کد خبر: ۴۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» پیامی صادر کرد که متن این پیام توسط محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در اختتامیه جشنواره خوانده شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» پیامی صادر کرد که متن این پیام توسط محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در اختتامیه جشنواره خوانده شد.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الحریم
انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت ۴ دهه از عمر خود، اکنون در گام دوم به یک راهبرد نوین در موضوع الهام بخشی و صدور انقلاب در منطقه رسیده و تحولات مهمی را رقم زده است. از این روی بر کسی پوشیده نیست که منطقه امروز با پیام انقلاب اسلامی آمیخته شده است و مهم‌ترین وجه این پیام، مبارزه با ظلم و استکبار بوده و به ساختار روشنی دست یافته که با عنوان مکتب مقاومت رخ نمایانده است.
مکتب مقاومت با نام یک شخصیت محوری مهم گره خورده که با غیرت آفرینی خود، نماد راهبرد موفقیت‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در منطقه گردیده است. سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد و اسوه این مکتب است. آن شهید بزرگواری که کنشگری‌اش تنها به حضور نظامی، امنیتی و دفاعی محدود نشد و هر قدر که زمان پیش می‌رفت جلوه‌های بیشتری از شخصیت بلند مرتبه خود را نمایان می‌نمود.
نام این سردار گرانقدر به سطحی از درخشش رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از راه و روش آن شهید گرانمایه به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند.
نماد کاملی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف و آنچه که او را به یک مکتب تبدیل کرد عقلانیتی بود که در سیر و سلوک او دیده می‌شد. توجه به اخلاق نیکو، ایثار، گذشت و مفاهیمی از این قبیل، ویژگی‌های ارزشمند او بود. مایه مباهات است که بیان کردن این سجایا امروزه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه تبلور پیدا کرده است. اگر امپریالیسم رسانه‌ای بیان کردن اسم حاج قاسم را در دنیا با اختلال مواجه سازد، تکلیف اهالی هنر و رسانه است که این شخصیت کم نظیر را به مردم دنیا معرفی کنند. چرا که قدرت روایتگری ما بدون شک دسیسه دشمنان این مرزوبوم را نقش بر آب خواهد کرد. از ماموریت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید توجه به فرهنگ شهادت و مقاومت و حمایت از آرمان‌های الهی است و در همین راستا بیش از ده‌ها جشنواره فرهنگی و هنری در کشور با محوریت سردار دل‌ها در حال برگزاری می‌باشد.
برگزاری سومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در مسیر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید والامقام سلیمانی، اقدام ارزشمند و آگاهی بخش است و بر خود لازم می‌دانم از تمامی هنرمندان نمایش صحنه‌ای کشور که متعهدانه و خالصانه در این اتفاق فرهنگی شرکت نموده‌اند و همچنین از دست اندرکاران زحمتکش این رویداد قدردانی نمایم.
استقبال بی نظیر آحاد جامعه از شخصیت والای شهید سلیمانی مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و امیدوارم با نهادینه شدن این جشنواره، همه ساله شاهد شکوه جلوه مقاومت در آثار نمایشی کشور باشیم.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)