کد خبر: ۴۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه این استان پایلوت اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک است گفت: زیرساخت‌های اجرای این طرح فراهم شده به نحوی که از اول دی‌ماه دفاتر بیمه از چرخه حذف خواهد شد و پزشکان موظف هستند از طریق سامانه نسخه بیمار را بنویسند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه این استان پایلوت اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک است گفت: زیرساخت‌های اجرای این طرح فراهم شده به نحوی که از اول دی‌ماه دفاتر بیمه از چرخه حذف خواهد شد و پزشکان موظف هستند از طریق سامانه نسخه بیمار را بنویسند.
دکتر عباس پرداختی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از اول دی ماه حداقل در ۲ بیمه اصلی سلامت و تامین اجتماعی دفاتر بیمه از چرخه درمان حذف می‌شوند.
وی با بیان اینکه پزشکان می‌توانند از طریق رایانه یا گوشی تلفن همراه، نسخه بیماران را وارد سامانه کنند تصریح کرد: بیمار بعد از مراجعه به داروخانه می‌تواند بدون ارائه دفتر بیمه و نسخه داروی تجویز شده را دریافت کند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه این استان در حوزه بیمه سلامت پایلوت اجرای طرح حذف دفترچه بیمه و نسخه نویسی الکترونیک است اظهار داشت: این طرح قابل تعمیم به تمام بیمه‌ها است و باید اجرا شود به طوری که بیمه نیرو‌های مسلح نیز بزودی به این عرصه می‌پیوندد.
وی ادامه داد: بیمه‌های تکمیلی در چرخه نسخه نویسی الکترونیک بسیار عقب هستند و این یک معضل است، زیرا ارتباط بین بیمه ها، بسیاری از واحد‌ها از جمله واحد‌های درمانی، داروخانه‌ها و مطلب‌ها را درگیر کرده است.
پرداختی گفت: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک امکان نسخه نویسی توسط پزشکان خارج از مطب و بدون وجود دفترچه بیمه حتی از طریق تلفن همراه ممکن است، زیرا این سامانه طوری طراحی شده که روی تلفن‌های همراه نیز باز می‌شود و بعد از درج دارو در پرونده سلامت بیمار، فرد می‌تواند داروی خود را از داروخانه دریافت کند.
وی تاکید کرد: در زمینه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک بخشی که مربوط به بیمه سلامت بوده انجام شده، اما بخش‌هایی که مربوط به سایر نهاد‌ها است مانند زیرساخت اینترنت، انجام نشده است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه همچنین همراه شدن با موج تکنولوژی برای برخی پزشکان قدیمی دشوار و خسته کننده است لذا این افراد باید از منشی برای نوشتن نسخ به صورت الکترونیک بهره ببرند.
وی با اشاره به اینکه نسخه نویسی الکترونیک بر خلاف تصور برخی پزشکان قصد جایگزین شدن ویزیت بیماران توسط پزشک را ندارد تصریح کرد: این طرح می‌تواند از تداخلات دارویی در مورد بیمارانی که بیماری‌های متعدد دارند و همچنین تکرار بی مورد دارو‌ها جلوگیری کند.
طرح نسخه نویسی به شیوه الکترونیکی با رویکرد بهینه سازی منابع در کرمان از سال ۹۷ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت در کرمان آغاز شد.
نسخه الکترونیک در استان کرمان پوشش ۹۸ درصدی دارد در حالی که میانگین پوشش کشوری نسخه الکترونیک ۶۵ درصد و این رقم در تهران ۳۳ درصد است.
پوشش نسخه الکترونیک در استان‌های مختلف وضعیت متفاوتی دارد به طوری که استان مازندران و فارس در پایین جدول قرار دارند.
اجرای طرح نسخه الکترونیک موجب ساماندهی منابع سلامت و پیشگیری از هدر رفت هزینه‌های اضافه می‌شود.
اکنون ۴۸۰ میلیارد تومان نسخه الکترونیک به صورت ماهانه در کشور صادر می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)