کد خبر: ۴۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فعال سیاسی اصلاح طلب:
جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران، به جماران گفت: متأسفانه تبلیغات و اقداماتی که ریاست جمهوری قبل از سفر آقای رئیسی به روسیه انجام می‌داد کاملا متفاوت از اتفاقاتی است که در سفر افتاد و بعد از سفر هم همه خاموش شدند؛ در صورتی که باید پاسخگو باشند و به نظر می‌رسد باید از شخص آقای رئیسی بخواهیم که با این‌ها برخورد مقتضی را داشته باشد.

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران، به جماران گفت: متأسفانه تبلیغات و اقداماتی که ریاست جمهوری قبل از سفر آقای رئیسی به روسیه انجام می‌داد کاملا متفاوت از اتفاقاتی است که در سفر افتاد و بعد از سفر هم همه خاموش شدند؛ در صورتی که باید پاسخگو باشند و به نظر می‌رسد باید از شخص آقای رئیسی بخواهیم که با این‌ها برخورد مقتضی را داشته باشد.
به گزارش جماران دبیرکل مجمع ایثارگران با تأکید بر اینکه نباید نقد‌های سفر رئیس جمهور به روسیه را متوجه مشخص آقای رئیسی بدانیم، گفت: ریاست جمهوری برای این ساخته شده که ساز و کار‌های اداری و تشریفات یک سفر را از قبل پیش بینی کند و اگر شرایط این سفر مهیا نبوده نباید آقای رئیس جمهور به این سفر می‌رفت. به نظرم می‌رسد که برنامه ریز‌های این سفر از ضعف جدی برخوردار بودند و حداقل این است که سفیر ما و مسئولین تشریفات عزل شوند.
در خصوص انتقادات مطرح شده به سفر رئیس جمهوری به مسکو، اظهار داشت: من فکر می‌کنم نقد‌های این سفر بیش از اینکه به آقای رئیسی برگردد به مسئولین تشریفات، وزارت خارجه و سفیر ایران در روسیه بر می‌گردد که در برنامه ریزی آن‌ها باید پروتکل‌ها و سطح این سفر تعریف می‌شد. چون آقای پوتین چند سال سابقه ریاست جمهوری دارد و آدم پیچیده‌ای است که به هر حال رئیس یک سازمان امنیتی بوده و از او نمی‌شود خیلی گلایه کرد. او رفتار خباثت آمیز خودش را داشته و در واقع باعث نوعی تحقیر رئیس جمهور کشور ما شده است.

اعتراض به رفتار‌های پوتین، حتما باید مورد نقد و اعتراض مسئولین کشور قرار بگیرد
دبیرکل مجمع ایثارگران تأکید کرد: ضمن اعتراض به رفتار‌های آقای پوتین در این سفر، که حتما باید مورد نقد و اعتراض مسئولین کشور قرار بگیرد، همه دوستان نقد را متوجه آقای رئیسی کرده اند در صورتی که به نظرم می‌رسد آقای رئیسی در این سفر مقصر نیست. باید وزارت خارجه، مسئولین تشریفات و سفیر ما مورد مؤاخذه و برخورد جدی قرار بگیرند تا جلوی اتفاقات مشابه در سفر‌ها و ملاقات‌های بعدی را بگیرند. مگر می‌شود برنامه ریزی با این ضعف صورت بگیرد و رئیس جمهور یک کشور در صحنه‌ای حاضر شود که این طوری بخواهد مورد بی احترامی قرار بگیرد؟!

بی احترامی به آقای رئیسی نبوده و بی احترامی به ملت و یک کشور غنی مثل ایران است
وی ادامه داد: این بی احترامی به آقای رئیسی نبوده و بی احترامی به ملت و یک کشور غنی مثل ایران است و حتما باید اعلام انزجاری که در جامعه نسبت به آقای پوتین و مسئولین روسیه صورت گرفت برجسته شود. به نظرم می‌رسد که ضعف این کار هم به وزارت خارجه بر می‌گردد و آقای رئیسی مبرای از این موضوع است. چون مسئولین امر باید برنامه ریزی می‌کردند و تدارک می‌دیدند که این اتفاق نیفتد. در بدو ورود رئیس جمهور ما به کشور روسیه یک پرچم ایران دیده نمی‌شود. سفری که گفته می‌شود اقتصادی بوده، با کدام پیش نویس انجام شده، که ما بدانیم آن پیش نویس محقق شده یا نشده است؟

اگر شرایط این سفر فراهم نبوده نباید این سفر اتفاق می‌افتاد.
جواد امام با تأکید بر اینکه اگر شرایط این سفر فراهم نبوده نباید این سفر اتفاق می‌افتاد، اظهار داشت: مسئولیت همه این‌ها متوجه شخص رئیس جمهور نیست. ریاست جمهوری برای این ساخته شده که ساز و کار‌های اداری و تشریفات یک سفر را از قبل پیش بینی کند و اگر شرایط این سفر مهیا نبوده نباید آقای رئیس جمهور به این سفر می‌رفت. به نظرم می‌رسد که برنامه ریز‌های این سفر از ضعف جدی برخوردار بودند و حداقل این است که سفیر ما و مسئولین تشریفات عزل شوند.
وی یادآور شد: توجهی که این روز‌ها مردم و رسانه‌ها نشان دادند بیانگر این است که کشور و رئیس جمهورشان را دوست دارند و نمی‌خواهند در مقابل یک بیگانه مورد تحقیر واقع شود. باید در پاسخ به این واکنش‌هایی که مردم به حق نشان دادند آقای رئیس جمهور هم واکنشی نشان بدهد و در سطح افکار عمومی هم انعکاس پیدا کند.
دبیرکل مجمع ایثارگران در پاسخ به سؤالی در خصوص تفاوت‌های سفر حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی به روسیه و سفر اخیر رئیس جمهور ایران به این کشور، گفت: علی القاعده آقای پوتین نباید در فرودگاه حاضر می‌شد، ولی باید پای پله‌های کاخ کرملین حضور پیدا می‌کرد. آقایان مدعی هستند که روس‌ها رئیس جمهور را شخص دوم می‌دانند. اگر شخص دوم می‌دانند، در ملاقات با ولیعهد عربستان و نخست وزیر اسرائیل، که در ماه‌های اخیر هم اتفاق افتاده، این پروتکل‌ها رعایت نشده است.
وی افزود: در سفر آقای خاتمی هم پوتین به پای پله‌های کاخ کرملین آمد و هم پرچم ایران به اهتزاز در آمد. حتی در سفر آقای روحانی هم آقای پوتین در پله‌های کاخ کرملین حضور پیدا کرده است. البته این رفتار آقای پوتین برای رؤسای جمهور کشور‌های منطقه مسبوق به سابقه است که سعی کرده از جایگاه ویژه تری برخورد کند و یک فاصله گذاری کرده و در واقع این توهین به کشور‌ها و ملت‌ها است و اینجا دیگر توهین به رئیس جمهور نیست. چون رئیس جمهور به عنوان نماد یک کشور در آنجا حضور پیدا کرده است.
جواد امام در پایان گفت: متأسفانه تبلیغات و اقداماتی که ریاست جمهوری قبل از این سفر انجام می‌داد کاملا متفاوت از اتفاقاتی است که در سفر افتاد و بعد از سفر هم همه خاموش شدند؛ در صورتی که باید پاسخگو باشند و به نظر می‌رسد باید از شخص آقای رئیسی بخواهیم که با این‌ها برخورد مقتضی را داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پربازدید ها

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)