کد خبر: ۴۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
آگنجی در زمان انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف ادعا کرد که فایل مورد نظر از طریق نزدیکان احمدی نژاد به دست او رسیده است. آگنجی در خصوص انتشار نامه‌های لاریجانی و شورای نگهبان نیز مدعی شده برخی افراد مرتبط با محافل خاص این مکاتبات را در دسترس او قرار داده اند.

کانال «چند ثانیه» نوشت: آگنجی در زمان انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف ادعا کرد که فایل مورد نظر از طریق نزدیکان احمدی نژاد به دست او رسیده است. آگنجی در خصوص انتشار نامه‌های لاریجانی و شورای نگهبان نیز مدعی شده برخی افراد مرتبط با محافل خاص این مکاتبات را در دسترس او قرار داده اند.
در روز‌های گذشته انتشار نامه دلایل شورای نگهبان در اعلام علل رد صلاحیت لاریجانی و همینطور پاسخ لاریجانی به این نامه زمینه‌ساز گمانه‌زنی‌های فراوانی در فضای عمومی و رسانه‌ای کشور شده است.
در پی این اتفاق برخی چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای انتشار این دو نامه را به نزدیکان لاریجانی نسبت دادند و تلاش کردند اینطور القا کنند که نامه به صورت عامدانه از محافل نزدیک به این کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری سال ١۴٠٠ به رسانه‌ها درز کرده است. این در حالی است که نامه‌های مورد نظر برای اولین بار از سوی سعید آگنجی، روزنامه‌نگار ایرانی ساکن فنلاند منتشر شده است. او که انتشار فایل صوتی منتسب به ظریف را در کارنامه دارد، در یک اتاق شبکه اجتماعی صوتی کلاب‌هاوس نیز اعلام کرد که او نامه‌های لاریجانی و شورای نگهبان را منتشر کرده است.
آگنجی در زمان انتشار فایل صوتی مصاحبه ظریف که بازتاب بسیار زیادی در فضای رسانه‌ای کشور داشت و به نوعی سناریوی ثبت نام ظریف در انتخابات ریاست‌جمهوری را در هم پیچید، ادعا کرد که فایل مورد نظر از طریق نزدیکان احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق ایران به دست او رسیده است.
او در خصوص انتشار نامه‌های لاریجانی و شورای نگهبان نیز مدعی شده برخی افراد مرتبط با محافل خاص این مکاتبات را در دسترس او قرار داده اند.
بگذشته از اینکه سعید آگنجی منتشرکننده نامه‌هاست و او با لاریجانی یا خاستگاه سیاسی او نسبتی ندارد، ادعای انتشار نامه از سوی لاریجانی یا نزدیکان او در حالی است که وی در همان زمان صدور نامه از سوی شورای نگهبان، از این نهاد خواست که با برداشتن مهر محرمانه از روی نامه، زمینه انتشار عمومی آن را فراهم کند. لاریجانی می‌توانست همان زمان پاسخ خود به شورای نگهبان را هم منتشر کند که محرمانگی نداشت، اما به دلیل مشی سیاسی خاص و پرهیز از تقابل احتمالی با شورای نگهبان دست به چنین کاری نزد.
لاریجانی اگر بنای انتشار عمومی نامه به شورای نگهبان یا پاسخ خود این نامه را داشت می‌توانست بسیار زودتر این کار را بکند. چرا که بر اساس نظر حقوقدانان درج مهر محرمانه برای مکاتبه با اشخاص حقیقی از لحاظ قانونی فاقد وجاهت و غیرالزام‌آور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)