کد خبر: ۴۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال ورود به موج جدید هستیم گفت: در روزهای اخیر با افزایش موارد مراجعه و مثبت شدن تست افراد مواجه هستیم و یکی از مسائل بسیار مهم در این دوره تکمیل پوشش واکسیناسیون است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حال ورود به موج جدید هستیم گفت: در روزهای اخیر با افزایش موارد مراجعه و مثبت شدن تست افراد مواجه هستیم و یکی از مسائل بسیار مهم در این دوره تکمیل پوشش واکسیناسیون است.

به گزارش ایسنا، حسین صافی‌زاده بیان کرد: در بخش سرپایی نسبت به دو هفته گذشته تقریبا موارد مراجعه ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در بخش بستری هم شاهد افزایش موارد هستیم و از طرفی میزان موارد مثبت و مثبت‌شدن تست‌هایی هم که از مراجعه کنندگان می‌گیریم افزایش یافته به طوری که در بخش سرپایی موارد مثبت حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و آمار موارد مثبت در تست‌های انجام شده از ۱۳ درصد در هفته گذشته به ۲۵ درصد افزایش یافته است.

صافی‌زاده ادامه داد: تعداد مبتلایان مثبت در بخش بستری  نیز از ۱۲ درصد به ۱۵ درصد افزایش یافته است. با توجه به شرایط ذکر شده و افزایش موارد کرونا با سویه امیکرون در کشور و همچنین شناسایی موارد امیکرون در استان و افزایش موارد این سویه طی روزهای اخیر به نظر می‌رسد در حال ورود به موج جدید هستیم که اگر رعایت نکنیم میزان مبتلایان به سرعت افزایش می‌یابد.

وی بهترین و منطقی‌ترین اقدام در این شرایط را رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دانست و گفت: سعی کنیم ورود به موج جدید را به تعویق بیندازیم و یا از حجم موارد ابتلا کاهش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی یکی از مسائل بسیار مهم تکمیل پوشش واکسیناسیون است و  همه افراد بالای ۱۸ سال که دو نوبت واکسن دریافت کردند و سه ماه هم از نوبت دوم گذشته باشد باید برای دریافت نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر  ۱۸ درصد از جمعیت هدف که افراد بالای ۱۲ سال می‌باشند، در دانشگاه علوم پزشکی کرمان دز سوم را دریافت کردند که این تعداد حدود ۵۰ درصد از کسانی هستند که می‌توانستند دز سوم را دریافت کنند و تقریبا نیمی از آنها هنوز مراجعه نکردند، انتظار می‌رود این افراد برای تکمیل واکسیناسیون در اسرع وقت اقدام کنند.

صافی‌زاده تأکید کرد: تجارب کشورهای دیگر نشان داده افرادی که سه نوبت واکسن دریافت کرده‌اند به مراتب وضعیت بهتری داشتند و تعداد مبتلایان کمتر بوده و در صورت ابتلا، شدت علائم در آنها کمتر بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)