به منظور احترام به مقام شامخ سردار رشید دلها حاج قاسم سلیمانی در دومین سالگرد شهادت ایشان که با شعار مرد میدان مزین گردیده و همزمان با هفته مقاومت، از روزشنبه ۱۱ لغایت ۱۷ دی ماه، مراسم بزرگداشتی در تمامی استانهای کشور به ویژه در شهرهای کرمان و تهران برگزار میگردد.
به گزارش روابطعمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، در همین راستا و به منظور برنامه ریزی و هماهنگی به جهت جابجایی شایسته و مطلوب زائران و شرکت کنندگان در این مراسم، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اقدامات پیش بینی شده در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر و مطلوبتر به هموطنان عزیز که قصد جابجایی با ناوگان عمومی مسافر جادهای را دارند به شرح ذیل تشریح کرد:
نظر به اینکه خدمت رسانی و تکریم شایسته و در شأن زائرین و عزاداران سردار دلها به ویژه تامین و تسهیل در ارائه خدمات مطلوب سفر متناسب با افزایش میزان تقاضای به شهر کرمان و بازگشت این عزیزان به مقاصد اولیه سفر، ضروری و حائز اهمیت فراوان میباشد و از آنجاییکه تحقق این امر مهم در گرو مدیریت بهینه عرضه خدمات متناسب با تقاضای سفر با پیش بینی، شناسایی و سازماندهی ظرفیتها و اجرای تدابیر خاص بر مبنای هم افزایی امکانات و همگرایی و هماهنگی کامل ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانها در قالب طرح جامع و منسجم میباشد، شیوه نامه اجرایی جابجایی عزاداران و زائرین دومین سالگرد شهادت سردار رشید دلها با عنوان "طرح مرد میدان" با تبیین راهبردهای اجرایی مدیریت تقاضا و تامین و ارائه خدمات ایمن و مطلوب سفر برای انتقال و بازگشت هموطنان عزیزبه مقاصد اولیه سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جادهای تدوین و جهت اجرا به ادارت کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانهای سراسر کشور ابلاغ شده است.
شهرکی افزود: این طرح با محوریت اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان و با همکاری کامل ادارات کل استانی در سراسر کشور از روز شنبه ۱۱ دی ماه آغاز و تا روز جمعه ۱۷ دی ماه به مدت یک هفته تداوم مییابد.
وی با بیان این که در این شیوه نامه وظایف کلیه بخشها بطور کامل تبیین و با هدف تسهیل دسترسی آسان به خدمات حمل و نقل عمومی و ارتقا سطح ایمنی تردد طراحی گردیده و به مورد اجرا گذارده میشود، افزود:
از ویژگیها و شاخصهای مهم در این شیوه نامه میتوان به انجام هماهنگیهای درون استانی در سطح بالاتر، ارتباط موثر کلیه ادارت استانی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمان به عنوان سرحلقه اجرای این طرح است که موجب تسهیل در انجام امور گردیده و انتظار میرود رضایتمندی خدمات گیرندگان این بخش را بدنبال خواهد داشت.
معاون حمل و نقل اظهار کرد: از دیگر محورهای مهم در این شیوه نامه توجه ویژه به مقوله ارتقا سطح ایمنی در ارائه خدمات حمل و نقل عمومی با بکارگیری ابزارهای نوین ارتباطی و نظارتی و ایجاد یک سفر ایمن برای زائران عزیز میباشد.
وی افزود: تسهیل در دسترسی زائرین به سیستم خدمات سفر با ارائه پیش فروش آنلاین بلیت بر اساس حداکثر ظرفیت شرکتهای مسافربری و استقرار اکیپ پاسخگویی ۲۴ ساعته در دفاتر نمایندگی اداره کل در محل پایانههای عمومی مسافری کرمان و ادارات کل استانها و اطلاع رسانی مناسب به زائرین و عزاداران در این خصوص از ویژگیهای دیگر این طرح میباشد.
شهرکی ثانوی خاطرنشان کرد: همچنین از ظرفیت تمامی راهدارخانهها و مجتمعهای خدمات رفاهی بین راهی در سطح راههای کشور جهت ارائه خدمات مناسب خدمات بین راهی بهره گیری خواهد شد و بکارگیری تمامی امکانات و تجهیزات و عوامل راهداری در ارائه خدمات حمل ونقلی به زائرین در محورهای مواصلاتی در دستور کار میباشدو در صورت اضطرار و بروز شرایط بحرانی نیز این آمادگی در بخش پیش بینی گردیده تا نسبت به خدمات رسانی به هموطنان اقدام نماید.
همچنین در این شیوه نامه طرق متنوع ارتباطی ۲ سویه خدمات گیرندگان بخش حمل و نقل و خدمات دهندگان و متولیان بخش حمل و نقل عمومی جادهای پیش بینی و اطلاع رسانی لازم در این خصوص جهت دریافت پیشنهادات و شکایات صورت پذیرفته است.
معاون حمل و نقل سازمان افزود: مرکز مدیریت راههای کشور به صورت شبانه روزی در طول ایام طرح با بهره گیری از سامانههای تردد شماری و دوربینهای نظارتی، اطلاعات وضعیت راهها را از طریق سامانه هـای ۱۴۱، تلفـن، سـایت، اپلیکیشـن، سامانه پیام کوتاه در اختیار کاربران قرار میدهند. همچنین تأکید میشود زائرین محترم میتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال نمایند.