کد خبر: ۴۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پرداختن به زندگی و فعالیت‌های سردار سلیمانی که همه عمرش را برای دفاع از مملکت گذاشته است همیشه جای کارکردن توسط هنرمندان را دارد.

پرداختن به زندگی سردار سلیمانی همیشه جای کارکردن توسط هنرمندان را دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پرداختن به زندگی و فعالیت‌های سردار سلیمانی که همه عمرش را برای دفاع از مملکت گذاشته است همیشه جای کارکردن توسط هنرمندان را دارد.
به گزارش ایرنا و تسنیم، نشست خبری سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» با حضور سیدمحمد یاشار نادری مدیر بنیاد روایت فتح، حمید نیلی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمدرضا علیزاده رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، سید وحید فخرموسوی دبیر جشنواره، جواد تمدنی مدیر روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس عصر امروز (دوشنبه ششم دی‌ماه) در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
مدیرکل ارشاد استان کرمان به ایراد سخن پرداخت و گفت: خوشحالم که کرمان امسال برای سومین دوره میزبان این رویداد است. پرداختن به زندگی و فعالیت‌های سردار سلیمانی که همه عمرش را برای دفاع از مملکت گذاشته است همیشه جای کارکردن توسط هنرمندان را دارد.
محمدرضا علیزاده گفت: حضور، مشارکت و همراهی هنرمندان توانسته این جشنواره را تبدیل به یک گردهمایی بزرگ در ستایش سردار سلیمانی کند. امیدوارم این جشنواره که در جهت تبیین و تکوین مکتب سردار سلیمانی است تا سالیان سال بتواند ادامه پیدا کند.
وی افزود: تلاش ما این است که این رویداد باتوجه‌به محدودیت‌های کرونایی به‌صورت باشکوهی برگزار شود و بتوانیم میزبان خوبی برای هنرمندان باشیم و رویداد بزرگی را در سطح ملی و فراملی برگزار کنیم.
وی در پایان متذکر شد: مهم‌ترین هدف ما ترویج هنر مقاومت است و عزیزان ما در استان کرمان برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای میزبانی استان کرمان در نظر گرفته‌اند و قرار است از ظرفیت اجرای تئاتر در استان‌های مختلف نیز استفاده شود و نمایش‌های خیابانی جشنواره نیز قرار است علاوه بر مزار شهید سلیمانی در نقاط دیگر نیز اجرا داشته باشند.

شور، شعور و شهود خانواده تئاتر عامل برگزاری جشنواره سردار آسمانی
سید محمد یاشار نادری مدیر بنیاد روایت فتح در ابتدای این نشست ضمن پاسداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و تقدیر از عوامل برگزاری این جشنواره در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خوشحالیم که سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی را هم‌زمان با دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: اولین دوره جشنواره هم‌زمان با اربعین شهادت حاج‌قاسم برگزار شد که شاهد شور، شعور و شهود خانواده تئاتر در کنار تعزیت و سوگواری مردم انقلابی کشورمان بودیم. در نهایت تلاش کردیم افکار، اندیشه و مکتب حاج‌قاسم را با زبان هنر آن‌هم هنر فاخر تئاتر تا جایی‌که می‌توانیم در تاریخ معاصر کشورمان و به پیشگاه مخاطبان و دوستداران این هنر والا ارائه و جاودان کنیم.
نادری با اشاره به سه بخش نمایشنامه‌نویسی، رادیو تئاتر و تئاتر خیابانی به‌عنوان بخش‌های متنوع سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با تاکید بر ارسال ۲۵۰ اثر به دبیرخانه این رویداد گفت: این علاقه و همت هنرمندان تئاتر در راستای بازتاب سلوک و زیست سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را در حوزه تئاتر باید ستود و این را نشان‌دهنده علاقه و اشتیاق هنرمندان به این سردار بزرگ دانست.
وی تاکید کرد: تلاشمان را می‌کنیم تا سومین دوره جشنواره تئاتر سردار آسمانی در شأن و تراز سردار سلیمانی محور مقاومت و جایگاه و شکوه شهدای مدافع حرم باشد.
نادری به ذکر خاطره‌ای از مزار سردار سلیمانی پرداخت و گفت: این را از زبان یکی از اهالی کرمان شنیدم که پیش‌از شهادت سردار به او گفته بود که چه زمانی شهر ما را آباد می‌کنید؟ و سردار با خنده به او گفته بود خودم آن را آباد خواهم کرد. امروز شاهدیم که بعد از شهادت او نه‌تن‌ها این آبادانی در حوزه شهری قابل رصد است که شکوه و شور انقلابی و تبدیل شدن کرمان به شهری به نام سمبل محور مقاومت هدیه بزرگی است.

