کد خبر: ۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
در اجتماع بزرگ مردم استان بوشهر:
دکتر روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم با حمایت مردم و هدایت مقام معظم رهبری در مسیر شکستن تحریم گام برداشته است، گفت: به حول و قوه الهی راه برچیده شدن کامل تحریم‌ها در چارچوب منافع ملی ایران را ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری روز سه شنبه در اجتماع بزرگ مردم استان بوشهر با تاکید بر اینکه "ما در چارچوب منافع ملت ایران و با منطق و استدلال ، راه مذاکره ، همزیستی مسالمت آمیز با جهان ، تعقل و تعامل سازنده را ادامه خواهیم داد"، تصریح کرد: به همه آنهایی که در راه اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران قدم گذاشته بودند و امروز نیز ممکن است به فکر قدم گذاشتن در همان راه باشند، اعلام می کنم که دوران تهدید و تحریم سپری شده است.

به گزارش گفتارنو حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جمع پرشور مردم استان بوشهر تاکید کرد: ملت ایران خواهان پایان تحریم ظالمانه علیه ایران اسلامی هستند و به هر میزان که مذاکره کنندگان در گروه ۱+۵ راه منطقی و سرعت عمل را در پیش نگیرند ، بدانند ضرر خواهند کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم با حمایت مردم و هدایت مقام معظم رهبری در مسیر شکستن تحریم گام برداشته است، گفت: به حول و قوه الهی راه برچیده شدن کامل تحریم‌ها در چارچوب منافع ملی ایران را ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری همچنین به موضوع کاهش ۵۰ درصدی بهای نفت اشاره کرد و گفت:آنهایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی از کشورها طراحی کرده اند ، پشیمان خواهند شد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه تنها یک سوم بودجه ایران به نفت وابسته است و راه جبران این کاهش بهای نفت را هم پیش بینی کرده ایم ، افزود: تداوم کاهش بهای نفت ادامه نمی یابد. اگر ایران از کاهش قیمت ضرر می کند بدانید کشورهای تولید کننده دیگر همچون عربستان و کویت بیش از ما ضرر خواهند کرد.

رییس شورای‌عالی امنیت ملی اضافه کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد عربستان ۸۰ درصد بودجه سالیانه‌اش به فروش نفت وابسته و ۹۰ درصد صادراتش مربوط به فروش نفت خام است و کویت ۹۵ درصد بودجه‌اش وابسته به نفت و حدود ۹۵ درصد صادراتش مربوط به فروش نفت خام است.

رییس جمهوری گفت: امسال با افزایش صادرات غیرنفتی اجازه نخواهیم داد اقتصاد ایران تحت فشار کاهش قیمت نفت قرار گیرد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه ملت ایران برای آرامش در بازار اقتصادی و رونق اقتصاد و افزایش رشد در تلاش است، گفت: اگر همه کارگاه‌های تولیدی کشور که در بخش‌های دولتی و خصوصی، فعال هستند، هر ماه یک درصد به تولیدشان اضافه کنند، رشد اقتصادی ایران به بالاتر از ۸ درصد خواهد رسید و این حرکت با تلاش، کوشش و همت بلند ملت ایران عملی خواهد شد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم جشن بیمه سلامت همگانی که روز گذشته برگزار شد، گفت: ملت بزرگ ایران، بعد از سالیان دراز به یکی از آرزوهای خود دست یافت و امروز تمام ایرانیان عزیز دارای دفترچه بیمه درمانی هستند و چتر بیمه در سراسر این سرزمین گسترده شده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: از افتخارات دولت، سلامت‌محور بودن است و ما مفتخریم که از آغاز امسال تاکنون گام‌های مهمی در زمینه تحول در بخش سلامت برداشته‌ایم و این گام‌ها را تا کسب رضایت کامل ملت ایران ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری با اشاره به گزارش آمار بخش صنعت کشور که روز گذشته ارایه شد، گفت: این گزارش نشان می‌دهد که اقتصاد در حوزه صنعت در طول ۸ ماهه امسال از رشد ۴ درصدی برخوردار بوده است و این نکته گواه این مطلب است که بعد از ۸ فصل در جا زدن در رکود و رشد منفی، امسال رشد مثبت را آغاز کرده‌ایم و به سمت رونق حرکت می‌کنیم.

