کد خبر: ۴۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس‌کل دادگستری کرمان:
رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: بنا بود شهرداران وقت به موضوع ساماندهی حاشیه شهر کرمان ورود جدی داشته باشند اما در این زمینه قصورهایی انجام و در نهایت مشکلات این منطقه پیچیده تر شده است.

قصور مدیریتی در ساماندهی حاشیه شهر کرمان مشکلات را مضاعف کرده است

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: بنا بود شهرداران وقت به موضوع ساماندهی حاشیه شهر کرمان ورود جدی داشته باشند اما در این زمینه قصورهایی انجام و در نهایت مشکلات این منطقه پیچیده تر شده است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد در نشست بررسی مشکلات حاشیه شهر و منطقه ۱۴ معصوم کرمان و اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه ضمن تاکید بر این مطلب که قدم های بلند و امیدوار کننده ای در مسیر ساماندهی مناطق حاشیه نشین این شهر برداشته شده است، افزود: پس از استقرار پایگاه پیشگیری اجتماعی و انسجام بخشی در محله صنعتی با تاکید مسئولان کشوری مقرر شد طرح جامعی برای ساماندهی این محله تدوین و اجرایی شود که این اقدامات در دست انجام است.

وی با اشاره به این مطلب که سو مدیریت ها مردم را گرفتار کرده است، تاکید کرد: باید از تجربیات گذشته بهره ببریم تا بتوانیم راه درست را طی کنیم و در این رابطه باید توجه داشت که تصمیمات احساسی و خلق الساعه انجام شده در گذشته، وضعیت شهر کرمان را به وضعیت کنونی تبدیل کرده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر اینکه وضعیت کنونی شهر کرمان محصول مدیریت نیست و نشانگر تصمیمات احساسی است، تاکید کرد: مداخلات شهرسازی باید بر اساس بررسی های دقیق و آینده نگری انجام شود تا نسل های بعد از مزایای آن بهره مند باشند.

وی صیانت و ساماندهی را ۲ مولفه و اصل مهم در مناطق حاشیه نشین دانست و اظهار داشت: در راستای ساماندهی مناطق حاشیه نشین باید ضمن تامین امکانات زیربنایی براساس قانون، از تصرف اراضی و ساخت و سازهای غیرقانونی جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ضمن آنکه همکاری خود با دستگاه های خدمات رسان در محله صنعتی را ادامه می دهد، پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی این منطقه را به منطقه ۱۴ معصوم منتقل می کند تا با شکل گیری انسجام مدیریتی شاهد ساماندهی آن باشیم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که مشکلات منطقه ۱۴ معصوم پیچیده تر از محله صنعتی است، تاکید کرد: در اوایل دهه ۹۰ موضوع مبارزه با حاشیه نشینی در این استان با هدف کنترل و مهار حاشیه نشینی و ساماندهی وضعیت آن آغاز و پیشرفت های خوبی نیز حاصل شد.

موحد با اشاره به اینکه در مرحله نخست باید وضعیت اراضی منطقه ۱۴ معصوم مشخص شده و از ساخت و سازهای جدید نیز جلوگیری شود، تاکید کرد: لازم است نماینده شهرداری در منطقه ۱۴ معصوم مستقر شود و با پشتیبانی های اجرایی و قضایی نسبت به پیگیری موضوعات مربوطه اقدام کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تکالیف و وظایف دستگاه ها بر اساس قوانین حاکم به منظور ساماندهی مناطق حاشیه نشین مشخص شده است، اظهارداشت: تفویض اختیارات کشوری به منظور ساماندهی مناطق حاشیه نشین نیز باید در اسرع وقت به استان انجام شود تا در نهایت براساس طرحی جامع نسبت به ساماندهی این منطقه اقدام کرده و پشتیبانی های امنیتی، قضایی، حقوقی و نظارتی انجام شود.

موحد بر تعیین تکلیف موضوع هویت بخشی منطقه الله آباد و موقعیت جغرافیایی آن نیز اشاره و بیان کرد: استانداری کرمان باید در این زمینه به صورت جدی ورود کرده و موضوعات مربوطه را در سطح استانی و کشوری دنبال کند.

وی گفت: ساماندهی شهرک ۱۴ معصوم و الله آباد کار دشواری است لذا یکبار برای همیشه باید این موضوع تعیین تکلیف شود زیرا در صورت عدم توجه به این منطقه، مشکلات آن افزایش می یابد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: شهرداری باید تمام امکانات را برای حفظ اراضی خود در منطقه ۱۴ معصوم بکار گیرد و دستگاه های خدمت رسان نسبت به ارائه انشعابات موقت، شهرداری نسبت به هویت بخشی منطقه و سپس سایر دستگاه ها نسبت به تعیین تکلیف اراضی و ساخت و سازهای انجام شده اقدام کنند تا در سه سال آینده شاهد ساماندهی این منطقه باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)