کد خبر: ۴۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
سه شهید گمنامی که به تازگی هویت شان شناسائی شد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: به تازگی هویت۳۰ شهید گمنام در سراسر کشور شناسایی شده که از این تعداد سه شهید گمنام مدفون در کرمان متعلق به اصفهان، کاشان و دزفول و یک شهید گمنام مدفون در اردل شهرکرد متعلق به استان کرمان و اعزامی از ارتش است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: به تازگی هویت۳۰ شهید گمنام در سراسر کشور شناسایی شده که از این تعداد سه شهید گمنام مدفون در کرمان متعلق به اصفهان، کاشان و دزفول و یک شهید گمنام مدفون در اردل شهرکرد متعلق به استان کرمان و اعزامی از ارتش است.
به گزارش ایسنا سرهنگ محمود مهدوی فرد امروز ۲۲ آبان ماه در نشست خبری با موضوع شناسایی هویت چهار شهید گمنام اظهار کرد: هویت‌های شناسایی شده مربوط به سه شهید از استان‌های دیگر و یک شهید از استان کرمان است.
وی با اشاره به اینکه شناسایی شهدای گمنام از سال ۸۰ به بعد روند متفاوتی پیدا کرد و تشییع، تدفین و شناسایی سازماندهی و هماهنگی‌ها بیشتر شده، افزود: پس از تفحص شهید، قطعه‌ای از پیکر که در آزمایش دی ان‌ای بیشتر مورد استفاده است، در بانک اطلاعاتی ستاد معراج تهران نگهداری و از والدین شهدا هم بانک خونی دریافت می‌شود و آزمایش‌ها را مطابقت می‌دهند و اگر شهید گمنام شناسایی شد، از آن به بعد امور مربوطه در مجموعه بنیاد شهید دنبال می‌شود. اگر نه، در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
مهدوی فرد تصریح کرد: به تازگی هویت۳۰ شهید گمنام در سراسر کشور شناسایی شده که از این تعداد سه شهید گمنام مدفون در کرمان متعلق به اصفهان، کاشان و دزفول و یک شهید گمنام مدفون در اردل شهرکرد متعلق به استان کرمان و اعزامی از ارتش است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان درباره هویت سه شهید گمنام مدفون در استان کرمان گفت: سه شهید گمنام سال ۸۷ در دانشگاه، ولی عصر رفسنجان تدفین شد که هویت شهید مهدی تحویلیان فرزند غلامرضا و متولد سال ۴۲ در اصفهان شناسایی شده که نیروی ارتش بوده و در تک دشمن در سال ۶۷ و در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیده است.
وی گفت: شهید محمد بدیعی فرزند حبیب الله، متولد سال ۵۰ از کاشان که در سن ۱۷ سالگی در تک دشمن به شهادت رسیده، دیگر شهیدی است که سال ۹۵ به عنوان شهید گمنام در کنار یک شهید گمنام دیگر در زهکلوت از توابع رودبار جنوب دفن شده است.
مهدوی فرد بیان کرد: شهید سوم عبدالکریم عبدال زاده از دزفول است که سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه شرهانی در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسید و در سال ۹۵ در هنزا از توابع رابر در کنار یک شهید دیگر تدفین شد.
وی تصریح کرد: استقبال از خانواده این شهدا در مرکز استان کرمان و شهر‌های محل تدفین شهید طی روز‌های آینده انجام می‌شود و خانواده‌ها پس از سال‌ها فراق به فرزندشان می‌رسند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: اطلاع رسانی به خانواده شهیدِ کرمانی مدفون در شهرکرد که اعزامی از ارتش بوده نیز به زودی انجام می‌شود.
وی اعلام کرد: اسامی همه خانواده‌های شهدای جاویدالاثر استان برای دریافت بانک خون ایشان دریافت شده که این بانک اطلاعاتی تا پایان سال جاری در استان کامل و جهت شناسایی شهید، با آنچه از شهدای گمنام در بانک اطلاعاتی ستاد معراج است تطابق داده خواهد شد.
مهدوی فرد در پایان از تشییع پیکر‌های تعدادی از شهدای گمنام تازه تفحص در هشت نقطه از استان کرمان همزمان با ایام فاطمیه و در روز‌های نزدیک به دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: جزییات این مراسم در نشست دیگری اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)