کد خبر: ۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر‌ها گفت: شهرداران کارآمد و طبق قوانین انتخاب کنید و با هم توافق کنید و بدانید مردم در شورا‌ها هیچ کاری به مسایل جناحی و حزبی ندارند و اگر بررسی کنید حدود سه تا پنج درصد از مردم شاید چنین دغدغه‌ای داشته باشند چرا که مردم بیشتر از ما کار می‌خواهند.

استاندار کرمان خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر‌ها گفت: شهرداران کارآمد و طبق قوانین انتخاب کنید و با هم توافق کنید و بدانید مردم در شورا‌ها هیچ کاری به مسایل جناحی و حزبی ندارند و اگر بررسی کنید حدود سه تا پنج درصد از مردم شاید چنین دغدغه‌ای داشته باشند چرا که مردم بیشتر از ما کار می‌خواهند.
به گزارش ایسنا علی زینی وند، عصر امروز ۱۷ آذرماه در جلسه نشست شورای اسلامی استان کرمان گفت: با هیات رییس منسجم و با برنامه در شورای عالی استان‌ها به نفع استان و در راستای منافع استان نقش آفرینی کنید.
وی با بیان اینکه استانداری پشتیبانی لازم را از شورا‌های اسلامی خواهد کرد، در ادامه خطاب به اعضای شورای اسلامی استان گفت: حتما بحث قوانین را جدی بگیرید و در برخی جا‌ها تصمیمات غیرقانونی باعث سلب اعتماد مردم می‌شود لذا بر قوانین مسلط باشید.
استاندار کرمان بر لزوم نظارت دقیق قانونی شورا‌ها بر کار شهرداری‌ها تاکید کرد و در ادامه نظارت را به معنای دخالت ندانست و تصریح کرد: بدنه شهرداری‌ها از تراکم نیرو رنج می‌برد که باعث ناکارآمدی شهرداری‌ها می‌شود و شغل آفرینی با کارمندی درست نیست و باید شهرداری‌ها چابک سازی شوند.
وی با تاکید برآنکه نظارت لازم بر نحوه هزینه کرد اعتباراتی که از محل ارزش افزوده در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد، تاکید کرد و افزود: استان کرمان با توجه به بافت جمعیتی جزو کم مساله‌ترین استان‌ها در زمینه انتخاب شهردار بوده است.
زینی وند با بیان این مطلب که ما محصول مردم سالاری اسلامی هستیم، اظهار کرد: شورایی که شش ماه نتوانسته شهردار خود را انتخاب کند آیا انتظار دارید این شورا برای مردم کار کند و بدانید که شورا‌ها بیشتر از ارگان‌های دیگر بر زندگی مردم تاثیر می‌گذارند.
وی افزود: زندگی مردم را بیش از این معطل نکنید و معاونت عمرانی استانداری و فرمانداران در هیات حل اختلاف موضوع را بررسی و طی روند قانونی تصمیم گیری و حتی انحلال شورا را در دستور کار قرار دهید، زیرا هیچ چیزی مهمتر از منافع مردم برای ما نیست و تقاضا داریم سریعتر رفع اختلاف شود.
استاندار کرمان خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر‌ها گفت: شهرداران کارآمد و طبق قوانین انتخاب کنید و با هم توافق کنید و بدانید مردم در شورا‌ها هیچ کاری به جناح ندارند و اگر بررسی کنید بیش از سه تا پنج درصد از مردم شاید دغدغه جناح داشته باشند و مردم بیشتر از ما کار می‌خواهند.
وی با بیان این مطلب که به مسایل خدمات شهری توجه کنید و ما هم به شما کمک می‌کنیم، تصریح کرد: متاسفانه شاهدیم در برخی از نقاط در ورودی شهر‌ها نخاله تلنبار شده است؛ ورودی شهر‌ها نازیبا بود و چنین مواردی نشان دهنده ناکارآمدی مسئولین شهری آن شهر است و به سمت زیباسازی شهر‌ها سوق یابید.
زینی وند تاکید کرد: مگر دشت‌ها بی صاحب هستند که نخاله‌ها را در آنجا می‌ریزید؛ باید شهر‌ها برای مردم نشاط آور باشد؛ همچنین در کنار مسایل عمران شهری باید به ابعاد فرهنگی، نشاط آفرینی نیز توجه کنید.
وی با تاکید برآنکه بر امور شهرداران نظارت خواهیم کرد، افزود: برای مردم کار صادقانه کنید و به اقتصاد شهری نیز توجه کنید.
مصطفی آیت الهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه این شورا ۲۳ عضو دارد، گفت: ۴۱ درصد جمعیت استان، روستایی است و دو هزار و ۴۷۱ دهیاری در سطح استان داریم.
وی ادامه داد: متاسفانه سه هزار و ۱۵۲ روستا فاقد شورا و دهیاری در استان داریم.
همچنین شهسواری، مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: تاکنون حکم ۶۱ شهرداری صادر شده و هفت شهرداری استان هنوز تعیین تکلیف نشده است که از این تعداد دو مورد آن هنوز از طرف شورای اسلامی آن شهر‌ها کسی معرفی نشده است و مابقی به دلیل آنکه فرد معرفی شده به استناد قوانین دارای صلاحیت لازم نبوده اند.
منصور عزیزآبادی با ۱۲ رای به عنوان رئیس و یعقوب الله بخشی با ۱۲ رای به عنوان نایب رئیس شورای اسلامی استان کرمان انتخاب شدند. همچنین ثریا نیک نفس و مرتضی دهقانیان به عنوان منشی و محمد مداومی به عنوان سخنگوی و عباس ابراهیمی به عنوان هیات حل اختلاف شورای اسلامی استان انتخاب شدند.
برپایه این گزارش، آقایان خداداد خارایی، علیرضا عباس زاده و غلامرضا پوربلوچی به عنوان اعضای شورای عالی استان انتخاب شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)