کد خبر: ۴۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان:
مراسم تجلیل از داوطلبان و خیران اقتصادی جمعیت هلال احمر در شهرستان بم شامگاه شنبه در آستانه هجدهمین سالگرد فاجعه زلزله بم با حضور و سخنرانی برخی فعالان اقتصادی شرق استان کرمان نیز همراه بود.

مراسم تجلیل از داوطلبان و خیران اقتصادی جمعیت هلال احمر در شهرستان بم شامگاه شنبه در آستانه هجدهمین سالگرد فاجعه زلزله بم با حضور و سخنرانی برخی فعالان اقتصادی شرق استان کرمان نیز همراه بود.
به گزارش ایرنا، این فعالان اقتصادی ضمن توضیحی درباره وضعیت تولید در واحد‌های زیرمجموعه خود درباره اهمیت پاسداشت آب و افزایش بهره وری از آن و برخی دیگر مسائل از جمله ضرورت زمینه سازی مناسب برای صادرات کالا نیز سخنانی بیان کردند.
محمدرضا شه‌بخش مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان یکی از این سخنرانان بود که خبر داد: برای نخستین بار شرکت کرمان موتور خودرو جی ۴ در ۲ مدل برقی و بنزینی را به خودرو محلی تبدیل کرده است که امیدواریم طبق برنامه تا پایان ۱۴۰۱ این خودروی ملی معرفی شود.
وی بیان کرد: در استان کرمان برای سرمایه گذاری مزیت‌ها در چهار بخش تعریف می‌شود و در هر نقطه از استان مزیت‌های متفاوتی وجود دارد که برخی خدادادی هستند مانندشهرستان رفسنجان که معادن مس را داریم و هنر ما استفاده از این مزیت برای توسعه است.
شه بخش افزود: در بخش صنعت به جز صنایع وابسته به معادن، صنعت بزرگی در مجموعه استان کرمان نداریم همچنین در بخش کشاورزی در استان مزیت‌های مختلف داریم.

آب جزو محدودیت‌های جدی استان کرمان است
مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان تاکید کرد: کمبود آب جزو محدودیت‌های بسیار جدی استان کرمان است که در شهرستان‌های مختلف از موانع جدی توسعه به شمار می‌رود و باید به نحو مناسب تری از آن استفاده کنیم.
وی افزود: ارزش ذاتی آب برای ما در استان کرمان بسیار بالاست و باید از آن برای بهره وری بهتر استفاده کنیم.
شه بخش با اشاره به آمار چاه‌های دارای مجوز در شرق استان کرمان و میزان برداشت از آن این پرسش را مطرح کرد که خروجی ما از این آب چیست؟ و توضیح داد: میزان بهره وری و تولید بخش کشاورزی از آب باید به قدری باشد که ارزش داشته باشد.
به گفته وی سالانه ۲۵۰ هزار تن خرما و ۸۰ هزار تن هم مرکبات برداشت می‌شود که طبق قیمت امسال هر کیلو خرما ۲۵ هزار تومان بود و اگر درآمد ناخالص شهرستان‌های شرقی را محاسبه کنیم با این مقدار برداشت حدود هفت هزار میلیارد تومان می‌شود.
مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان خودرو گفت: در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مزیت معدنی، کشاورزی یا بازرگانی وجود نداشته است و متاثر از یک برنامه تصمیمی گرفته شده تا صنعتی به نام صنعت خودروسازی ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: قرار بود به ظرفیت ۵۰۰ هزار خودرو در سال برسیم، اما امروزه با وجود بدعهدی آمریکا در مساله برجام و وضعیت پیش آمده در ارگ جدید بالقوه ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار خودرو در سال را داریم.

اشتغال ۳۵ هزارنفری با تولید ۳۰۰ هزار خودرو
به گفته وی اشتغال مستقیم موجود کشاورزی ۷۰ هزار نفر است، اما در ارگ جدید با تولید ۳۰۰ هزار خودرو اشتغال حدود ۳۵ هزار نفر خواهد بود.
شه بخش اضافه کرد: صنعت خودرو در شهرستان بم نسبت به کل استان کرمان یک مزیت دارد، زیرا منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تنها ظرفیت تولید خودرو در استان کرمان است.

گلایه از بازداشت یک مدیر خودروسازی
مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان در ادامه البته یک گلایه و تشکر هم کرد؛ وی ضمن گلایه از بازداشت یکی از مدیران این صنعت در شرق این استان گفت: یکی از مدیران با ۳۰ سال سابقه صنعتی را به خاطر اختلاف کارشناسی زندانی کردند.
وی افزود: البته از استاندار و رییس کل دادگستری استان تشکر می‌کنیم که کمک کردند در کوتاه‌ترین زمان مشکل حل شود.
شه بخش تاکید کرد: ته خط بحث‌های کارشناسی نباید اینگونه شود و باید مسایل را حل و فصل کرد.

تولید باید صادرات محور باشد
دیگر سخنران این مراسم که با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد مدیرعامل مجتمع معدنی و فرآوری سرب و روی خان خاتون بم بود که گفت: کشور ما چندان کالای قابل صادرات ندارد، باید هرجا که درباره سرمایه گذاری صحبت می‌کنیم به این موضوع اشاره شود که در سرمایه گذاری تولید فقط باید صادرات محور باشد.
بابک اسماعیلی بیان کرد: ممکن است برخی تولیدات ما صادرات محور باشند، اما صادراتی نباشند یعنی کالایی تولید و فکر می‌کنیم اگر بازار داخلی کشش دارد آن را در داخل می‌فروشیم.
وی افزود: با این نگرش چندماه معطل درست شدن برند کالایمان می‌مانیم، اما در این فاصله برخی کشور‌های دیگر بازار کالای ما را از ما می‌گیرند، چون تولیدات ما صادرات محور نبوده است.
اسماعیلی تصریح کرد: بنده معتقدم خام فروشی همیشه هم بد نیست، زیرا مهم این است که ما با پولی که از خام فروشی به دست می‌آوریم چه کاری انجام می‌دهیم.
مدیرعامل مجتمع معدنی خان خاتون بم نیز بر ضرورت افزایش بهره وری از آب تاکید و بیان کرد: محصول کشاورزی قابل دست یافتن است به شرط فرآوری محصول؛ باید ارزش تولیدات را به نرخ دلار محاسبه کنیم و ببینیم باتوجه به میزان مصرف آب چقدر موفق عمل می‌شود.

جایگاه صنعت خودروسازی
جک لی مدیر شرکت مدیران خودرو هم از دیگر سخنرانان بود که ضمن تشریح وضعیت تولید و اشتغال نیرو‌ها در این مجموعه گفت: خودروسازی سومین صنعت در ایران است که باوجود تحریم‌ها توانسته از نظر درآمد و اشتغال رتبه سوم را از آن خود کند.
به گفته وی در شرایط کنونی آمار تولید این شرکت سالانه ۶۰۰ هزار خودرو است که در صورت بهبود شرایط قابلیت افزایش تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو را نیز دارد.
در این مراسم که در محل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید شهرستان بم برگزار شد، برخی فعالان اقتصادی و مدیران فعال در حوزه امدادرسانی تجلیل شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)