کد خبر: ۴۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
آغاز به کار معدن مس کرور عنبرآباد با حضور وزیر صمت
معدن مس کرور عنبرآباد به عنوان یکی از بزرگترین معادن مس کشور با ذخیره ۵۰۰ میلیون تن امروز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مردم جیرفت و عنبرآباد و سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و فرماندار و امام جمعه عنبرآباد شروع به کار کرد

معدن مس کرور عنبرآباد به عنوان یکی از بزرگترین معادن مس کشور با ذخیره ۵۰۰ میلیون تن امروز جمعه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مردم جیرفت و عنبرآباد و سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و فرماندار و امام جمعه عنبرآباد شروع به کار کرد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در آئین آغاز بکار معدن کرور عنبرآباد بیان کرد: وزیر صمت در آئین شروع به کار معدن کرور عنبراباد گفت: خیلی خوشحالم در جمع شما مردم نجیب هستم و از نمایندگان مجلس و رییس شرکت ملی مس برای پیگیری این طرح قدردانی می‌نمایم.
وی همچنین موضوع عدالت را در دولت ۱۳ بسیار مهم دانست و ادامه داد: اگر معادن از حدی بزرگتر باشند مردم نیز در آن معدن باید سهام دار شوند که این کار را برای اولین بار در زابل شروع کردیم و یکی از شرایط مزایده معدن «جانجا» واگذاری بخشی از سهام تا ۴۰ درصد به مردم منطقه بوده است.
وزیر صمت همچنین بیان کرد: در معدن کرور هم همین برنامه را اجرا کردیم و ۴۰ درصد سهام به مردم منطقه واگذار می‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان نیز روز جمعه در آئین آغاز بکار معدن کرور عنبرآباد، ظرفیت تولید سالانه معدن مس کرور را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و از اشتغالزایی ۳۰۰ نفری در مرحله ابتدایی این طرح خبر داد.
مسلم مروجی افزود: محصول تولیدی معدن مس کرور کنستانتره مس و میزان سرمایه گذاری این طرح پنج هزار میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد با ذخیره احتمالی ۵۰۰ میلیون تن مس، یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور است که در روستای رودفرق شهرستان عنبرآباد واقع است.
وی به آخرین وضعیت کارخانجات مس در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار کارخانه مس در این منطقه توسط بخش خصوصی احداث شده و یک کارخانه جدید نیز در بخش اسماعیلی این منطقه آماده احداث است.

معادن جنوب کرمان گسترش یابد 
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با اشاره به پتانسیل‌های گسترده معدنی جنوب کرمان گفت: اقتصاد جنوب کرمان باید از اقتصاد تک بعدی خارج شود.
ذبیح الله اعظمی عصر جمعه در افتتاح معدن کرور در جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان دارای ذخایر گسترده معادن مس، سنگ‌های قیمتی و استراتژیک می‌باشد و در این زمینه باید سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام شود.
وی با اشاره به خشکسالی در جنوب استان گفت: تنها نباید به بخش کشاورزی توجه شود چون مشکلات از جمله تغییرات اقلیمی و کم آبی وجود دارد در کنار اصلاح الگوی کشت و آبیاری مکانیزه باید زمینه توسعه معادن و صنایع وابسته نیز در جنوب کرمان فراهم شود.
وی تاکید کرد: یکی از نیازهای جنوب کرمان راه اندازی پایانه صادراتی برای تسهیل در صادرات محصولات مختلف است که از وزارت صمت می‌خواهیم در این زمینه همکاری کند.
وی با اشاره به محرومیت‌های جنوب کرمان بیان کرد: توجه به توسعه جنوب کرمان می‌تواند خدمتی بزرگ در مسیر عدالت محوری باشد که معدن کرور در این زمینه بسیار تأثیر گذار است.
وی همچنین به لزوم راه اندازی شورای عالی معادن در جیرفت شد و گفت: باید گانهای بزرگی برای تویعه معادن در شهرستانهای جنوبی استان برداشته شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)