کد خبر: ۴۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
آغاز فرافکنی اصولگراها:
جریان اصولگرا در حالیکه کرسی‌های قدرت را به صورت یک‌دست در اختیار دارد، اما در حال بهانه تراشی برای ناکامی احتمالی در وعده‌های مطرح شده در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است.

گفتارنو-گروه سیاست: 
جریان اصولگرا در حالیکه کرسی‌های قدرت را به صورت یک‌دست در اختیار دارد، اما در حال بهانه تراشی و آماده‌سازی افکارعمومی برای ناکامی احتمالی در وعده‌های مطرح شده در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است.
برهمین اساس دبیر حزب موتلفه اسلامی(با اکثریت نیروهای کهنسال اصولگرا ) استان کرمان با تکرار این ادعا که «اصلاح‌طلبان همیشه همراه و سرسپرده اربابان پوشالی خود یعنی آمریکا و انگلیس بوده اند و دائما سعی دارند مواضع دشمن را در کشور اجرا کنند» گفت: اخیرا نیز شاهد افزایش شیطنت‌ها و بهانه‌های جدید اصلاح‌طلبان و مطالبه‌گری از آیت‌الله رئیسی هستیم.
سخنان آقای احمد علی مقدم در حالی عنوان می‌شود که اغلب تشکل‌های اصلاح‌طلب با بیان اینکه باید به دولت آقای رئیسی فرصت داد، هنوز به صورت جریانی وارد مرحله نقد دولت نشده‌اند. اگرچه دور ذهن نیست برخی افراد  یا رسانه‌ها در حد ابراز نظر، به برخی از تصمیمات دولت خرده گرفته باشند که طبیعتا این موضوع جزو حقوق شهروندی آنان است اگرچه دبیر حزب موتلفه از این موضوع خرسند نباشد.
وانگهی خوب است اصولگرایانِ حزب موتلفه اسلامی نگاهی بیندازد به حجم تخریب‌هایی که از سوی این جریان علیه منتخبان مردم در دوره‌های گذشته شده و با یک مقایسه منصفانه دریابند که کدام جریان تمام ظرفیت‌های سیاسی و غیرسیاسی خود را به میدان آورد و برای زمین زدن منتخبان مردم از هیچ تلاشی مضایقه نکرد.
اگرچه انتقاد احزاب و گروه‌های سیاسی و آحاد مردم جامعه از ارکان مختلف حق مسلم و قانونی آنان است و اصلاح‌طلبان نیز از دولت روحانی انتقادات تندی را مطرح کردند، اما رویه اصولگرایان در برابر دولت روحانی نوعی انتقام‌گیری سیاسی از دولت- و در مقام عمل از مردم- بود.
جریان همسو با آقای مقدم از سال 92 تا 1400 ، چون مردم به نامزد آنان رأی ندادند، انتخاب آنها را انتخاب غلط دانست و توهینی نبود که اصولگرایان بتوانند آن را علیه منتخبان مردم در دوره قبل بکار بگیرند و از آن چشم‌پوشی کرده باشند. 

دبیر حزب موتلفه‌ی کرمان: اصلاح‌طلبان دارند شیطنت می‌کنند!

دبیر حزب موتلفه‌ی کرمان: اصلاح‌طلبان دارند شیطنت می‌کنند!

دبیر حزب موتلفه‌ی کرمان: اصلاح‌طلبان دارند شیطنت می‌کنند!

دبیر حزب موتلفه‌ی کرمان: اصلاح‌طلبان دارند شیطنت می‌کنند!

نمونه‌هایی از مواجهه اصولگرایان با دولت قبل

از طرفی چنانچه نظرسنجی مورد استناد روزنامه دولت را واقعی بدانیم که از رضایت 67 درصدی مردم از عملکرد دولت در 100 روز ابتدائی آن خبر می‌دهد، اصولگرایان منطقا نباید نگران بیان چند انتقاد جزئی برخی رسانه‌ها یا چهره‌های اصلاح‌طلب باشند.
یادآوری این نکته ضروری است که برخلاف جریان اصولگرا - یا مدعیان انقلابی- که در دوره قبل و در آستانه مذاکرات، تیم مذاکره کننده را خائن و ترسو توصیف می‌کردند؛ اصلاح‌طلبان از مذاکره و مذاکره‌کنندگان حمایت کرده و یک حزب جریان اصلاحات با صدور اطلاعیه‌ای از تیم مذاکره‌کننده کشورمان حمایت کرد.
در همین زمینه حزب مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

باور ما این است که مذاکرات هسته‌ای امری ملی و فراجناحی است و متاسفیم که جریان مخالف دولت سابق، برخورد سیاسی و جناحی با تیم قبلی مذاکره کننده را در دستور داشت و منافع ملی را در پای منافع جناحی ذبح کرد. ما تیم کنونی مذاکره کننده را با وجود برخی ملاحظات، نمایندگان کشور می‌دانیم و از آنان دعوت می­ کنیم از مشاوره‌های کارشناسی و تجربه تیم مذاکره کننده قبلی استفاده کنند. از همه جریان ­ها و احزاب و گروه‌های سیاسی هم می­ خواهیم در مسائل ملی از برخورد جناحی و سیاسی پرهیز کنند.

به نظر می‌رسد جریان اصولگرا که با شعارهای معیشت محور توانست انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را به نفع خود رقم بزند، اکنون و با گذشت بیش از 2 سال از عمر مجلس و چند ماه از عمر دولت- که البته برای ارزیابی آن کافی نیست- نسبت به کارآمدی و توفیق در عملیاتی کردن شعارهای خود دچار تردید شده است، سعی می‌کند با فرافکنی، اصلاح‌طلبان خارج از قدرت را عامل شکست احتمالی خود قلمداد نماید؛ موضوعی که بیشتر به طنز شبیه است و با بسط قدرت در دوسال گذشته بعید به نظر می‌رسد از سوی مردم پذیرفته شود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)