارزیابی کرد.

تجربه ۳ غول بورسی پشت تجلی است

مدیرعامل گل‌گهر با اشاره به حمایت سهامداران بزرگ معدنی و فلزی از سهام تجلی، آینده شرکت‌های پروژه‌محور را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش طلانیوز: ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به اینکه ۱۷ درصد از سهام شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات متعلق به گل گهر است، گفت: یکی از مزیت های شرکت تجلی نسبت به شرکت‌های بورسی و فرابورسی این است که سهامداران اصلی آن خوش‌نام و پربنیه‌های صنعت هستند و این موضوع به تبع تاثیر مستقیم بر این شرکت می گذارد و علاوه بر آن، تیم مدیریتی شرکت تجلی از متخصصان بازار سرمایه، صنعت معدن و فولاد کشور هستند؛ پیش بینی می کنم این علم، آگاهی و تجربه ای که در سهامداران اصلی و همچنین تیم مدیریتی این شرکت وجود دارد، تجلی را تبدیل به یکی از شرکت های موفق در بورس کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در پاسخ به این پرسش که نگاه شما نسبت به سبد فعالیت اقتصادی تجلی چیست، تصریح کرد: شرکت تجلی به عنوان یک شرکت نوپا، از تجربه سه شرکت در حوزه معدن و صنایع معدنی استفاده می کند و زنجیره تولید فولاد از جمله کنسانتره و‌ آهن اسفنجی را در پروژه‌های خود دیده است؛ همچنین زیرساخت هایی همچون ریل و جاده را در برنامه‌ی خود دارد. این برنامه ها نشان دهنده این است که این شرکت با یک علم کامل نسبت به فولاد، معدن و زیرساخت ها قدم بر می دارد.

وی افزود: مدیران تجلی به شکل جدی به دنبال اکتشافات نیز هستند که اگر بتوانند این موضوع را به نتیجه برسانند جزء اتفاقات و دستاوردهای خوب شرکت تجلی خواهد بود. عتیقی در ارتباط با رویکرد بازار سرمایه نسبت به شرکت تجلی گفت: حدود ۲۵ موضوع در پیش بینی بازار سرمایه و برآورد شرکت های بورسی تاثیر گذار است، پرسش هایی همچون سهامداران شرکت چه کسانی هستند؟ پروژه های شرکت ها از چه جنسی است؟ حمایت آینده از این شرکت چگونه خواهد بود؟ از جمله مهمترین این پرسش هاست. با توجه به آن که شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات حوزه فعالیت خود را معدن، فولاد و زیر ساخت دیده است و سهامداران آن شرکت هایی همچون گل گهر و چادر ملو و توسعه معاون و فلزات معادن است، به تبع در بازار سرمایه امنیتی را برای کسانی که می خواهند در این عرصه وارد شوند، ایجاد می کند. وی ادامه داد: فعالیت شرکت تجلی، فعالیت توانمند اقتصادی، معدنی،‌ فولادی و زیرساختی است و حمایت از این سهم با توجه به ابزارها و امکاناتی که سهامداران عمده آن دارند، مستحکم است. پیش بینی من این است که این سه موضوع مهم (سهامداران، جنس پروژه ها، آینده شرکت)‌ علاوه بر اتفاقات خوبی که برای شرکت رقم خواهد زد، سهام این شرکت را به سهمی پربنیه تبدیل کند. وی با مثبت ارزیابی کردن تامین مالی تجلی از بازار سرمایه به عنوان اولین شرکت پروژه محور گفت: امروز شرکت تجلی به عنوان اولین شرکت سهامی عام پروژه‌محور در بورس وارد شده است که با توجه به مزیت های شرکت تجلی، اولین تجربه، تجربه خوبی خواهد بود.

عتیقی در ارتباط با استقبال از شرکت های پروژه محور در بورس تشریح کرد: کسب سود از بازار سرمایه، ۲۰ درصد از انگیزه خرید سهام بورسی است، ۸۰ درصد مرتبط با رشد سهام است؛ بنابراین اگر امروز گل گهر از تجلی حمایت می کند به این دلیل است که هرچقدر قیمت سهام تجلی رشد کند، تاثیر آن بر قیمت گل گهر بیشتر می شود و به طور کلی روند مثبتی برای تجلی پیش‌بینی می‌شود؛ در واقع «ومعادن»، «کگل» و «کچاد» نماد سه شرکت عظیم بورسی هستند که پشت هر شرکتی قرار بگیرند، آن را به جلو می برند.

پذیره نویسی سهام شرکت تجلی از طریق عرضه عمومی سه شنبه ۲ آذر سال ۱۴۰۰ در فرابورس ایران انجام می شود. در این عرضه ۱۵ درصد از سهام شرکت تجلی از طریق سلب حق تقدم از سهامداران فعلی، با هر سهم قیمت هزار ریال، برای عموم مردم عرضه خواهد شد. شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(۵۱ درصد)، شرکت چادرملو(۱۷درصد) و شرکت گل گهر(۱۷درصد) سهامداران عمده این شرکت هستند. تجلی توسعه معادن و فلزات با افزایش سرمایه ۶۲۰ هزار درصدی از یک میلیارد تومان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، بزرگترین افزایش سرمایه تاریخ بورس را به نام خود ثبت کرده است. درحال حاضر این شرکت پروژه های زنجیره فولاد از معدن تا نورد، شامل گندله سازی، آهن اسفنجی و فولاد سازی را در دست احداث دارد و از پروژه های آتی آن می توان به ساخت اسکله بندر عباس و اکتشاف و استخراج از معادن جدید اشاره کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)