کد خبر: ۴۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در بیانیه جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان به مناسبت روز پرستار مطرح شد
جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان تاکید کرد: دریافتی پائین پرستاران با وجود سختی کار از چالش‌هایی است که بسیاری از پرستاران را مصمم به خروج از کشور کرده است. این موضوع باعث می‌شود تا سرمایه انسانی این کشور به دلیل پاره‌ای از کم‌توجهی‌ها دچار اضمحلال شده و انباشت تجربه در بخش پرستاری کشور آنگونه که باید صورت نگیرد.

خروج پرستاران از کشور باعث اضمحلال سرمایه انسانی می‌شود

جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان تاکید کرد: دریافتی پائین پرستاران با وجود سختی کار از چالش‌هایی است که بسیاری از پرستاران را مصمم به خروج از کشور کرده است. این موضوع باعث می‌شود تا سرمایه انسانی این کشور به دلیل پاره‌ای از کم‌توجهی‌ها دچار اضمحلال شده و انباشت تجربه در بخش پرستاری کشور آنگونه که باید صورت نگیرد.

جمعبت توسعه و آزادی استان کرمان تاک به مناسبت روز پرستار بیانیه ای صادر کرد. به گزارش گفتارنو متن این بیانیه به شرح ذیل است:

سالگرد ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) که بنام روز پرستار نامگذاری شده، مجالی است تا از کوشش‌های بیدریغ جامعه پرستاری کشور تقدیر و تشکر صورت پذیرد. خصوصا در شرایطی که بحران بزرگ امروز بشر یعنی جهانگیر شدن بیماری کووید ۱۹ بر دشواری و سختی حرفه پرستاری افزوده است.
جامعه پرستاری ایران که در دوره کرونا با از دست دادن بیش از ۹۰ پرستار، ایثارگرانه در خط مقدم مقابله با این بیماری ایستادگی کرده با چالش‌ها و تنگنا‌هایی روبرو است که علی‌رغم وعده‌های صورت گرفته از سوی مسئولان، بسیاری از مشکلات همچنان لاینحل باقی مانده است.
در حال حاضر نسبت ضریب پرستار به تخت ۹ دهم است؛ در حالیکه براساس استاندارد‌های شناخته شده این ضریب بایستی به نسبت ۱.۸ پرستار در برابر یک تخت باشد که نشان دهنده صعوبت فعالیت پرستاران است.
دشواری فعالیت پرستاری باعث شده تا بسیاری از پرستاران متقاضی بازنشستگی پیش از موعد شوند یا به دلیل بیماری‌های ناشی از کار درگیر این موضوع باشند.
دریافتی پائین پرستاران با وجود سختی کار نیز از دیگر چالش‌هایی است که بسیاری از پرستاران را مصمم به خروج از کشور کرده است. این موضوع باعث می‌شود تا سرمایه انسانی این کشور به دلیل پاره‌ای از کم‌توجهی‌ها دچار اضمحلال شده و انباشت تجربه در بخش پرستاری کشور آنگونه که باید صورت نگیرد.
ماهیت فعالیت پرستاری و مواجهه با تالمات روحیِ ناگزیر که در محیط‌های بیمارستانی و... پدید می‌آید، بحران‌های دیگری فراهم می‌آورد و در بعضی مواقع پرستاران را با خشونت‌های کلامی از سوی همراهان بیماران روبرو می‌سازد.
از دیگر چالش‌های جامعه پرستاری تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای پرستاران توسط مدیران عالی‌رتبه‌ای است که معمولا پرستار نیستند؛ لذا تامین مصالح پرستاران معمولا مد نظر قرار نمی‌گیرد.
در دوره پاندمی بیماری کرونا نیز برخی پرستاران فاقد رابطه استخدامی برای کمک به مهار این بیماری با مراکز درمانی همکاری داشتند که جذب این دسته افراد اقدامی منصفانه می‌باشد.
البته شرح مبسوط دشواری‌های جامعه پرستاری کشور مجالی دیگر را می‌طلبد و این بیانیه مدعی پرداختن به تمام مسائل بخش پرستاری کشور نیست.
جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان ضمن ادای احترام به جامعه پرستاری و تبریک روز پرستار و تجلیل از خدمات صادقانه پرستاران کشور خصوصا در مواجهه با بیماری کرونا مصرانه از دستگاه‌های مسئول اجرائی و قانون‌گذار می‌خواهد تا با شنیدن مطالبات صنفی جامعه پرستاری کشور در زمینه فیصله بخشیدن به مشکلات پرستاران کشور اقدام نمایند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)