کد خبر: ۴۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای ۷۰۰ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن شهرستان بافت کمک الحاق شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای ۷۰۰ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن شهرستان بافت کمک الحاق شود.
به گزارش فارس  علی نیکزاد نائب‌رئیس مجلس شوای اسلامی امشب در نشست بررسی مشکلات شهرستان بافت از اجرای ۹۰ کیلومتر فیبر نوری و پوشش ۲۱ روستا از سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه تا آخر سال و دهه فجر خبر داد و اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها، درجه ۷ شهرداری این سه شهرستان را در حد امکان افزایش دهد و ۴ میلیارد تومان برای مسیل شهرستان بافت تعلق بگیرد و اعتبار مطالعات ۷ شهرداری در باب مسیل به‌صورت پنجاه‌پنجاه توسط سازمان شهرداری‌ها و استانداری پرداخت شود.
وی ادامه داد: همچنین به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان قیر به استان از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق بگیرد.
نیکزاد با بیان اینکه منابع طبیعی قرار شد ۱۰ میلیارد تومان در این سه شهرستان اختصاص دهد که حداقل یک بند برای مهار آب‌های سطحی انجام شود، گفت: راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار شد یک دستگاه گریدر نو به شهرستان ارزوئیه و همچنین ۱۰ میلیارد تومان استانداری و ۱۰ میلیارد تومان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعتبار بدهد که تعداد دستگاه سازمان راهداری که از کار افتاده است، تعمیر شده و به کار برگردانده شود و ۵۰ کیلومتر در این سه شهرستان روکش راه اصلی و فرعی را انجام دهند.
نائب‌رئیس مجلس عنوان کرد: جلسه‌ای با حضور نماینده‌ای از راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، معاون معدنی وزارت صمت، ایمیدرو و همچنین بهداشت و درمان در مورد موضوع پروانه بهره‌برداری کارخانه فولاد در بافت و ماده ۲۳ بیمارستان، بحث راه آهن که با کمک بخش صنعتی و خصوصی انجام شود و ماده ۵۶ که می‌توانیم برای تسریع در اتمام راه‌ها انجام شود، برگزار شود.
نیکزاد خاطرنشان کرد: در خصوص دو بانده کرمان به بافت ۳۰ میلیارد تومان تخصیص صد درصد توسط شرکت ساخت وزارت شهرسازی انجام شود و دو بانده بافت و ارزوئیه ۷.۵ میلیارد تومان صد درصد تخصیص داده شود؛ و دو ۵۰۰ تن قیر برای این پروژه از طریق شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی تخصیص شود.
وی با اشاره به اینکه برای ۷۰۰ هکتار زمین جهت نهضت ملی مسکن بافت کمک الحاق شود، بیان کرد: در ۶۴ واحد مسکن، به حق مردم اجحاف شده و قرار شد دو میلیارد تومان استانداری و ۴.۵ میلیارد تومان سازمان ملی زمین و مسکن کمک کند و به خانواده تک‌معلول ۵۰ میلیون تومان و به دو معلول ۱۲۵ میلیون تومان کمک شود و مردم هم ۷۴ میلیون تومان تا یک ماه بپردازند و هزینه حق انشعاب آب، برق و گاز را بدهند تا دی‌ماه پروژه انجام شود.
نائب‌رئیس مجلس عنوان کرد: برق رابر از طریق توانیر در سال ۱۴۰۲ از استان کرمان مستقل می‌شود و تصفیه‌خانه آب رابر ۶۵ میلیارد تومان بودجه‌اش صد درصد تخصیص داده می‌شود.

مشکل زیرساخت برای سرمایه‌گذاری در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه
صمدالله محمدی نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه با اشاره به ظرفیت‌های سه شهرستان عنوان کرد: در حوزه زیرساخت، سه شهرستان مشکل دارند و سرمایه‌گذاران مختلفی برای سرمایه‌گذاری آمدند، ولی چون زیرساخت فراهم نیست، نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مردم سه شهرستان به‌خاطر نبود اشتغال مهاجرت کرده‌اند، گفت: پروژه‌های جاده‌ای قریب به ۱۸ سال پیوست قانون است و از ۱۶۵ کیلومتر محور کرمان به بافت، ۱۰۰ کیلومتر خبری نیست. نزدیک به دو دهه محور بافت به ارزوئیه ۳ کیلومتر آسفالت شده است و همه محور‌های مواصلاتی خسارت جانی و مالی به مردم می‌زند.
نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه با بیان اینکه سال‌های سال مردم از نبود خط ریلی بین سیرجان_بافت رنج می‌برند، افزود: در حوزه آب شرب شهری و روستایی در هر سه شهرستان مشکل داریم و اگر امروز به داد ارزوئیه نرسیم در آینده نزدیک، ارزوئیه کانون ریزگرد‌ها خواهد بود. ارزوئیه سالانه دو متر نشست آب و ۱۶ سانتی‌متر نشست زمین دارد.
وی متذکر شد: دانشکده پرستاری و بیمارستان بافت نیاز به پیگیری ماده ۲۳ دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)