کد خبر: ۴۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه امروز شورای اداری چه گذشت؟
استاندار کرمان وضعیت استان کرمان در زمینه کرونا را نیمه مطلوب دانست و بیان کرد: تیم‌های واکنش سریع باید به صورت اقتضایی در جا‌هایی که کانون شیوع است، تصمیم گیری کنند.

استاندار کرمان وضعیت استان کرمان در زمینه کرونا را نیمه مطلوب دانست و بیان کرد: تیم‌های واکنش سریع باید به صورت اقتضایی در جا‌هایی که کانون شیوع است، تصمیم گیری کنند.
به گزارش ایسنا علی زینی وند عصر امروز هفتم آذرماه در شورای اداری استان کرمان گفت: گروه‌های اندیشه ورز، تشکلی از افراد صاحب نظر هستند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.
وی با بیان این مطلب که تولید حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی سهمیه چهار سال استان است، عنوان کرد: فرمانداران سهمیه شهرستانی خود را در زمینه تولید مسکن پیگیری کنند و از برنامه‌ها عقب نمانید.
زینی وند مطرح کرد: تاکنون حدود ۸۵ درصد تعهد اشتغال امسال استان محقق شده است و انتظار داریم که تحقق ۱۵۰ درصدی در این زمینه داشته باشیم.
وی بر لزوم مدیریت مصرف گاز، آب و تنظیم بازار تاکید کرد و افزود: تقریبا ۶ میلیارد متر مکعب آب مصرف می‌کنیم این درحالی است که ورودی آب ما کمتر از ۵ میلیارد متر مکعب آب است و اگر به فکر آب نباشیم بسیاری از شهر‌های ما خالی از سکنه می‌شوند و نباید در این زمینه پوپولیستی صحبت کنید و همه دستگاه‌ها سند سازگاری با کم آبی را به طور جدی عملیاتی کنند.
استاندار کرمان خطاب به فرمانداران گفت: نفت سفید مناطقی که هنوز گاز کشی نشده، تامین کنید تا مردم به رنج نیفتند.
وی درباره سالگرد شهید سلیمانی نیز اظهار کرد: شهر کرمان را برای برگزاری برنامه‌های سالگرد آماده و بیشتر به سمت کار‌های تبیینی روید و افرادی که مکتب سلیمانی را تبیین می‌کنند، دعوت کنید نه کسانی که دیدگاه خودشان را در قالب این مکتب ارایه می‌دهند.
زینی وند با بیان اینکه همه ادارات برای کارکنان خود یک دوره تبیینی مکتب سلیمانی برگزار کنید، تصریح کرد: متاسفانه هنوز موفق به راه اندازی زائرسرای بزرگ در کرمان نشدیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی عصر امروز هفتم آذرماه در شورای اداری استان کرمان گفت: بر گردن مسئولین استان کرمان چند دین وجود دارد که ادای این دین‌ها نیاز به اراده بالا، حرکت جهادی و با تمام وجود وقت گذاشتن، دارد.
وی مکتب شهید سلیمانی را اولین دینی که بر گردن مسئولین است، دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان زادگاه سردار دلهاست لذا تا آنجا که توانمان است، مکتب حاج قاسم سلیمانی را پیاده و عملیاتی کنیم.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان معیشت مردم استان را دین دیگر برشمرد و افزود: همه حوزه‌ها باید در بهبود معیشت مردم تلاش کنند و در محیط‌های اداری با مردم با احترام و تکریم رفتار و آن‌ها را دل گرم کنند.
وی تنش آبی، مشکلات کشاورزی مخصوصا جنوب استان، خشکسالی ها، پیشرفت و توسعه نامتوازن، را از جمله مسایل و مشکلات استان برشمرد و تاکید کرد: برای هر یک از مسایل استان باید برنامه و راهکاری داشته باشید.
حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: در استان کرمان شهری در وضعیت قرمز کرونایی نداریم و ۹ شهر در وضعیت آبی و ۱۱ شهر در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.
وی از کاهش ۲۰ درصدی بیماران بستری خبر داد و بیان کرد: براساس آمار شب گذشته، کمتر از ۵۰۰ بیمار قطعی و مشکوک مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان نیز روند کاهشی پیدا کرده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به پوشش واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: بیش از دو میلیون ۶۷ هزار نفر نوبت اول و بیش از یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۸۱۷ نفر نوبت دوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: تا کنون حدود ۶۱ درصد جمعیت کل استان نوبت اول و ۴۸.۲ درصد کل جمعیت استان واکسینه شدند و همچنین حدود ۵۲ درصد جمعیت جمعیت هدف اتباع بیگانه واکسیناسیون شده اند.
رشیدی نژاد با اشاره به جهش جدید ویروس کرونا، تصریح کرد: جای نگرانی در این زمینه وجود دارد و طبق مطالعات ۳۰ نوع جهش در شاخک این ویروس ایجاد شده است و سرعت سرایت بخشی آن بسیار بالاست.
وی عنوان کرد: امیدواریم این ویروس در ایران شیوع پیدا نکند، اما حدس می‌زنیم که وارد کشور ما نیز شود و هنوز به صورت قطعی نمی‌توان گفت که واکسن روی آن تاثیر گذاشته یا خیر، اما حدس بر این است که بی اثر نیست لذا مردم حتما مردم واکسن کرونا دریافت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)