کد خبر: ۴۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه طرح برخورد با کارگاه های ضایعاتی به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد گفت: در اجرای این طرح ها بیش از ۳۳۰ کارگاه ضایعاتی متخلف پلمب شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه طرح برخورد با کارگاه های ضایعاتی به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد گفت: در اجرای این طرح ها بیش از ۳۳۰ کارگاه ضایعاتی متخلف پلمب شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ مهدی پورامینایی اظهار داشت: ارتقاء امنیت اجتماعی به عنوان وظیفه اصلی پلیس و مطالبه جدی و به حق شهروندان با اجرای طرح های انتظامی آشکار و پنهان در حال انجام است.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اجرای بیش از ده ها طرح از ابتدای سال تاکنون افزود: در راستای برخورد با وقوع انواع سرقت ها، طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مقابله جدی با کارگاه های ضایعاتی دخیل در امر خرید و فروش اموال مسروقه انجام شده است و کلانتری های این فرماندهی به صورت روزانه از این کارگاه های ضایعاتی بازدید دارند.
سرهنگ امینایی در تشریح دستاوردهای این طرح ها خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری از ۷۹۲ کارگاه ضایعاتی در سطح شهرستان کرمان بازدید به عمل آمد که در نهایت ۳۳۰ واحد از این کارگاه ها پلمب و ۱۵ کارگاه متخلف نیز جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: در همین رابطه ۴۹ سارق و ۱۸ مالخر که بیشتر از اتباع افغان بودند، دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و هزارو ۲۸ فقره سرقت نیز از طریق واکاوی فعالیت های آشکار و پنهان این کارگاه ها کشف شده است که برخورد با این کارگاه های ضایعاتی در کاهش سرقت ها نقش بسیار مهمی دارد.
سرهنگ امینایی با اشاره به اینکه پلیس در حوزه برخورد قانونی با کارگاه های ضایعاتی تلاش و توان مضاعفی را به کار می گیرد اما برخی سازمان ها و ادارات از مجراهای اداری خود زمینه بازگشائی مجدد آن ها را فراهم می کنند، افزود: در این رابطه لازم است با توجه به اهدافی که پلیس در حوزه واکاوی فعالیت های این کارگاه ها در جهت پیشگیری و کشف سرقت ها دارد سایر دستگاه ها هم یاریگر نیروی انتظامی باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر از زمینه های وقوع جرائم مختلف به ویژه سرقت های خرد جلوگیری کنیم.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان مشارکت برخی ادارات در ساماندهی کارگاه های ضایعاتی و تجمیع آنها در یک نقطه و تجهیز این مکان ها به سامانه های پایش تصویری جهت کاهش سرقت ها را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: در کنار اقدامات پلیسی، شهروندان نیز نقش ویژه و مهمی در ایجاد و حفظ امنیت اجتماعی دارند که در کنار این پلیس با همکاری مردم، سازمان ها و حمایت دستگاه قضائی مصمم به برخورد قاطعانه با مجرمان و قانون شکنان است.
سرهنگ امینایی با تاکید بر اینکه ساماندهی کارگاه های ضایعاتی یک ضرورت است اظهار داشت: هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات نوین در کارگاه های ضایعاتی کمک شایانی به امنیت اجتماعی خواهد کرد که در این رابطه از افرادی که در زمینه جمع آوری، خرید و نگهداری ضایعات فعالیت دارند می خواهیم ضمن رعایت آسایش شهروندان و پرهیز از ایجاد مزاحمت، از خرید کالاهای مورددار و مظنون به سرقت خودداری و در صورت مشاهده این قبیل موارد موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)