کد خبر: ۴۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل آموزش و پرورش کرمان: ۷۰ درصد خانواده‌ها با آموزش حضوری موافق هستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه از فردا (اول آذرماه) مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند، گفت: تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه از فردا (اول آذرماه) مدارس ابتدایی و متوسطه اول با برنامه و الگویی که خود مدارس تدوین کرده‌اند، به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند، گفت: تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست.
«احمد اسکندری نسب» امروز ۳۰ آبان ماه با اشاره به پیگیری آموزش به صورت حضوری از اول آذرماه در مدارس استان کرمان افزود: مدارس پروتکل‌ها و تمام استاندارد‌های مدنظر را هم رعایت خواهند کرد تا نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایجاد نشود.
وی در پاسخ به اینکه آیا حضور در مدرسه اختیاری است؟ گفت: الگوی حضور و اینکه دانش آموزان یک، دو یا سه روز در مدرسه باشند در اختیار منطقه و مدرسه است، اما به طور کلی حضور دانش‌آموزان همانند دوره مجازی و روزانه است و فرقی نمی‌کند و در واقع تفاوتی بین آموزش حضوری و مجازی به لحاظ الزام برای شرکت در کلاس نیست و در این میان اگر دانش‌آموزی بیمار شد و کسالت داشت می‌تواند تا زمان بهبودی در مدرسه حضور نیابد.
اسکندری نسب تصریح کرد: براساس بررسی‌هایی که در پژوهشکده‌های معتبر و مراکز نظرسنجی سطح کشور انجام شده میزان موافقت والدین با حضور بچه‌ها در مدرسه نزدیک به ۷۰ درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه به مدارس توصیه شده که جلسات اولیاء و مربیان را تشکیل دهند و با رویکرد اقناعیِ خانواده‌ها، کار را دنبال کنند، گفت: رویکرد ما بازگشایی آرام و تدریجی است و باید تلاش کرد نگرانی خانواده‌ها نیز برطرف شود.
وی اظهار کرد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها و هماهنگی که وجود دارد، این دوره طولانی دوری دانش‌آموزان از آموزش حضوری که آسیب‌هایی را در پی داشته، با فعالیت مدارس پوشش داده شود.
اسکندری نسب عنوان کرد: با توجه به اینکه سلامت دانش آموزان و همکاران فرهنگی برای خانواده‌ها و به خصوص خود ما نیز مهم‌ترین دغدغه است، به همین دلیل اولویت اصلی رعایت مسائل بهداشتی است و خوشبختانه مدیران مدارس در این زمینه توجیه شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در مدارسی که ظرفیت دانش آموزان بیش از ۱۵ نفر در هر کلاس درس باشد، باید دانش‌آموزان به گروه‌های الف و ب تقسیم‌بندی شوند و براین اساس حضور دانش‌آموزان برای روز‌های فرد و زوج مهیا خواهد شد.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بدون ماسک اجازه ورود به مدرسه را ندارند، گفت: فاصله گذاری اجتماعی با گروه‌بندی دانش‌آموزان و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس لحاظ می‌شود و به خانواده‌ها هم توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان را حتماً با ماسک به مدرسه بفرستند.
اسکندری نسب در ادامه بر واکسیناسیون دانش‌آموزان و فرهنگیان تأکید کرد و گفت: خوشبختانه استان کرمان از نظر واکسیناسیون فرهنگیان وضعیت مطلوبی دارد به طوری که بیش از ۹۷ درصد واکسن کرونا را دریافت کردند و تا پایان آبان‌ماه تمامی دانش‌آموزان گرو‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن را دریافت می‌کنند. بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان گروه‌های متوسطه نظری دوز دوم واکسن و بالغ بر ۹۳ درصد دوز اول واکسن را دریافت کردند و اگر خانواده‌ها و مدیران مدارس رعایت کنند جای نگرانی نداریم.
وی شرط حضور دانش‌آموزان در مدرسه را دریافت واکسن ندانست و اظهار کرد: اگرچه به همه دانش آموزان و همکاران توصیه می‌شود که خود را واکسینه کنند، اما اینکه بخواهیم برای حضور دانش‌آموز در کلاس درس شرط زدن واکسن را بگذاریم، این‌گونه نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)