کد خبر: ۴۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مردم رفسنجان استقبال باشکوهی از خانواده شهید «مهدی تحویلیان» داشتند و امروز مادر آقا مهدی، مزار فرزند شهیدش را که از شهدای تازه احرازهویت شده در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان بود، پس از سال‌ها چشم‌انتظاری در آغوش کشید.

مردم رفسنجان استقبال باشکوهی از خانواده شهید «مهدی تحویلیان» داشتند و امروز مادر آقا مهدی، مزار فرزند شهیدش را که از شهدای تازه احرازهویت شده در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان بود، پس از سال‌ها چشم‌انتظاری در آغوش کشید.
به گزارش فارس از رفسنجان، مردم شهیدپرور رفسنجان پیش از ظهر امروز استقبال باشکوهی از خانواده شهید «مهدی تحویلیان» داشتند و امروز مادر مهدی آقا، مزار فرزند شهیدش را که از شهدای تازه احرازهویت شده در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان بود پس از سال‌ها چشم‌انتظاری در آغوش کشید.
حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان ضمن خیرمقدم به مادر و اعضای خانواده شهید اظهار کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که مردم رفسنجان ذره‌ای در تجلیل، تکریم و بزرگداشت شهید شما کوتاهی نکردند و الان هم با تمام وجود زن و مرد از شما استقبال کرده و اشک می‌ریزند.
وی ادامه داد: لازم می‌دانم به فرماندهان نظامی و انتظامی، معاون فرهنگی وزیر علوم و همه کسانی که در این مراسم شرف‌حضور پیدا کردند خیرمقدم بگویم.
عسکری با اشاره به تاریخچه‌ای از زندگی و شهادت این شهید بزرگوار عنوان کرد: شهید تحویلیان متولد ۱۳۴۴ و اهل اصفهان بود و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۵ به جبهه اعزام شد و جمعی لشکر ۲۱ حمزه که بنده هم افتخار حضور در این لشکر داشتم، بود.
امام جمعه رفسنجان ادامه داد: پدر شهید به رحمت خدا رفته و ۵ برادر و یک خواهر دارد. این شهید عزیز و بزرگوار در سال ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به شهادت رسید و در سال ۱۳۸۷ پس از اینکه پیکیر پاک و مطهرشان پیدا شد در دانشگاه ولیعصر (عج) آرام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه آن روز خواهر شهید نبود برای برادرش عزاداری و گریه کند، اما همه مادران شهیدان در رفسنجان و زنان این شهر و دانشجویان دختر این دانشگاه و همه مردم این شهر آن روز در این مکان شهید را در آغوش کشیدند.

درخواست فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش از مادر شهید برای ماندن مهدی
امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش هم در این مراسم اظهار کرد: مردم شهیدپرور رفسنجان امروز سنگ‌تمام گذاشتند که صمیمانه از همه این مردم تشکر می‌کنم.
وی بیان کرد: شهید تحویلیان سرباز دلاور لشکر ۲۱ حمزه در سال ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل گشت.
غلامعلیان ادامه داد: امروز مدیون شهیدان هستیم. شهید تحویلیان در دوران خدمت سرمشق والگوی ایثارگری و رشادت در نزد همرزمان خود بود و در خاطرات همرزمان این شهید بزرگوار نقل و امروز بیان می‌شود که همه ناشی از روحیه جوانمردی این شهید بزرگوار بود.
وی اظهار کرد: امروز مردم رفسنجان پاداش خوبی به این خانواده دادند، از سال ۱۳۸۷ پیکر این شهید کشف شد و در رفسنجان به‌عنوان یک شهید گمنام دفن شد تا امروز خانواده‌اش چشم‌انتظار بودند و امروز این چشم انتظاری به پایان رسید.
فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش بیان کرد: از خانواده این شهید بزرگوار عاجزانه درخواست داریم این گوهر گران‌بها کماکان در شهرستان رفسنجان دیار سردار عزیزمان حاج‌قاسم سلیمانی بماند و به پذیرش این شهید گران‌قدر افتخار می‌کنیم.

شهدا تاریخ و هویت ما را می‌سازند
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این تاریخ‌سازی شهدا متعلق به گذشته نیست و به اکنون ما هم ارتباط دارد و آینده ما را هم می‌سازد. شهدای تاریخ ایران در انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و مبارزه با اشرار همه تاریخ و هویت ما را می‌سازند.
عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم استقبال از مادر شهید مهدی تحویلیان در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه ولیعصر (عج) و مزار شهید تحویلیان اظهار کرد: در تاریخ اندیشه، زمانی که یک بررسی اجمالی می‌کنیم گاهی عظمت یک موضوع چنان زیاد بوده و مقیاسی داشته که سخن‌گفتن در خصوص آن دشوار و متفکران را در مقابل خود به سکوت واداشته است.
وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش‌هایی که صورت می‌گرفته به‌نوعی برای آن موضوع سخنوری صورت گیرد، سخنوران در مقابل آن خاضعانه سکوت می‌کردند، که یکی از این موضوع‌ها شهید و شهادت است و تنها خدا، اولیاء خدا و انبیاء الهی که صاحبان و مقربان ملکوت هستند در این خصوص سخن گفتند، چراکه زبان یارایی همراهی آن‌ها را نداشته است.
کلانتری افزود: شهدا با مقامی که دارند قلب تپنده تاریخ بودند و متصرفان در عالم هستند، شهید به تاریخ ما نور و جهت می‌دهد و به همین معناست که شهید شمع محفل بشریت است، شهید به روزمرّگی و روزمرگی ما رنگ می‌پاشد و تاریخ‌سازی می‌کند.
معاون وزیر علوم ابراز کرد: این اوصافی‌ست که تنها از متن حضرت حق و اولیاء الهی می‌توان وام گرفت و از آن‌ها برمی‌آید.
وی خاطرنشان کرد: این تاریخ‌سازی متعلق به گذشته نیست و به اکنون ما هم ارتباط دارد و آینده ما را هم می‌سازد. شهدای تاریخ ایران در انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و مبارزه با اشرار همه تاریخ و هویت ما را می‌سازند، هویت این مکان شریف هم به‌واسطه این شهدای عزیز گمنام عطرآگین شده است و این فضا را جلوه بخشیده و رفسنجان را معطر کرده است.
کلانتری بیان کرد: وجود این شهدا به کنش‌های دانشگاهی ما جهت داده و کار‌های فرهنگی را پربار کرده و دانشجویان علقه‌ای به این شهدا پیدا کردند و این شهدا گره‌گشا شدند.
وی با اشاره به اینکه متواضعانه از خانواده شهید خواهش می‌کنم بگذارند این دُر گران‌بها در این فضا باشد و این مکان را عطرآگین کند، افزود: مردم رفسنجان و دانشگاهیان مادری کردند و زین‌پس هم نخواهند گذاشت که گرد غربت بر مزار آقامهدی بنشیند و انصافا دل‌کندن از این فضا بسیار سخت است و بگذارید از برکاتش این شهر مستفیض شود.
کلانتری با ابلاغ عذرخواهی وزیر علوم به جهت اینکه نتوانسته در این مراسم حضور داشته باشد، لوحی از طرف وزارت علوم تقدیم مادر و خانواده شهید کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)