دکتر روحانی در خصوص استان بوشهر گفت: اینجا سرزمین تولید برق اتمی است و این استان همانطور که شعارش است مرکز تولید انرژی ایران می‌باشد، ما به مردم با استعداد استان بوشهر و به عسلویه و خارک و جای جای این منطقه به عنوان سرزمین توسعه و حرکت ، افتخار می‌کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه بوشهر روزگاری بزرگترین بندر تجاری ایران بوده است، خاطر نشان کرد: بوشهر باید به همت شما مردم به سابقه دیرین توسعه و تجارتش بازگردد. به عنوان خادم مردم ایران و بوشهر اعلام می‌کنم که همه توان و امکان دولت در خدمت استان بوشهر خواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت یازدهم گام‌هایی را برای توسعه استان به کمک شما مردم و همت همه مسئولان، کارگزاران و فرهیختگان استان بویژه جوانان عزیز طراحی کرده است، از تصمیم دولت برای ایجاد جاده خروجی شهر بوشهر خبر داد و گفت: احداث جاده از سال آینده آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت یازدهم و اوایل سال ۱۳۹۶ به پایان برسد.

رییس جمهوری که سخنانش با استقبال و تشویق مردم حاضر ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر همراه بود، گفت: این طرح نخستین خواسته‌های مردم بوشهر در نظرسنجی‌ها بود و در جلسه مشترک استاندار و وزرا نیز بر آن تأکید شد.

دکتر روحانی به تکمیل فاضلاب شهر بوشهر اشاره کرد و گفت: این طرح سالهاست که در دست اجراست، بخش‌هایی انجام گرفته و بخش بزرگی معطل مانده است. دولت یازدهم با اختصاص اعتبار قابل توجه در طول ۴ سال آن را به اتمام خواهد رساند.

رییس جمهوری ادامه داد: تکمیل باند دوم برازجان، گناوه و باند دوم جاده گناوه - دیلم از دیگر طرح‌های دولت در حوزه راه و ترابری است.

دکتر روحانی با اشاره به اجرای ۵ طرح نفتی در استان بوشهر از تصمیم دولت برای اعلام بوشهر به عنوان منطقه آزاد تجاری خبر داد و گفت: دولت به زودی لایحه مربوطه را تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد کرد و بی‌تردید منطقه آزاد تجاری بوشهر موجب رونق کل استان خواهد شد.

رییس جمهوری همچنین به دو برابر شدن ظرفیت فعلی بندرگاه شهرستان بوشهر به عنوان دروازه توسعه استان اشاره کرد و گفت: به منظور رونق بخشی به صنعت استان به بانک مرکزی اعلام شده است، از طریق بانک‌های مختلف ۱۳۰ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و ۳۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌ها، تسهیلات داده شود.

دکتر روحانی همچنین از تصویب دو نقطه برای ساخت دهکده توریستی در استان بوشهر خبر داد و گفت: دولت قدم‌های لازم برای زیرساخت اولیه استان را برخواهد داشت و از همه سرمایه‌داران، کارآفرینان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت خواهد کرد.

رییس جمهوری افزود: در این سفر مجموعاً ۱۱ پروژه مهم با اعتبار ۶۰۳ میلیارد تومان تصویب و اعلام خواهد شد که تفصیل آن در شورای ادرای استان به اطلاع مردم می رسد.

دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود از لطف مردم که به منظور استقبال از وی و کاروان تدبیر وامید به فرودگاه، خیابان‌ها و ورزشگاه آمده بودند، قدردانی کرد و گفت: این حضور نشانه پیوستگی مردم با دولت برای خدمت به این سرزمین و توسعه ایران عزیز است.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به ایام پربرکت میلاد با سعادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، سیره و روش پیامبر و مکتب امام صادق(ع) را یادآور شد و گفت: باید وحدت، محبت و برادری را در این سرزمین بیش از پیش گسترش دهیم، زیرا همه از یک کشور، زیر یک پرچم، داخل یک نظامیم و همگی با قانون اساسی پیوند داریم و از رهبر معظم انقلاب پیروی می‌کنیم. ما در کنار هم هدف واحدی را که آن هدف توسعه و سربلندی ایران است، دنبال می‌کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)