کد خبر: ۴۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
روایتی از شخصیت رسانه‌ای سردار سلیمانی:
سردبیر سابق نشریه ثارالله گفت: سردار سلیمانی در جریان کنگره شهدای کرمان، نشریه‌ای با عنوان ثارالله منتشر و در آن خاطرات رزمندگان و حتی مطالبه‌گری از مسئولین را چاپ می‌کرد؛ درواقع سردار مدیر مسئول آن نشریه بود و بنده نیز به‌عنوان سردبیر در آن مجموعه ایفای نقش می‌کردم؛ این نشریه ۱۷ سال توسط حاج قاسم اداره شد.

سردبیر سابق نشریه ثارالله گفت: شاید همه فکر می‌کنند قاسم سلیمانی تنها یک شخصیت تمام‌عیار نظامی بود، اما باید بگوییم او فرمانده تمام‌عیار نظامی، اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی، علمی و دینی بود. تک‌بعدی نبودن رمز موفقیت سردار بود، سردار در همه ابعاد اطلاعات جامع داشت. 
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم یزدی‌نژاد در نشست مجازی رسانه و مکتب شهید سلیمانی که شب گذشته ۹ دی توسط بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سال ۷۴ کنگره شهدای کرمان برگزار شد، سردار قاسم سلیمانی دبیر کنگره بود و همه دستگاه‌ها و نهاد‌های موثر را بسیج کرد تا این کنگره برگزار شود.
وی ادامه داد: سردار در کنگره ۶۵۰۰ شهید کرمان کار‌های عظیمی انجام داد که این برنامه‌ها همچنان نیز به روز می‌شوند؛ ساخت موزه دفاع مقدس، ساخت تندیس شهدای سردار کرمان و نصب آن در شهر‌ها از اقدامات ماندگار کنگره شهدای کرمان بود.
سردبیر سابق نشریه ثارالله خاطرنشان کرد: در جریان کنگره ۶۵۰۰ شهید کرمان، نشریه‌ای با عنوان ثارالله منتشر و در آن خاطرات رزمندگان و حتی مطالبه‌گری از مسئولین چاپ شد؛ سردار سلیمانی مدیر مسئول آن بود و بنده نیز به‌عنوان سردبیر در آن مجموعه ایفای نقش می‌کردم. این نشریه ۱۷ سال توسط سردار سلیمانی اداره شد و وی تا سال ۹۴ آن را اداره کرد.
وی تصریح کرد: شاید همه فکر می‌کنند قاسم سلیمانی تنها یک شخصیت تمام‌عیار نظامی بود، اما باید بگوییم او فرمانده تمام‌عیار نظامی، اطلاعاتی، امنیتی، فرهنگی، علمی و دینی بود. تک‌بعدی نبودن رمز موفقیت سردار بود، سردار در همه ابعاد اطلاعات جامع داشت. سردار سلیمانی در دانشگاه تدریس داشت و به‌واسطه این امر دانشجویان را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا می‌کرد.
یزدی‌نژاد مطرح کرد: سردار سلیمانی با حوزه رسانه بیگانه نبود؛ در دهه ۷۰ رسانه‌ها و فضای مجازی به مانند امروز نبود و تنها خبرگزاری‌ها، نشریات محلی و روزنامه سراسری در کرمان فعالیت داشتند، اما وقتی سردار کنار اصحاب رسانه می‌نشست گویا سال‌ها کار رسانه‌ای انجام داده بود؛ وقتی صحبت می‌کرد کسی فکر نمی‌کرد یک فرمانده نظامی این سخنان را می‌گوید.

سیدالشهدای مقاومت و سرور شهدای رسانه‌ای
وی اضافه کرد: شهید سلیمانی یک فرد رسانه‌ای و مدیرمسئول نشریه‌ای بود که در زمان دفاع مقدس در مناطق عملیاتی توزیع می‌شد؛ باید بگوییم سیدالشهدای مقاومت، سرور شهدای رسانه‌ای هم است و این را می‌توانیم در عمل و گفتمان سردار مشاهده کنیم.
سردبیر سابق نشریه ثارالله خاطرنشان کرد: یک فرد رسانه‌ای در مسیری که قرار می‌گیرد باید به هدفش اعتقاد و توجه داشته باشد؛ رسانه‌ها باید امانت‌دار و صادق باشند و جامع فکر کنند علاوه بر آن باید دارای قدرت تحلیل بوده و خود آگاه و بصیر باشند و دوست و دشمن خود را بشناسند. رسانه‌ها باید مطالبه‌گری داشته باشند، اما این به معنای مچ‌گیری و تهدید نیست.
وی اشاره کرد: در ۹ دی ۸۸ حماسه بی‌بدیلی اتفاق افتاد و جامعه اسلامی به‌واسطه حضور مردم دگرگون شد و این حماسه ناشی از شناخت به‌موقع مردم بود، در این حماسه مردم به رهبر خود پاسخ دادند و در مقابل جریان‌های انحرافی ایستادند که این نمونه‌ای از مطالبه‌گری است و یک رسانه باید همواره مطالبات مردم را مدنظر داشته باشد.
یزدی‌نژاد بیان کرد: سردار سلیمانی به فعالیت در نشریه ثارالله اکتفا نمی‌کرد بلکه نشریات مدافع انقلاب و دلسوز جامعه که حرفی برای گفتن داشتند را دور هم جمع می‌کرد و همه با هم متحد می‌شدند تا مطالبه‌گری داشته باشند.
وی افزود: فراموش نکنیم که سرباز انقلاب و مطیع ولایت هستیم و باید خواسته‌های، ولی امر مسلمین را دنبال کنیم البته باید توجه داشته باشیم که موضع‌گیری ما در رسانه موجب سوء برداشت نشود. برای سردار سلیمانی دولت اصولگرا و اصلاح‌طلب معنا نداشت و برایش عمل به وعده‌های داده شده در شعار‌های انتخاباتی ملاک عمل بود و در صورت عمل نکردن به شعار‌ها آنان را مطالبه می‌کرد.

سردار سلیمانی خداترس، خدامحور و خداباور بود
سردبیر سابق نشریه ثارالله تاکید کرد: سردار سلیمانی خداترس، خدامحور و خداباور بود اگر این‌گونه باشیم راه سردار سلیمانی را ادامه خواهیم داد و به درجات بالایی خواهیم رسید. اگر خدا ترس و صادق باشیم و به‌خاطر خداوند قلم بزنیم و مطالبه‌گری کنیم خداوند را از خود راضی نگه داشته و در مسیر سردار سلیمانی حرکت خواهیم کرد.
یزدی‌نژاد در پایان یادآور شد: سردار سلیمانی در همه موضوعات و نشست‌های جمعی با تمام افراد و گروه‌های سیاسی جلسه می‌گذاشت و خط قرمز خاصی نداشت؛ تنها خط قرمز سردار سلیمانی معاندان امام، انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)