کد خبر: ۴۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده، ولی فقیه در استان کرمان:
 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اقتدار فرهنگی را مهمترین اقتدار دانست و بیان کرد: اقتدار اجتماعی یعنی هماهنگی و همراهی مردم در عرصه‌های مختلف است.

 نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، اقتدار فرهنگی را مهمترین اقتدار دانست و بیان کرد: اقتدار اجتماعی یعنی هماهنگی و همراهی مردم در عرصه‌های مختلف است.
به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی پیش از ظهر امروز سوم آذرماه در آئین تجدید بیعت و میثاق با ولایت و رزمایش اقتدار بسیجیان استان کرمان گفت: اقتدار در عرف بین الملل معنا‌های متفاوتی دارد و برخی به معنی توانمندی و بعضی‌ها در فرد یا گروه یا حاکمیتی که خواسته خود را بر دیگر کشور‌ها تحمیل کند و برخی‌ها در نفوذ معنوی یک کشور در کشور‌های دیگر تا هدف مشترکی را تحمیل کند، می‌دانند.
وی به تشریح انواع قدرت پرداخت و اظهار کرد: قدرت نرم عبارت از این است که فرد و یا گروهی در جایگاهی قرار گیرد و کلام او در توده‌های مختلف تاثیر خودش را بگذرد و به سرعت بتواند افراد در جهت هدف خودش بسیج کند.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: بسیج دارای قدرت نرم در داخل و خارج از کشور است و قدرت نرم بسیج امروز که می‌تواند جریانات مختلف در داخل و خارج علیه جهان خواران و ظلم را بسیج کند و نفوذ معنوی بسیج امروز در دنیا و جهان مقاومت طرفداران زیادی دارد.
وی قدرت سخت را نوع دوم قدرت دانست و اظهار کرد: آمادگی لازم برای هر برخوردی و در راس آن برخورد نظامی با استکبار جهانی است و بسیج در قدرت سخت در هشت سال دفاع مقدس نشان داد به گونه‌ای که در کنار نیرو‌های مسلح دفاع جانانه از کشور کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآوری کرد: در چند هفته اخیر شاهد در برخورد قایق‌های مجاهدان ما با ناو آمریکایی در آب‌های دریای عمان بودیم که تحقیر آمریکا را به تصویر کشید و آمریکا با ذلت و خواری شکست را پذیرفت.
وی قدرت هوشمند را نوع سوم قدرت برشمرد و تصریح کرد: قدرت هوشمند به این معناست که بدانیم چه زمانی باید از قدرت نرم یا سخت استفاده کنیم.
امام جمعه کرمان با تاکید برآنکه اقتدار دفاعی را باید جدی گرفت، افزود: ایران در اقتدار دفاعی در اوج و قله است و جمهوری اسلامی، کشوری امن است.
وی اقتدار نظامی را نوع دیگر اقتدار دانست و بیان کرد: امروز در بحث اقتدار نظامی جزو کشور‌های مقتدر هستیم و در اقتدار اقتصادی باید مولفه‌های اقتصادی جدی گرفت و مسئولان تلاش کنند تا به این اقتدار نیز دست پیدا کنیم. همچنین اقتدار علمی یک نوع دیگر از اقتدار است و ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه است و جوانان ما هر روز خلاقیت و ابتکاری به نمایش می‌گذارند.

آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)