کد خبر: ۴۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس ستاد اولین سالگرد ارتحال نماینده سابق، ولی فقیه در استان کرمان گفت: آیت الله جعفری شخصیت علمی خودساخته متقی و وزنه‌ای برای استان در همه دوره‌ها بود به ویژه در مواضع سیاسی به گونه‌ای عمل کرد که همدلی و وفاق در استان ایجاد شود.

رییس ستاد اولین سالگرد ارتحال نماینده سابق، ولی فقیه در استان کرمان گفت: آیت الله جعفری شخصیت علمی خودساخته متقی و وزنه‌ای برای استان در همه دوره‌ها بود به ویژه در مواضع سیاسی به گونه‌ای عمل کرد که همدلی و وفاق در استان ایجاد شود.
به گزارش ایسنا حجت الاسلام مهدی عربپور امروز ۳۰ آبان ماه در نشست خبری مراسم اولین سالگرد آیت الله سیدیحیی جعفری، نماینده سابق، ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید کرمان اظهار کرد: اهمیت برگزاری این مراسم از دو جهت تاکید بر تجلیل از علم و عالم در فرهنگ دینی و ادای دین نسبت به ایشان است؛ آیت الله جعفری از روحانیون مبارز کرمان از ابتدای نهضت امام (ره) از سال ۴۲ بود که انقلابیون را هدایت و راهنمایی می‌کردند به ویژه دهه ۵۰ تا پیروزی انقلاب که چند جلد اسناد مربوطه توسط اداره اطلاعات چاپ و با حضور آن مرحوم در دوره حیات ایشان رونمایی شد.
وی افزود: آیت الله جعفری پس از انقلاب مدتی امام جمعه موقت و بعد به عنوان نماینده حضرت امام فعالیت‌ها را دنبال کرد و در دهه ۶۰ هم در حضور جهادی و هم حمایت از جبهه‌ها با دعوت از نیرو‌ها برای حضور در عملیات و هم دعوت مردم برای کمک به جبهه‌ها فعال بود.
عربپور با اشاره به اینکه بعد از آن، محوریت فرهنگی استان با ایشان بود، تصریح کرد: صداقت، صفا، صمیمیت و جهاد و مبارزه از ویژگی‌های مرحوم جعفری بود و نسبت به بیت المال وسواس بسیار بالایی داشت و نظم او زبانزد بود.
رییس ستاد اولین سالگرد ارتحال نماینده سابق، ولی فقیه در استان کرمان گفت: شخصیت علمی خودساخته متقی بعد از یک دوره خدمت صادقانه از میان ما رخت بربست در حالی که وزنه‌ای برای استان در همه دوره‌ها بود به ویژه در مواضع سیاسی به گونه‌ای عمل کرد که همدلی و وفاق در استان ایجاد شود و این تجلیل برای ادای دین است.
وی ایجاد یادمان آیت الله جعفری در مصلی کرمان با نمایش بخشی از آثار وی و راه اندازی بنیاد فرهنگی با همکاری خانواده آن مرحوم را از دیگر برنامه‌های پاسداشت این عالم جلیل القدر عنوان کرد.
حسین انجم شعاع رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: آیت الله سیدیحیی جعفری قبل از انقلاب در خط مقدم مبارزه با رژیم طاغوت و پس از انقلاب ۳۷ سال در سنگر امامت جمعه خالصانه و مخلصانه به انقلاب خدمت کرد و خدمات او در پشت جبهه هم تاثیرگذار بود و ارتباط خیلی صمیمی با حاج قاسم داشت و شهید سلیمانی هم علاقه زیادی به ایشان داشت.
وی با اعلام اینکه برنامه‌های زیادی برای نخستین سالگرد رحلت آیت الله جعفری در استان تدارک دیده شده، افزود: از جمله برگزاری مراسم ویژه سالگرد در ساعت ۹ صبح چهارم آذرماه در مصلی کرمان است که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و ائمه جمعه استان و با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
انجم شعاع برگزاری نمایشگاه عکس از فعالیت‌ها و زندگی نماینده سابق، ولی فقیه در استان کرمان در حاشیه مراسم، ساخت و تولید دو عدد کلیپ از زندگی و فعالیت‌های وی و از نخستین مراسم نکوداشت در سال ۹۷، برگزاری مراسم در جوار مزار ایشان ساعت ۱۵ عصر سوم آذر را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.
وی تصریح کرد: تاکید شده در همه محلات و مناطق یک برنامه برگزار شود تا همه مردم استفاده کنند و در همه مساجد شهر کرمان و در ۱۴ مسجد ویژه مراسم مختلفی برگزار شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)