کد خبر: ۴۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران ارشد استان :
محمدباقر قالیباف ظهر امروز (دوشنبه) در نشست مشترک با هیات امنای قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی برخاسته از مکتب امام (ره) است، لذا باید در همه امور سرلوحه باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بنده از دوران جنگ تا زمان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با وی ارتباط نزدیک دوستی و همکاری داشتم اظهارکرد: یکی از نکاتی که مسئولان باید نسبت به منش آن شهید بزرگوار مدنظر داشته باشند، نحوه حکمرانی، فرماندهی و مدیریت وی برای حل مشکلات و مسائل است.

۱۰ سال قبل که حاج قاسم فرمانده نیروی قدس بود، در کرمان و حتی لشگر ثارالله نیز مظلومیتش مشاهده می‌شد/ حاج قاسم توجهی به مسائل سیاسی و حزبی نمی‌کرد

رئیس مجلس؛ عقل و عدل را دو عنصر موثر در تصمیم گیری‌های شهید سلیمانی برشمرد و گفت: نحوه حکمرانی، فرماندهی و مدیریت وی برای حل مشکلات و مسائل بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمدباقر قالیباف ظهر امروز (دوشنبه) در نشست مشترک با هیات امنای قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی برخاسته از مکتب امام (ره) است، لذا باید در همه امور سرلوحه باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بنده از دوران جنگ تا زمان شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی با وی ارتباط نزدیک دوستی و همکاری داشتم اظهارکرد: یکی از نکاتی که مسئولان باید نسبت به منش آن شهید بزرگوار مدنظر داشته باشند، نحوه حکمرانی، فرماندهی و مدیریت وی برای حل مشکلات و مسائل است.
وی افزود: استراحت و کار کردن حاج قاسم وقت و زمان نداشت و امروز کمتر کسی را می‌توان اینطور دید که وقت، فکر و روحش برای مردم و انقلاب بتپد. این موضوع در حالی است که این روز‌ها همه ما مشغله‌های مختلف شخصی داریم و اگر احیانا فرصتی پیش بیاید به مردم هم فکر می‌کنیم، ولی حاج قاسم اینطور نبود و در امور مختلف برای حل مشکلات وارد می‌شد تا کار‌های مردم را پیگیری کند.
قالیباف با تاکید بر این که حاج قاسم برای انقلاب هم خون داد و هم خون دل خورد گفت: او از حق خود می‌گذشت تا کار مردم حل شود، وی ۴۰ سال مجاهدت کرد که نشان دهنده روش مدیریتی و کاری آن شهید بزرگوار است و به ندرت می‌توان فردی را دید که زندگی اش اینطور باشد.
رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: ۱۰ سال قبل که حاج قاسم فرمانده نیروی قدس بود، در کرمان و حتی لشگر ثارالله نیز مظلومیتش مشاهده می‌شد، اما این موضوع در روحیه، کار و تلاشش اثری نگذاشت، زیرا برای مردم فداکاری می‌کرد و برکت آن را هم می‌دید.
وی ادامه داد: حاج قاسم توجهی به مسائل سیاسی و حزبی نمی‌کرد و در تصمیم گیری هایش عقل و عدل دو عنصر موثر بود؛ بر این اساس نگاه نمی‌کرد که چه کسی حرفی را می‌زند، بلکه اگر آن حرف را مطابق عقل و عدل می‌یافت، آن را اجرا می‌کرد و پای آن می‌ایستاد و این ویژگی مکتب و فرهنگ حاج قاسم است.
قالیباف گفت: حاج قاسم در جنگ آدم سختی بود، اما در مقابل مردم خصوصاً خانواده و فرزندان شهدا با تمام وجود فردی تسلیم بود و گذشت، محبت و احساسات خود را نشان می‌داد.
وی با بیان این که رابطه حاج قاسم با مردم تنظیم شده بود، چون رابطه اش را با خدا تنظیم کرده بود تصریح کرد: وقتی بناست کسی در اوج عمر خودش، در اوج اخلاص و تلاش، کار کند، خدا هم در اوج منزلت و عزت او را به نزد خود می‌برد.
رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه اظهار کرد: گاهی آنقدر فشار بر روی حاج قاسم می‌آمد که می‌گفت اگر گلوله یک قاچاقچی به من بخورد یا یک ماشین به من بزند قانع هستم؛ اما عزت و اخلاص او سبب شد که به دستور شقی‌ترین آدم به شهادت برسد و شهادتش هم به گونه‌ای باشد که هر آنچه از چگونگی شهادت اصحاب امام حسین در کربلا شنیده ایم مصداقش را در حاج قاسم می‌بینیم؛ در حقیقت وی هر چه داشت به بهترین شکل فدا کرد و خداوند نیز به او عزت داد.
قالیباف با بیان این که حاج قاسم تسلیم اسلام سیاسی امام (ره) و عقل و عدل بود تاکید کرد: انسان باید اول شهید باشد تا شهید شود، بنابراین با چنین روحیه، فرهنگ و منشی باید امور مختلف را دنبال کنیم و پیش ببریم و طوری تلاش کنیم که ان شاء الله هر کدام یک حاج قاسم باشیم.
در این نشست وزیر صمت و مدیران ارشد بنگاه‌های اقتصادی کرمان نیز حضور داشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)