کد خبر: ۴۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: براساس برآورد اولیه، سیل، طوفان، برف و باران اخیر ۱۳۱ میلیارد تومان به راه‌ها، ابنیه فنی و ماشین‌آلات راهداری شمال این استان خسارت وارد کرده است.

رییس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: براساس برآورد اولیه، سیل، طوفان، برف و باران اخیر ۱۳۱ میلیارد تومان به راه‌ها، ابنیه فنی و ماشین‌آلات راهداری شمال این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایرنا، محسن کاظمی افزود: سیلاب اخیر طی سال‌های گذشته یکی از سنگین‌ترین سیلاب‌ها گزارش شده اما با تلاش راهداران اکنون تمام محورهای ارتباطی اصلی استان کرمان بازگشایی شده است.

وی اظهارداشت: چندین سال است سیل و طوفان را در استان کرمان داریم اما حتی یک ریال اعتبار جدید به دلیل وارد شدن این حوادث و بلایای طبیعی به این استان اختصاص نیافته و در سیل اخیر نیز با اعتبارات جاری مسیرها را باز نگه داشته است.

رییس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: ماشین‌آلات راهداری این استان فرسوده و امکانات موجود مربوط به چندین سال گذشته هستند و همین امر کار را برای ما دشوار کرده است.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی ما برای جبران خسارت‌های حوادث و سیلاب‌های اخیر نداشتن اعتبارات است.

ضرورت همکاری مردم با راهداران

کاظمی اضافه کرد: پل هشت دهنه ۶ متری وکیل‌آباد واقع در محور ریگان - ایرانشهر به طول ۵۰ متر در پایان سیل اخیر فروریخت، محور را بازگشایی موقت کردیم و تردد خودروها با وجود اعلام مسدودی در سامانه مدیریت راه‌های کشوری، در همان روزهای آغازین به این مسیر آمدند و بسیاری از کامیون و اتوبوس‌ها پشت پل متوقف شدند.

وی افزود: شب نخست قسمتی از پل تخریب شده بود اما خودروها از نیمه تخریب نشده پل، عبور می‌کردند و خوشبختانه با وجود خطرپذیری مشکلی پیش نیامد و ترافیک تخلیه شد و باز هم مردم به اخبار و هشدارهای ما گوش نکردند و ترافیکی بزرگ پشت پل تخریب شده باقی مانده بود و مخل کار راهداران شد.

رییس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ادامه داد: در زمانی که آب جریان داشت، ازدحام خودروهای عبوری فعالیت ماشین‌آلات راهداری را مختل می‌کرد، شرایط جوی نامساعد، سرما و طوفان شن و برودت هوا و طغیان رودخانه را داشتیم، پس آب را از بالادست منحرف و به دیگر پل‌ها منتقل کردیم که در نهایت سیل فروکش کرد تا ماشین‌آلات راهداری کار خود را دنبال کنند.

وی یادآور شد: مسیری انحرافی ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم در کنار پل احداث کردیم اما باز هم به علت ازدحام خودروها کار نیمه تمام ماند، لوله‌گذاری کردیم و با احداث ۲ لاین انحرافی در بالا دست و پایین دست عبور ترافیک را برقرار کردیم و اکنون نیز مسیر برقرار است.

کاظمی افزود: اما شاید بارندگی‌های بعدی داشته باشیم و نتوانیم جلوی آب را بگیریم، پس مجبوریم پل موقتی در آنجا احداث کنیم که تصمیمات آن اتخاذ شده و با مجوزهای استانداری مراحل برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: تامین اعتبار و مجوزهای لازم در ستاد ایمنی راه‌های استان کرمان در حال دریافت است و پیمانکار باید به سرعت انتخاب شود.

رییس اداره نگهداری راه‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ابرازداشت: پل محور ریگان ایرانشهر دارای هشت دهنه بزرگ است لذا به علت طولانی شدن فرایند احداث پل، در حال احداث جاده انحرافی ایمن نیز هستیم که ظرف یک هفته آینده ساخته می‌شود.

بازگشایی موقت محور ریگان - ایرانشهر استانداردهای لازم را ندارد

وی گفت: مسیر انحرافی فعلی توانایی حمل و نقل این حجم ترافیک و بار سنگین را نخواهد داشت و این مسیر انحرافی برای موارد اضطراری و عبور خودروهای سبک احداث شده زیرا یک کامیون با بار سنگین قصد تردد از این مسیر را داشت که در آن گیر کرد و موجب ترافیک شد، در مقطعی مسیر باز بود اما دیگر خودروها نمی‌توانستند، تردد کنند.

کاظمی تاکید کرد: خوشبختانه بدون تلفات این مساله حل شده و اکنون ترافیک به صورت روان برقرار است اما به صورت موقت، و از نظر راهداری این جاده استانداردهای لازم را ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)