کد خبر: ۴۲۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه
مهندس میلاد شمس مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه در خصوص پروژه فلوتاسیون خاتون آباد توضیحایت ارائه کرد:

طراحی پروژه فلوتاسیون خاتون آباد  توسط شرکت‌های داخلی انجام شده است

مهندس میلاد شمس مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه در خصوص پروژه فلوتاسیون خاتون آباد توضیحایت ارائه کرد:

با توجه به آغاز عملیات خاکبرداری و تسطیح در پروژه فلوتاسیون خاتون آباد، لطفا در خصوص ابلاغ این قرارداد و برنامه زمانبندی طراحی و اجرا توضیح بفرمائید؟
قرارداد مذکور از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه ابلاغ گردیده و برنامه زمان بندی دو ساله از شهریور ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و طراحی پایه و تفضیلی پروژه مذکور توسط شرکت‌های ایرانی انجام خواهد پذیرفت.

لطفا در خصوص پروژه فلوتاسیون خاتون آباد و ضرورت اجرای آن توضیح بفرمائید.
ضرورت اجرای پروژه فلوتاسیون همانطور که در مصاحبه‌های قبلی گفته شد از تصمیمات هوشمندانه کارفرمای محترم (شرکت ملی صنایع مس ایران) می‌باشد فرآیند فلوتاسیون سرباره یک فرآیند تکمیلی ذوب می‌باشد که با توجه به آنکه سرباره محصول فرعی فرآیند مذکور است استخراج مس محتوی از سرباره مذکور؛ یک اقدام اجتناب ناپذیر می‌باشد که با فلوته نمودن سرباره؛ مس محتوی بصورت کنسانتره مس به چرخه تولید بازخواهد گشت. در نهایت بازدهی اقتصادی فرآیند ذوب را در سبد فرآیند‌های تولیدی بالا خواهد برد. با توجه به این مهم از طرفی اجرا نمودن پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون آباد توسط شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، با توجه به تجربه اجرای پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه، بسیار مفید فایده است و در نهادینه نمودن نحوه اجرای پروژه‌های EPC در این مقیاس و رسوب دانش بومی طراحی و اجرای پروژه‌های فلوتاسیون در شرکت و توانمندسازی ساختار شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه موثر می‌باشد.

این پروژه برای چه میزان تولید کنسانتره طراحی شده است؟
این پروژه با ظرفیت ورودی روزانه ۱۹۸۰ تن سرباره و خروجی سالیانه ۳۶۰۰۰ تن کنسانتره مس برنامه ریزی گردیده است

در طراحی و اجرای این پروژه با توجه به تجربه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در پروژه فلوتاسیون مجتمع مس سرچشمه، چه میزان از دانش و تخصص داخلی استفاده شده است؟
طراحی پایه پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه توسط صاحب تکنولوژی خارجی انجام پذیرفته بود، اما در پروژه خاتون آباد همانگونه که عرض شد هر دو طراحی توسط شرکت‌های داخلی با توجه به استقاده از دانش بومی سازی شده انجام شده است.

در خصوص تامین تجهیزات و نحوه حل مشکلات تحریم توضیح بفرمائید.
در پروژه مذکور جهت تامین تجهیزات اصلی در حال بررسی تامین کنندگان داخلی و خارجی هستیم که انشالله در آینده نزدیک پس از اتمام بررسی و ارزیابی نتایج وضعیت تامین کننده تجهیزات اصلی شفاف خواهد شد.

در شرایط فعلی ورود شرکت سرمایه گذاری به پروژه‌های بزرگ و زمان بری که نیازمند اعتبارات ارزی هم هستند آیا توجیه اقتصادی دارد؟
بله با توجه به آنکه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه زیر ساخت‌های پروژه EPC را فراهم آورده و از طرفی تجربه اجرای EPC را مجددا در خود احیاء نموده است انجام پروژه‌های بزرگ نیز با توجه به توانمندی‌های ایجاد شده برای شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه توجیه اقتصادی خواهد داشت و از سه منظر می‌توان به این مهم پرداخت. منظر قابلیت ایجاد شده در شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و منظر دیگر بعنوان بازوی اجرای شرکت ملی صنایع مس ایران در اجرای پروژه‌های EPC در حوزه توسعه و تولید و منظر آخر آنست که قاعدتا در مسیر توانمند سازی هستیم و ارتقاء سطح کیفی فرآیند‌های سازمان باعث ارتقاء بهره وری سرمایه و انسانی سازمان خواهد گردید و از منظر توسعه کسب و کار می‌تواند در افزایش بازدهی شرکت‌های تابعه بصورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار باشد.

 برنامه شرکت برای فعالیت در حوزه پروژه‌های صنعتی چیست و آیا پروژه‌های دیگری در دست اقدام دارید؟
همانگونه که در پاسخ سوالات قبلی اشاره گردید؛ بله، با توجه به زیرساخت‌ها و توانمندی‌های ایجاد شده در شرکت سرمایه گذاری سرچشمه این مهم در راستای توانمند سازی شرکت و افزایش بازدهی زیر ساخت‌های شرکت در راهبرد‌های کلان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه طرح ریزی گردیده است و به همین منظور گام‌های اجرائی در این خصوص برنامه ریزی و عملیاتی گردیده است و در خصوص پروژه جدید با شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان مراحل رایزنی هستیم.

با توجه به ظرفیت و توان پیمانکاری EPC در شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه، آیا برنامه‌ای برای پذیرش پروژه‌های صنعتی بزرگ در حوزه‌های خارج از صنایع مس وجود دارد؟
به سوال مهمی اشاره کردید که شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با توجه به ساختار و پتانسیل‌های داخل بخصوص در زمینه ساخت و راه اندازی کارخانه‌های فلوتاسیون (پر عیار کنی) از این مهم استقبال خواهد نمود و در برنامه‌های آتی دستیابی به این اهداف در حوزه‌های مغز افزار؛ نرم افزار و سخت افزار و زیر ساخت‌های اجرایی یک شرکت EPC کارطرح ریزی نموده است. فلذا با توجه به برنامه‌های عملیاتی مدون در مسیر رشد و تعالی یک شرکت EPC کار چابک و هدفمند؛ شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه گام خواهد برداشت.
شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با امید به آنکه در مسیر توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بعنوان بازوی اجرایی کلیدی نقش ایفاء خواهد نمود اقدام به سرمایه گذاری در این حوزه نموده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)