کد خبر: ۴۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نكته اصلي ماجرا اين است كه نگاه رسمي در مواجهه با اين بخش از اعتراضات معتقد است كه در اين مرحله از اعتراضات دست‌هاي بيگانه و خارج از كشور وجود دارد و براي اين ادعا نيز شواهد يا ادعاهايي را طرح مي‌كنند. بنده درصدد نفي اين ادعا نيستم و معتقدم كه نياز چنداني هم به ارايه شاهد و ادعا نيست، زيرا هر نيروي خارجي اعم از ايرانيان خارج كشور يا حكومت‌هاي مخالف ايران اين كار را انجام خواهند داد و نيازي به جست‌وجو براي شاهد نيست، چون اين كار جزو طبيعت گفتاري و رفتاري آنان است.

عباس عبدی در روزنامه اعتماد درباره اعتراض های اخیر در اصفهان نوشت:
نكته اصلي ماجرا اين است كه نگاه رسمي در مواجهه با اين بخش از اعتراضات معتقد است كه در اين مرحله از اعتراضات دست‌هاي بيگانه و خارج از كشور وجود دارد و براي اين ادعا نيز شواهد يا ادعاهايي را طرح مي‌كنند. بنده درصدد نفي اين ادعا نيستم و معتقدم كه نياز چنداني هم به ارايه شاهد و ادعا نيست، زيرا هر نيروي خارجي اعم از ايرانيان خارج كشور يا حكومت‌هاي مخالف ايران اين كار را انجام خواهند داد و نيازي به جست‌وجو براي شاهد نيست، چون اين كار جزو طبيعت گفتاري و رفتاري آنان است. پس مساله چيست؟ آيا با ذكر اينكه خارجي‌ها تحريك مي‌كنند مجوز هر گونه برخوردي وجود دارد؟ اتفاقا اين‌گونه برخورد و نتايج آن .... خواست همان خارجي‌ها است. بنابراين بايد از افتادن در چنين دامي پرهيز كرد. به‌طور قطع اين نحوه برخورد مستقيم ممكن است حاضران را زودتر پراكنده كند، ولي مگر همه‌چيز در زودتر پراكنده شدن خلاصه مي‌شود؟ اقدامات پليسي و امنيتي در مقابله با اعتراضات نبايد به گونه‌اي باشد كه كينه و نفرت را تشديد كند.
در اين ميان يك نكته بسيار مهم ديگر نيز وجود دارد. اصرار سياست‌هاي رسمي در پيوند دادن اعتراضات مشابه به دست‌هاي خارجي، شايد براي اقناع عده‌اي يا توجيه برخي رفتارها اثرگذاري موقت داشته باشد، ولي در عين حال نگاه مردم را به خارج سوق مي‌دهد، زيرا معترضين را هم به اين نتيجه خواهد رساند كه راه‌حل در خارج است، چون سياست رسمي نيز دارد آنها را به آن سوي آب منتسب مي‌كند، به علاوه قبح ارتباط با خارج را نبايد ريخت. بايد به گونه‌اي عمل كرد كه مردم از انتساب اعتراضات به خارج ناراحت شوند، اگر اين ادعا خيلي تكرار شود، به معناي ريخته شدن قبح و زشتي چنين ارتباطي است. بهتر است سياست چگونگي مواجهه با هر پديده‌اي از جمله اعتراضات را صرفا برحسب متغيرها و عوامل داخلي توضيح داد. حتي اگر خارجي‌ها نيز از آن سوءاستفاده كنند، اين امر فرع بر اصل قضيه است كه موضوعي داخلي است. با اين ملاحظات انتظار مي‌رود كه نحوه مديريت در برابر اعتراضات با فرض مزبور باشد، يعني اصل مشكلات را داخلي ديد، حتي اگر دست‌هايي از خارج نيز در آن ديده شوند. بايد قدري خويشتنداري كرد. بروز اين عوارض و انتشار تصاوير آن نوعي نمك پاشيدن روي زخم است. زخمي كه بايد التيام پيدا كند و نه اينكه ناسور شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)