کد خبر: ۴۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان صورت گرفت
استاندار کرمان با اشاره به پیش‌بینی سیلاب طی روز‌های آینده در برخی مناطق این استان گفت: فرمانداران و مدیران خودشان را برای سخت‌ترین شرایط بروز سیلاب آماده کنند و هیچ روزنه نفوذی در حوزه فعالیت آنان وجود نداشته باشد که مورد مراقبت قرار نگرفته باشد تا دچار خسارت جبران ناپذیری نشویم.

استاندار کرمان با اشاره به پیش‌بینی سیلاب طی روز‌های آینده در برخی مناطق این استان گفت: فرمانداران و مدیران خودشان را برای سخت‌ترین شرایط بروز سیلاب آماده کنند و هیچ روزنه نفوذی در حوزه فعالیت آنان وجود نداشته باشد که مورد مراقبت قرار نگرفته باشد تا دچار خسارت جبران ناپذیری نشویم.
به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان در استانداری افزود: مسئولان و فرمانداران اطلاعات را از منابع پراکنده دریافت نکنند و در این زمینه اطلاعات از طریق مرجعی مشخص دنبال شود.
وی اظهار داشت: با توجه به تجربه سیل سال ۹۸ غرب کشور و سیل سال ۹۹ که استان‌های کرمان، سیستان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد، مردم از هشدار‌ها هراس دارند و احساسشان این است که مقدار سیل بیش از هشدار‌های اعلام شده است لذا باید اطلاع رسانی به گونه‌ای باشد که مردم دچار تشویش و نگرانی نشوند.
استاندار کرمان گفت: پیش بینی‌ها اطلاعاتی در اختیار ما می‌گذارند، اما ممکن است سیلاب بسیار کمتر و یا بیشتر از پیش بینی اتفاق بیافتد که تجربه سلاب سال ۹۸ و ۹۹ به همین نحو بود و مدیران انتظار حادثه بیشتر از پیش بینی را داشته و خود را برای آن آماده کنند.
وی با اشاره به ماده ۱۵ و ۱۸ قانون مدیریت بحران تصریح کرد: طبق این قانون تجهیزات تحت فرمان ستاد مدیریت بحران قرار می‌گیرد و این قوانین دست مدیران را باز گذاشته تا هنگام بحران هزینه کنند، اما حین بحران وقت چرتکه انداختن نیست و باید بسیج تمامی امکانات را داشته باشیم.
زینی وند افزود: همه مسئولیت‌ها تحت فرمان فرمانداران به عنوان رئیس ستاد بحران شهرستان‌ها است، اما زمانی که حادثه از کنترل خارج شود باید شهرستان‌های همجوار و استان به کمک منطقه آسیب دیده بروند.
وی تاکید کرد: فرمانداران مسئولیت پیشگیری و مهار بحران را برعهده دارند لذا به خوبی حوزه ماموریت خود را رصد کنند و آمادگی کامل داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی موظفند در اختیار فرمانداران باشد که خلاف آن تخطی از قانون است.
استاندار کرمان با بیان اینکه دست فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی براساس قانون باز است و در این بخش نیاز به هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی وجود ندارد تاکید کرد: اعضای ستاد بحران استان و شهرستان‌ها با ورود سامانه بارشی به این استان از امروز تا سه شنبه هفته آینده حق خروج از حوزه ماموریتشان را ندارند.
وی تصریح کرد: پهنه بندی راهداری بین همه دستگاه‌ها صورت گیرد، امکانات احصا شود و اولویت دستگاه‌های دولتی اگر کفایت نکرد از تجهیزات بخش خصوصی استفاده شود.
زینی وند افزود: بارش‌ها ممکن است نقطه‌ای اتفاق بیفتد لذا دهیاران آمادگی لازم را داشته باشند، با کمک ارتش و ستاد بحران و هماهنگی معاونت عمرانی استانداری سیل بند و لایروبی انجام شده، اما لازم است یکبار دیگر موارد مرور شود و مسئولان آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی با اشاره به رسیدگی ستاد بحران به شهرستان‌های جنوبی استان کرمان گفت: زمان اجازه نداد وضعیت شهرستان‌های بافت و ارزوییه را در برابر سیلاب مرور کنیم، اما لازم است فرمانداران این مناطق آمادگی لازم را داشته باشند.
استاندار کرمان ادامه داد: همچنین در این مدت ورود زوار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز به استان کرمان داریم که راهداری و پلیس راه مسیر‌ها و خودرو‌ها را مراقبت کنند، ضمن آنکه به تک تک عشایر شمال و جنوب این استان نیز اطلاع رسانی شود تا آسیبی در سیل پیش بینی شده نبینند.
وی بیان داشت: جان انسان‌ها برای ما بسیار مهم و اولویت نخست است و اگر اتفاقی بیفتد در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.
زینی وند افزود: ستاد بحران در ارتش و سپاه نیز تشکیل شده و سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان کرمان موارد مراقبت از کشت و کار کشاورزان را مد نظر داشته باشد و اگر بارندگی نیز اتفاق نیفتاد مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی اضافه کرد: نشست هماهنگی در شهرستان‌های استان کرمان برگزار شود تا دستگاه‌های اجرایی در زمان بحران مشکلی نداشته باشند و بر این اساس امکانات و زیرساخت‌های ضروری را به شهرستان‌ها برسانیم تا حین بحران غافلگیر نشویم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)