عامل تهران و کرمان برای برپایی رویدادی با کیفیت و جریان ساز
حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز با اشاره به آنکه سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی پیشگام در عرصه هنر برای بیان شأن و منزلت سردار سلیمانی و نفوذی که او در دل‌های مردمان ایران و تمام جهان داشت به شمار می‌رود یادآور شد: نخستین سالی که شروع به فعالیت برای برگزاری این رخداد کردیم با توجه به محدودیت زمانی که داشتیم بیشتر شاهد تولید آثار با محور عشق و شور و علاقه هنرمندان به سردار سلیمانی بود که هنرمندان تئاتر را به میدان آورد که بتوانیم در اربعین شهادت سردار این جشنواره را بنیان‌گذاری کنیم.
وی ادامه داد:، اما در گام‌های بعدی با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و هنرمندان علاقه‌مند و متعهد به ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس، شهدای حرم و به‌ویژه سردار آسمانی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی این جشنواره گام‌های حرفه‌ای خود را برای رسیدن به کیفیت و جریان‌سازی در عرصه هنر‌های نمایشی برداشت.

کرونا مانع حضور گروه‌های نمایشی کشور‌های دیگر در جشنواره شد
نیلی ادامه داد: بنا بر آن بود تا گام سوم این رخداد به شکل بین‌المللی برگزار شود و از کشورهایی، چون عراق، کنیا، هند، ترکیه و دیگر کشور‌ها گروه‌های نمایشی برای حضور در این رخداد اعلام آمادگی کردند که به دلیل کرونا این امر محقق نشد.
نیلی یادآور شد: جشنواره تئاتر سردار آسمانی جزو معدود جشنواره‌هایی است که به شکل مشترک با همکاری تهران و دیار کریمان استان کرمان کار‌ها را پیش می‌برد و امیدواریم بتوانیم در گام سوم نیز علاوه‌بر قدرت، کیفیت آثار را نیز چاشنی برگزاری این رخداد کنیم.

افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر سردار آسمانی همزمان با اختتامیه
نیلی در پایان صحبت‌های خود ضمن اعلام خبر افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر سردار آسمانی در کرمان هم‌زمان با برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: بنا داریم تا طی روز‌های برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی در گام سوم بار دیگر محفل خاطره نمایش را که در گام نخست این رویداد با حضور سردار اسدی از هم‌رزمان و دوستان حاج‌قاسم سلیمانی برای بازتاب وجوهی از زندگی او برگزار کردیم، این‌بار با همراهی دوستان همسنگر و رزمنده او که در کرمان حضور دارند برگزار کنیم تا بتوانیم بخش مهمی دیگر از مواد خام اولیه برای تولید آثار فاخر نمایشی در قالب نمایشنامه را در اختیار هنرمندان تئاتر کشور قرار دهیم.

بودجه جشنواره یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان
نیلی در پاسخ به دو پرسش مبنی‌بر بودجه جشنواره و روند برگزاری جشنواره در سایه سرعت اشاعه سویه اُمیکرون ویروس کرونا اگر در ایام برگزاری جشنواره باعث تغییر شرایط رنگی شهر کرمان شود گفت: برگزاری سال گذشته جشنواره مقاومت توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در ایام کرونا ما را برای چنین روز‌هایی مهیا و آماده ساخته و تمام تدابیر برای قرار گرفتن در چنین شرایطی را مدنظر داشته‌ایم.
سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه سال جاری با دبیری سیدوحید فخرموسوی ۱۸ تا ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ در کرمان برگزار خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

اعضای باند جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه تعطیل شد / نیروهای شهرداری در آماده‌باش

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)