کد خبر: ۴۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای چمران کرمان از برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی _ هنری ذوالفقار به‌صورت ملی در بهمن ماه سال جاری در سطح کل دانشگاه‌های کشور خبر داد.

رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای چمران کرمان از برگزاری دومین جشنواره ملی فرهنگی _ هنری ذوالفقار به‌صورت ملی در بهمن ماه سال جاری در سطح کل دانشگاه‌های کشور خبر داد.
به گزارش ایکنا از کرمان، نشست خبری دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری ذوالفقار امروز ۷ دی‌ماه در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای چمران کرمان برگزار شد.
مصطفی جعفری کرمانی‌پور، رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای چمران کرمان در این نشست بیان کرد: سال گذشته اولین دوره جشنواره در راستای محور مقاومت، با توجه به نیاز جامعه دانشگاهی در شناسایی ابعاد مختلف شخصیت حاج قاسم، در سطح دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور اجرا شد و دومین مرحله آن به‌صورت ملی در بهمن ماه سال جاری در سطح کل دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در دو سطح اساتید، کارکنان و دانشجویی است و بخش ویژه طلاب و روحانیون محصل در سطح حوزه‌های علمیه هم به این جشنواره اضافه شده است، تأکید کرد: این جشنواره در هفت موضوع اخلاق پسندیده، انتظار، هویت و شخصیت حاج قاسم سلیمانی، مهدویت، شهادت و مقاومت برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ایی چمران کرمان بیان کرد: مهلت جشنواره تا پایان دی‌ماه، بدون تغییر تمدید شده است و آثار تا ۱۱ بهمن ماه داوری و به عرصه رقابت معرفی می‌شوند.
احمد عرب‌نژاد دبیرجشنواره ذوالفقار نیز در این جلسه گفت: با توجه به استقبالی که در سطح دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای و خارج از این دانشگاه صورت گرفت، این جشنواره به‌صورت ملی و همیشگی در استان کرمان با محوریت دانشگاه فنی‌وحرفه‌ایی برگزار خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه در ایام هفته مقاومت، ساخت و تدوین در ابعاد مختلف شخصیتی سردار دل‌ها صورت می‌گیرد بنابر این جشنواره درنزدیک مراسم سالگرد آغاز به کار می‌کند و بعد از ایام سالگرد اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره به نام جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: یکی از نشان‌هایی که به سردار دل‌ها داده شد نشان ذوالفقار بود بنابراین مقرر شد به کسی که در این جشنواره بهترین طرح تندیس را با نام ذوالفقار را طراحی کند هدیه‌ایی به مبلغ ۲۵ میلیون ریال اهدا شود.
عرب‌نژاد با تأکید بر اینکه به واسطه دائمی شدن این جشنواره طراحی نشان و تندیس آن از موضوعات اصلی تبیین شده است تا برای آینده استفاده شود، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند و ۲۳۷۳ اثر به جشنواره ارسال شد که بیشترین آثار اولین جشنواره متعلق به بخش شعر و دل نوشته بوده است که به صورت مدون و کتابچه منتشر خواهند شد.
وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان دی‌ماه به ادرس اینترنتی www.zolfagharfestival.ir ارسال کنند، گفت: تا کنون تعداد ۱۲۰ نفر ثبت نام کردند و بالغ بر ۴۲۰ اثر به جشنواره ارسال شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)