کد خبر: ۴۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری یک باند زورگیر، باند سارقان به عنف و تعدادی از اراذل و اوباش که در این شهر اقدام به شرارت می‌کردند، خبر داد. سردار عبدالرضا ناظری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دستاورد‌های طرح مبارزه با اراذل و اوباش در کلانتری ۱۱ در جمع اصحاب رسانه افزود: باند‌های زیادی در طرح برخورد با اراذل و اوباش در استان کرمان دستگیر شده اند و ۲ باند مهم آن‌ها که توسط فرماندهی انتظامی این شهرستان در مرکز استان اقدام به اعمال مجرمانه می‌کرد، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری یک باند زورگیر، باند سارقان به عنف و تعدادی از اراذل و اوباش که در این شهر اقدام به شرارت می‌کردند، خبر داد.
به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا ناظری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از دستاورد‌های طرح مبارزه با اراذل و اوباش در کلانتری ۱۱ در جمع اصحاب رسانه افزود: باند‌های زیادی در طرح برخورد با اراذل و اوباش در استان کرمان دستگیر شده اند و ۲ باند مهم آن‌ها که توسط فرماندهی انتظامی این شهرستان در مرکز استان اقدام به اعمال مجرمانه می‌کرد، دستگیر شدند.
وی ادامه داد: یکی از این باند‌ها متشکل از سه مرد و یک زن است که با راهنمایی یک خانم سوژه‌ها را شناسایی کرده و بعد از آن با معرفی آن‌ها به همدستان خود اقدام به سرقت و اخاذی از آن‌ها می‌کرده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: اعضای این باند تاکنون به هشت فقره زورگیری اعتراف کرده اند و هشت نفر از مالباختگان نیز نسبت به شناسایی و اعلام شکایت خود اقدام کرده اند، اما به طور قطع این افراد سرقت‌های بیشتری را با توجه به سوابق مجرمانه‌ای که دارند انجام داده اند که پرسنل پلیس مشغول جمع آوری ادله و شناسایی سایر شکات هستند.
وی ادامه داد: این افراد در انظار عمومی با تهدید چاقو از افراد زورگیری می‌کردند لذا با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان، از مردم تقاضا می‌شود در صورتی که مورد طعمه این باند قرار گرفته‌اند به کلانتری ۱۱ شهر کرمان مراجعه و نسبت به اعلام شکایت خود اقدام کنند.
سردار ناظری گفت: باند دوم که توسط فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان دستگیر شده اند نیز سارقان به عنف هستند که به واسطه همدستی یک خانم، سه مرد و یک مالخر اقدام به سرقت از منازل می‌کردند.
وی عنوان کرد: این خانم در این باند به عنوان کارگر منزل متاسفانه از طرف یکی از شرکت‌های خدماتی معرفی شده که پس از شناسایی طعمه‌های خود، نسبت به معرفی آن‌ها به همدستان خود اقدام می‌کرده است.
وی ادامه داد: این فرد در زمانی که در منزل سوژه مورد نظر حضور داشته در را برای همدستان خود باز می‌کرده یا در هنگام خروج زمینه ورود همدستان خود را به منزل فراهم می‌کرده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: اعضای این باند در مواردی در ساعت اولیه شب نسبت به ورود به منازل طعمه‌های خود و سرقت اموال آن‌ها می‌کرده‌اند.
وی گفت: تاکنون هشت مال باخته در این پرونده شناسایی و سارقان تحت قرار روانه زندان شده اند.
فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: مالخر این باند نیز که یک فرد ۴۰ ساله است شناسایی و دستگیر و مقادیر زیادی از اموال مسروقه نیز کشف شده است.
سردار ناظری بیان کرد: اعضای این باند با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده اند.
وی توصیه کرد: مردم مراقبت‌های لازم را در زمان‌های مختلف از اموال خود داشته باشند تا راه را برای ارتکاب جرم این افراد ببندند.
فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: پلیس کوچک‌ترین مماشاتی با افرادی که بخواهند نظم، امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند و اموال مردم را به سرقت ببرند، ندارد.
وی با بیان اینکه سن افرادی که مبادرت به سرقت می‌کردند بین ۱۸ تا ۲۳ سال بوده و مالخر حدود ۴۰ سال سن دارد و خانم‌هایی که در این باند دستگیر شده اند ۱۸ یا ۱۹ ساله هستند.
سردار ناظری گفت: ۱۰ نفر از این افراد اتباع بیگانه بوده که سابقه نزاع و سو مصرف مشروبات الکلی را داشته و در یکی از بیمارستان‌های کرمان به دلیل نزاعی که قبل از بیمارستان داشته اند، نظم بیمارستان را بر هم می‌زنند که شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: ضمن اینکه با کمیسیون اتباع استانداری نیز هماهنگ شد افرادی که اقدام به شرارت می‌کنند به همراه وابستگانشان با دستور قضایی و مصوبه کمیسیون از کشور طرد شوند.
وی با اشاره به اینکه اتباع شریفی نیز در ایران هستند که شرافتمندانه کار و زندگی می‌کنند، اما این ۱۰ نفر به دلیل شرارت دستگیر شده اند و برابر دستور مقام قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)