کد خبر: ۴۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان روز دوشنبه با حضور استاندار تشکیل شد و از جمله مهمترین مباحث آن برنامه ریزی و پیش بینی برای پذیرایی از مهمانان و زائران دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان روز دوشنبه با حضور استاندار تشکیل شد و از جمله مهمترین مباحث آن برنامه ریزی و پیش بینی برای پذیرایی از مهمانان و زائران دومین سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
به گزارش ایرنا، در ستاد تنظیم بازار استان کرمان مصوب شد تا ۲ هزار تن گوشت مرغ و یک هزار تن برنج برای پخت غذای میهمانان و زائران دومین سالگرد شهید حجاج قاسم سلیمانی توسط سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهیه و ذخیره سازی شود.
استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به پیش بینی حضور خیل عظیم زائران شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: باید خود را برای ورود، اسکان و پذیرایی جمعیت زیادی آماده کنیم و علاوه بر مسئولیت معمولی تا یک ماه آینده پیش بینی‌های لازم ادامه پیدا کند، البته اگر شرایط فعلی کرونا ادامه داشته باشد و مجبور به محدودیت‌های جدید نشویم.
علی زینی وند در ادامه همچنین با اشاره به ضرورت توزیع مناسب و بموقع اقلام اساسی افزود: در کنار شبکه سنتی توزیع که باید آن را همچنان به کار بگیریم، شبکه اضطراری نیز باید با همکاری بسیج داشته باشیم و سالگرد شهادت سردار سلیمانی می‌تواند رزمایشی برای مواقع مورد نیاز تنظیم بازار باشد.
وی تصریح کرد: بسیج می‌تواند ستون فقرات ما در نظارت و توزیع امر تنظیم بازار باشد؛ ما باید از این ظرفیت و نیروی متعهد و پای کار استفاده کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال تاکید کرد: شرایط توزیع و تامین کالا‌ها در ماه‌های انتهایی سال سخت‌تر می‌شود و دولت نیز بر تنظیم بازار تاکید دارد که ما هم در استان باید پیگیری جدی داشته باشیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی در جنوب استان نیز بتدریج آغاز می‌شود، در اختصاص سهمیه کالا‌های اساسی مانند گوشت و برنج برای این مناطق موارد مورد نیاز لحاظ شود.
زینی وند با تاکید بر نظارت جدی بر بازار اظهار داشت: بحث نظارت جدی دنبال شود و از ظرفیت بسیج و سایر دستگاه‌ها برای حمایت و همکاری این حوزه استفاده کنیم.
وی در خصوص ذخیره سازی کالا‌های استراتژیک و اساسی استان نیز گفت: انبار کردن ذخایر کالا‌های اساسی باید با اطمینان کافی دنبال شود و اگر نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری است از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی استفاده شود.
استاندار کرمان ادامه داد: پدافند غیرعامل در استان انبار کالا‌های اساسی را به لحاظ ایمنی و پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار دهد تا کیفیت و بهداشت این کالا‌ها حفظ شود.
وی بیان کرد: در خصوص تامین میوه شب عید نیز پیش بینی‌ها باید انجام شود و برای توزیع فراگیر توسط دستگاه‌های ذیربط برنامه ریزی لازم انجام پذیرد.

پیش بینی افزایش ظرفیت تولید مرغ
به گزارش ایرنا رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: توزیع مرغ منجمد در محدوده شمال استان بدون مشکل در حال انجام است و هفته گذشته ۱۷۰ تن مرغ منجمد توزیع شد، اما نیاز است بر اساس جمعیت میزان توزیع مرغ منجمد در شمال کرمان اصلاح شود.
عباس سعیدی افزود: تولید هفتگی مرغ گرم اینک ۱۱۰ تن است که با تمهیدات لازم طی هفته‌های آینده پیش بینی می‌شود به ۲۰۰ تن در ماه برسد و آمادگی خرید مرغ مازاد را نیز داریم.
وی بیان کرد: ظرفیت جوجه ریزی استان کرمان نیز از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه به یک میلیون ۶۵۰ هزار قطعه در ماه‌های گذشته کاهش یافت که با پیگیری‌ها سقف سهمیه برداشته و اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

راه اندازی بازارچه عرضه تولیدات کشاورزی روستایی
مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمان نیز گفت: برای تامین میوه شب عید برنامه ریزی شده است که برای شمال استان ۷۰۰ تن سیب و یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال و برای جنوب ۱۶۰ تن پرتقال و ۱۰۰ تن سیب خریداری و ذخیره سازی شود.
پرویز رییسی افزود: نگرانی برای تامین میوه شب عید نداریم و آمادگی داریم این اقلام به صورت اینترنتی هم بین شهروندان توزیع شود.
وی پیشنهاد کرد بازارچه‌هایی به صورت متمرکز ایجاد شود تا تشکل‌ها تولیدات میوه و کشاورزی روستایی را با کیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسانند؛ وی گفت که نخستین بازارچه در شهر کرمان و در ایام ۲۲ بهمن افتتاح می‌شود.
رییس سازمان صمت استان کرمان نیز گفت: برای توزیع اقلام مصرفی مربوط به سالگرد شهادت سردار سلیمانی باید با نهاد‌های متولی مثل سپاه پاسداران هماهنگی‌های لازم انجام شود تا کالا‌ها بین اصناف توزیع شود.
مهدی حسینی نژاد افزود: میزان سهمیه مرغ منجمد بین شمال و جنوب استان براساس کارشناسی تعیین شود تا مقدار لازم برای این مناطق مصوب کنیم و کمبودی نداشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)