کد خبر: ۴۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مادر شهید مهدی تحلویلیان اهل اصفهان که چندسال پیش در رفسنجان به عنوان شهید گمنام خاکسپاری شده بود، اجازه داد که پیکر فرزندش در این شهر بماند و چنین گفت: مهدی پسرم می‌تواند برای همیشه در رفسنجان به یادگار بماند؛ رفسنجانی‌ها در فیض بردن از برکت این شهید گوی سبقت را از اصفهانی‌ها ربودند.

مادر شهید مهدی تحلویلیان اهل اصفهان که چندسال پیش در رفسنجان به عنوان شهید گمنام خاکسپاری شده بود، اجازه داد که پیکر فرزندش در این شهر بماند و چنین گفت: مهدی پسرم می‌تواند برای همیشه در رفسنجان به یادگار بماند؛ رفسنجانی‌ها در فیض بردن از برکت این شهید گوی سبقت را از اصفهانی‌ها ربودند.
به گزارش ایرنا مادر این شهید چندروز پیش وارد استان کرمان و رفسنجان شد و پس از ۳۳ سال فراق از فرزند، نخستین بار به دیدار و وصال او نائل آمد؛ بر سر گلزار فرزند شهیدش حاضر شد و دیدار تازه کرد.
این دیدار درحالی بود که اهالی شهرستان رفسنجان از خانواده شهید تمنا داشتند که اجازه دهند پیکر شهید همینجا، در محل دانشگاه رفسنجان بماند که خانواده شهید حالا این اجازه را دادند.
فرماندار رفسنجان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا دراین باره توضیح داد: مردم رفسنجان بیش از یکهزار شهید در دامان خود پرورش دادند و به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کردند.
مجید فصیحی هرندی تصریح کرد: مردم خطه رفسنجان شهیدپرورند و بخوبی حال و هوای مادر شهید مهدی تحویلیان و خانواده معزز این شهید را درک می‌کنند و می‌دانند داغ فرزند چقدر جانگداز است.
وی ادامه داد: هدیه فرزند در راه اسلام افتخاری بس عظیم است، امّا پر گشودن و دوری او برای خانواده سخت و دشوار است، ولی باز هم خانواده شهید تحویلیان برای شاد کردن دل مردم رفسنجان اجازه دادند پسرشان در رفسنجان به یادگار بماند، عطرش همانند قبل فضای شهر را معطر و برکتی عظیم را در دل و روح شهرستان جاری و ساری کند.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که این خانواده دیگر چشم انتظار شهید گمنام و مفقود الاثرشان نیستند از همه مهمتر گذشتی که کردند و در ۲ مرحله فرزندشان را هدیه کردند؛ یکبار در جبهه‌های حق علیه باطل تقدیم اسلام و این بار به خواسته مردم رفسنجان دوباره مهدی را به این ملّت هدیه کردند.

مادری که فرزند شهیدش را دوباره هدیه کرد
وی با بیان اینکه پنجشنبه هفته گذشته خانواده این شهید میهمان مردم رفسنجان و فرزند شهیدشان بودند گفت: مردم هم انصافا کم نگذاشتند؛ مراسم استقبال پرشور و شلوغ بود، البته همراه با یک درخواست؛ خیلی‌ها آمده بودند تا از مادر شهید بخواهند رضایت دهد پیکر شهید همچنان در این دیار بماند و همچنان زینت بخش این شهر و استان باشد.
مصطفی دهقان رجبی مسئول بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رفسنجان هم در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خانواده شهید تحویلیان پس از اینکه به آنان اطلاع داده شد شهیدشان شناسایی شده و در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان ۱۳ سال آرمیده است به دیدارش شتافتند.
وی افزود: اعضای این خانواده وقتی با مهمان نوازی عجیب و باشکوه مردم خطه رفسنجان مواجه شدند و زمانی که دیدند عشق خانواده‌های شهدای این سرزمین، مسئولان و آحاد مردم به پسرشان زیاد و وصف ناشدنی است تصمیم به موافقت با خواسته آنان و ماندن پیکر مهدی تحویلیان در رفسنجان گرفتند.
امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در آیین استقبال از این مادر شهید و لحظه وصال او با فرزند شهیدش به تشریح ویژگی‌های این شهید پرداخت و گفت: شهید تحویلیان یکی از خاندان ۴۸ هزار و ۵۰۰ شهید ارتش، سرباز دلاور لشکر ۲۱ حمزه بود که در عملیات تک ارتش عراق سال ۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید ارتشی، مهدی تحویلیان متولد ۱۳۴۲ اعزامی از اصفهان بود که پیکر مطهرش ۱۳ سال پیش در رفسنجان به عنوان شهید گمنام آرمید.
رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)