کد خبر: ۴۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
فرماندار ریگان در گفت‌وگو با گفتارنو وضعیت شهرستان را بحرانی توصیف کرد:
فرماندار ریگان گفت: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنم در هنگام وقوع سیلاب از رفتن به کنار رودخانه‌ها و سفر‌های غیر ضرور اجتناب کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار برای خود و خانواده هایشان نباشیم.

فرماندار ریگان گفت: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنم در هنگام وقوع سیلاب از رفتن به کنار رودخانه‌ها و سفر‌های غیر ضرور اجتناب کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار برای خود و خانواده هایشان نباشیم.
امین باقری امروز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار گفتارنو با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در شهرستان ریگان بیان داشت: بارش بارانِ پنجشنبه شب در ارتفاعات موجب جاری شدن سیلاب در شهرستان ریگان شد، اما بر طبق پیش بینی هواشناسی از قبل تمهیدات لازم اتخاذ شده و اطلاع رسانی انجام شده بود.
وی افزود: سیلاب پریشب مقداری فروکش کرده بود، اما با توجه به بارش‌های امروز، احتمال سیلاب با شدت بیشتر در منطقه پیش بینی می‌شود.
فرماندار ریگان گفت: وضعیت ترانزیت جاده ریگان به ایرانشهر و چابهار به دلیل شکستن دهانه یک پل بعد از ریگان فعلا مسدود شده و تردد در آن انجام نمی‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: برق در برخی از مناطق روستایی خصوصا روستا‌هایی که در ارتفاعات وجود دارد قطع شده و همچنین راه روستا‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به دلیل شدت بارندگی و طغیان رودخانه‌ها فعلا مسدود می‌باشد.
باقری یادآور شد: متاسفانه دیروز دو کودک به دلیل حضور در کنار رودخانه و سهل انگاری که به وجود آمده بود در سیلاب گرفتار شدند که با کمک نیرو‌های امدادی موفق شدیم دیشب جنازه یکی از کودکان را پیدا کنیم، اما به دلیل افزایش سیلاب فعلا عملیات جستجو برای یافتن کودک دوم متوقف شده است تا سیلاب کمی فروکش کند و عملیات جستجو از سرگرفته شود.
فرماندار ریگان با بیان اینکه بیشتر در حالت آماده باش و بحرانی در حال انجام کار هستیم و بر طبق پیش بینی تا آخر وقت امروز شدت بارندگی ادامه دارد که امیدواریم شاهد اتفاق خاصی نباشیم افزود: دستگاه‌های امدادی در سطح شهرستان و استان در حال آماده باش هستند و در تلاشیم که مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.
وی ادامه داد: به دلیل خسارت به محور ترانزیتی در حال ایجاد اسکان اضطراری هستیم تا به افرادی که به هردلیل در راه مانده‌اند کمک کنیم و این افراد تا فروکش کردن سیلاب و آرام شدن وضعیت در نمازخانه‌ها، مساجد و مدرسه‌ها اسکان داده خواهند شد.
وی با بیان اینکه از میزان خسارت هنوز اطلاعی در دست نیست گفت: براساس اطلاعات موجود صد‌ها راس دام بویژه در مناطق عشایری به دلیل تخریب این مکان‌ نگهداری آن‌ها تلف شده‌اند، ضمن این که با تمهیدات و اقداماتی که در سال‌های گذشته در بحث کاهش خسارات اتخاذ شده خسار‌ت‌ها کاهش یافته است.
باقری در خصوص مفقود شدن ۶ نیروی راهداری و اداره برق اذعان داشت: این افراد به دلیل طوفان‌های شدید که موجب قطعی برق شده بود برای رفع آن به مناطق عشایری عزیمت کرده بودند که خبری از آن‌ها نبود، اما به ما اطلاع داده شده که این افراد در سلامت کامل در جای امنی قرار دارند.
فرماندار ریگان بیان داشت: از شهروندان عزیز درخواست می‌کنم در هنگام وقوع سیلاب از رفتن به کنار رودخانه‌ها و سفر‌های غیر ضرور اجتناب کنند تا شاهد اتفاقات ناگوار برای خود و خانواده هایشان نباشیم./ مها

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)