کد خبر: ۴۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
 رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آمار قربانیان کرونا در جنوب کرمان را ۶۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون ۸۲ در صد جمعیت منطقه واکسینه شده اند که در روند کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها موثر بوده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آمار قربانیان کرونا در جنوب کرمان را ۶۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون ۸۲ در صد جمعیت منطقه واکسینه شده اند که در روند کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌ها موثر بوده است.
دکتر اصغر مکارم در نشست با هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به آخرین وضعیت مدیریت بیماری کرونا در جنوب کرمان عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان روز‌های سختی را در مدیریت بیماری کرونا سپری کردند و وجود بیش از ۲۴ هزار مورد مثبت در منطقه جنوب کرمان با توجه به وضعیت درمانی که از قبل وجود داشت کار ساده‌ای نبود، اما با همت همگانی، آموزش و کار جهادی بیماری مدیریت شد و به نسبت متوسط کشور خوشبختانه وضعیت مناسبی داشتیم.
وی با تشریح سطح امکانات و زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی اظهار کرد: تجهیزات، اکسیژن ساز‌ها و امکانات درمانی که در مراکز درمانی منطقه جنوب در مدت شیوع کرونا تهیه شد برای دانشگاه یک فرصت بود که برخی از زیرساخت‌های ضعیف تقویت شد و امروز حداقل در بحث تخت‌های ویژه و تجهیزات به خصوص ونتیلاتور و نیاز‌های ضروری مردم رفع شده است.
مکارم تامین اکسیژن و داروی مورد نیاز بیماران را نیز از اقدامات قابل توجهی دانست که در مهار بیماری مفید واقع شدند و افزود: مهمتر از همه تامین اکسیژن بود که مشکل روز دانشگاه‌های کشور بود و می‌توانست مراکز درمانی ما را هم دچار چالش کند، اما با تدابیر و اقدامات انجام شده مشکلی نداشتیم و در بحث دارو هم تاکنون هر تعداد بیماری که بر اساس تشخیص و اولویتی که پزشکان گذاشتند، تامین شده و هیچ بیماری در منطقه به دلیل نبود اکسیژن، تجهیزات و دارو نه اعزام شد و نه جان خود را از دست داده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آمار بیماری در منطقه جنوب کرمان را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: وضعیت کرونا به پایین‌ترین سطح رسیده و کل بستری در حال حاضر در هفت شهرستان حدود ۵۹ بیمار بستری داریم که ۱۶ مورد قطعی هستند و آمار روزانه هم به زیر ۵ مورد رسیده است که امیدواریم این آرامش همچنان ادامه داشته باشد هر چند شرایط شکننده‌ای از بیماری کووید۱۹ در کشور وجود دارد و تلاش داریم موج جدید تکرار نشود که برای کادر درمان شرایط سختی است.
مکارم با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان افزود: از نظر واکسیناسیون جزو دانشگاه‌های پیشگام هستیم و میزان واکسیناسیون در کل جمعیت حدود ۸۲ درصد است که نسبت به دانشگاه‌های دیگر هم می‌توان گفت جزو دانشگاه‌های برتر هستیم و نوبت دوم هم تقریبا ۵۶ درصد تزریق شده است.
وی با ابراز خرسندی از واکسیناسیون جمعیت دانش آموزی و گروه‌های هدف گفت: تاکنون حدود ۹۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در جنوب کرمان واکسینه شدند، از معلمانی که قرار بود واکسینه شوند ۹۰ درصد و افراد بالای ۶۰ سال بیش از ۹۰ درصد واکسینه شدند.
مکارم میزان ورود واکسن به دانشگاه را تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار دوز اعلام کرد و افزود: بیشترین نوع واکسن سینوفارم در کنار سایر واکسن‌ها می‌باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از آغاز طرح واکسیناسیون سرخک خبر داد و اظهار کرد: در بین دانشگاه‌های مشمول این طرح، جنوب کرمان پوشش ۶۳ درصدی داشته و در بین دانشگاه‌های جنوب شرق رتبه اول را داریم و این دستاورد با همدلی و همراهی تیمی که در دانشگاه در حال فعالیت هستند محقق شده است.
وی آمار قربانیان کرونا در جنوب کرمان را ۶۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه امروز وضعیت مناسبی داریم هرچند از دست دادن حدود ۶۹۰ نفر بسیار سخت است، اما به نسبت میزان بستری بیش از ۲۴ هزار و نزدیک به ۸۰۰۰ بیماری که در بیمارستان بستری شده و توجه به شدت بیماری و شرایطی که بیماران داشتند، آمار خیلی بالایی نیست.
مکارم تصریح کرد: هر چند تلاش ما این است که تا حد توان از مرگ هر فردی هرچند سالخورده دریغ نکنیم و این سیاست کاری در سطح دانشگاه است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)