کد خبر: ۴۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
بیانیه وزارت خارجه در آستانه سالگرد ترور سردار سلیمانی
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد: بی تردید اقدام جنایتکارانه‌ی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی مصداق «حمله تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته توسط دولت وقت آمریکا طراحی و عملیاتی شده است و هم اکنون نیز مسئولیت آن متوجه کاخ سفید می‌باشد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد: بی تردید اقدام جنایتکارانه‌ی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی مصداق «حمله تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته توسط دولت وقت آمریکا طراحی و عملیاتی شده است و هم اکنون نیز مسئولیت آن متوجه کاخ سفید می‌باشد.
به گزارش خبرآنلاین، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای آورده است: سردار شهید سلیمانی همواره در راستای سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران در کمک به استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین المللی ایفای نقش نمود و اقدامات و تلاش‌های زیادی در مقابله با تروریسم بین المللی و گروه‌های تروریستی در حال رشد در منطقه انجام داد.
به همین دلیل به درستی و با افتخار به ایشان لقب قهرمان مقابله با تروریسم و سردار صلح داده شده است. علیرغم این نقش و جایگاه، دولت ایالات متحده آمریکا با اعمال استاندارد‌های دوگانه و با ادعا‌های دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین الملل است مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه ترین‌مقامات جمهوری اسلامی ایران آنهم در خاک کشور میزبان عراق نمود.
این اقدام مقامات وقت آمریکا در ترور علنی قهرمان بین المللی مقابله با تروریسم، خود پیامی در حمایت از گروه‌های تروریستی است که آشکارا دروغگویی مدعیان مبارزه با تروریسم را بر ملا کرد.
شهادت سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس و همراهان بزرگ ایشان، نه تنها از ظرفیت محور مقاومت نکاست، بلکه از یکسو محیط داخلی ایران را سرشار از انسجام و وحدت ملی کرد و از سوی دیگر راهبرد و گفتمان مقاومت را برجسته‌تر ساخت.
در واکنش به این ترور، اقدام فوری و موثر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در نواختن سیلی به نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین الاسد عراق و آثار معنوی خون شهدای ایرانی و عراقی این واقعه، معادلات را تغییر داد و باعث آغاز شکست راهبرد منطقه‌ای آمریکا گردید که فرار آمریکا از افغانستان، آغاز فرایند خروج از عراق و تغییر استراتژی حضور نظامیان آمریکا در منطقه ژئواستراتژیک خلیج فارس تنها گوشه‌ای از آثار و پیامد‌های آن بشمار می‌رود.
بی تردید اقدام جنایتکارانه‌ی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی مصداق «حمله تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته توسط دولت وقت آمریکا طراحی و عملیاتی شده است و هم اکنون نیز مسئولیت آن متوجه کاخ سفید می‌باشد.
بر مبنای موازین حقوقی و بین المللی، دولت آمریکا در قبال این جنایت «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. در همین چارچوب، کلیه عاملان، آمران، مباشران و مسببان این جنایت تروریستی مسئولیت داشته و برهمین اساس وزارت امورخارجه با همکاری سایر دستگاه‌ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و بر اساس اصل حقوقی "مقابله با بی‌کیفرمانی جنایتکاران" مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو نمودن آن‌ها در پیشگاه عدالت را آغاز نموده است و تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داد.
وزارت امور خارجه اقدامات متعددی را با هدف دنبال نمودن موضوع در تمامی سطوح داخلی، دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی انجام داده که در برهه‌های مختلف گزارش آن‌ها در حد مقدورات به پیشگاه ملت بزرگ ایران ارائه شده و این مسیر پیگیری‌ها با قوت و به صورت همه جانبه ادامه خواهد یافت.
این اقدامات در ابعاد سیاسی، حقوقی، بین المللی و دیپلماسی عمومی صورت گرفته است. در همین رابطه در عرصه خارجی و بین المللی اهتمام ویژه‌ای صرف جلوگیری از تحریف واقعیت توسط آمریکا و سواستفاده آن دولت شد که محکومیت اخلاقی، سیاسی و حقوقی دولت آمریکا به خاطر دست زدن به این جنایت در سطح بین المللی از جمله نتایج حاصله آن‌ها بوده است.
در پیگیری این موضوع باید به استمرار فعالیت کمیته مشترک قضایی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نیز اشاره نمود.
جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت برقراری صلح و ثبات منطقه اقدامات موثر و فعالی را بعمل آورده است. اکنون با توجه به رویکرد‌های دولت سیزدهم که دست همسایگان جمهوری اسلامی ایران را برای تعامل و همکاری گسترده و پایدار می‌فشارد، زمینه توسعه و تحکیم مناسبات بین کشور‌های منطقه بیش از پیش فراهم شده است.
دولت و ملت ایران خود را در کنار دولت‌ها و ملت‌های منطقه می‌داند و از هرگونه مساعدتی برای حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی، برقراری ثبات و امنیت پایدار و توسعه و آبادانی کشور‌های منطقه و جهان اسلام دریغ نکرده و نخواهد کرد.
در پایان به همراه همه ایرانیان در سرزمین اصلی و مادری و اقصی نقاط عالم، ادای احترام می‌کنیم به روح بلند سردار صلح و امنیت، حاج قاسم سلیمانی.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)