کد خبر: ۴۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در نشست دفتر توسعه پایدار این تشکل:
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت:ماموریت اصلی دفتر توسعه پایدار این است که ضمن تقویت بدنه کارشناسی جمعیت، سیاست‌های مرتبط با توسعه استان را رصد و نقد کند و اگر زمانی این فرصت برایش ایجاد شد که افرادی را به درون حاکمیت بفرستد بتواند آنان را هم از نظر کارشناسی راهبری کند.

دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت:ماموریت اصلی دفتر توسعه پایدار این است که ضمن تقویت بدنه کارشناسی جمعیت، سیاست‌های مرتبط با توسعه استان را رصد و نقد کند و اگر زمانی این فرصت برایش ایجاد شد که افرادی را به درون حاکمیت بفرستد بتواند آنان را هم از نظر کارشناسی راهبری کند.
به گزارش گفتارنو محمدرضا نژادحیدری عصرامروز در اولین نشست دفتر توسعه پایدار جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در تشریح ضرورت فعالیت تشکلاتی گفت: ما یک جریان ریشه دار و تقریبا بزرگ و موثر در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان کرمان هستیم و نمی‌توانیم در مورد اعضا و هواداران تشکیلات خود بی تفاوت باشیم.
وی افزود: طبیعی است که به عنوان یک تشکل سیاسی وظیفه اصلی‌مان این است که در شرایط فعلی وقت و انرژی بیشتری برای سازمان دهی اعضا بگذاریم و نوسازی تشکیلات و حفظ و بازسازی ارتباط با جامعه را دستور کار خود قرار دهیم.
نژادحیدری با بیان اینکه مهم ترین هدف احزاب کسب و نقد قدرت است گفت: الان فضای کسب قدرت به صورت طبیعی وجود ندارد و فضای نقد قدرت ایجاد شده است و از این منظر باید بتوانیم بر سرمایه اجتماعی خودمان بیفزائیم.
این فعال سیاسی گفت: نقد رویه‌ها و رویکردها و اظهار نظر کارشناسی، صدور بیانیه، موضع‌گیری راجع به مسائل روز جامعه جزو وظایف احزاب است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه فعالیت تشکیلاتی زمانی موثر، مهم و مورد اقبال است که تک تک اعضای یک حزب سیاسی خودشان را در تصمیم‌گیری‌های حزبی دخیل بدانند گفت: مهم‌ترین آفت فعالیت حزبی این است که برخی اعضای یک تشکل این احساس برایشان به وجود بیاید که افرادی در یک حزب رأی ممتاز یا حق وتو دارند.
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود خیلی از افرادی علاقمند به فعالیت سیاسی و اجتماعی هستند از این دست فعالیت‌ها دوری کنند.
نژادحیدری گفت: از ویژگی‌های کار حزبی این است که کسی که در رأس حزب است با کسی که دور افتاده‌ترین نقطه فعالیت حزبی می‌کند، فارغ از ویژگی‌های شخصی و در موقعیت حزبی برابر باشند.
این فعال سیاسی گفت: ما تمام تلاش‌مان را کردیم و می‌کنیم که در تاک این موضوع وجود نداشته باشد و اگر هم گاهی چنین شائبه‌ای ایجاد شده باید برای رفع و اصلاح آن تلاش کنیم.
وی در خصوص سیاست کلی کشور در خصوص فعالیت احزاب هم گفت: تاکنون هیچ علامتی که دلالت بر مخالفت با فعالیت حزبی بکند مشاهده نشده است؛ و از این جهت نگرانی وجود ندارد.
نژادحیدری با بیان اینکه ما باید در راستای استحکام تشکیلات‌مان بیشتر فعالیت کنیم افزود: یکی از کارهایی که منجر به تربیت نیروی خلاق و فعال در درون جمعیت می‌شود این است که یک اتاق فکری وجود داشته باشد تا بتوانیم در خصوص مسائل استان کرمان مطالعه داشته باشیم.
وی ادامه داد: فعالیت سیاسی فقط اظهارنظر درباره انتخابات و عزل و نصب‌ها و دعوای رسانه‌ای نیست، بلکه هر فعال سیاسی عضو جمعیت باید در یک حوزه تخصصی کارشناس باشد و قدرت تجزیه و تحلیل پیدا کند تا توان حل مشکلی از مشکلات مردم را داشته باشد.
نژادحیدری ادامه داد: ماموریت اصلی دفتر توسعه پایدار این است که ضمن تقویت بدنه کارشناسی جمعیت، سیاست‌های مرتبط با توسعه استان را رصد و نقد کند و اگر زمانی این فرصت برایش ایجاد شد که افرادی را به درون حاکمیت بفرستد بتواند آنان را هم از نظر کارشناسی راهبری کند.
این فعال سیاسی افزود: ما در انتخابات مجلس دهم 5 نماینده به مجلس فرستادیم اما یک جلسه کارشناسی با آنها برگزار نکردیم؟ یا دوستان مان وارد شورای شهر شدند اما چند پیشنهاد کارشناسی یا چند نقد کارشناسی در اختیار آنها قرار دادیم؟
وی با بیان اینکه این موضوع فقط مشکل ما یا جناح ما نیست گفت: در سطح کشور جبهه اصلاحات یا احزاب اصلاح‌طلب چند جلسه کارشناسی با فراکسیون امید مجلس دهم برگزار کردند؟
دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان افزود: در میان اصولگرایان هم به همین شکل است، الان احزاب و گروه‌های سیاسی جناح رقیب چند جلسه کارشناسی با دولت و مجلس دارند؟
وی افزود: لذا بر اساس تاکیدی که مرامنامه به عنوان بالادستی‌ترین سندی که در جمعیت دارد، دفتر توسعه پایدار باید راجع به مسائل استان کرمان اظهارنظر کارشناسی کند و برنامه‌ها، گزارش‌ها و تحلیل‌های مشخصی داشته باشد.
نژادحیدری گفت: دفتر توسعه پایدار درباره مسائل استان باید اظهار نظر کند، اگر ضرورت داشت به صورت عمومی و اگر شرایط ایجاب نکرد به صورت غیرعلنی نظراتش را برای مراکز مسئول ارسال کند، اینکه به آن توجه می‌شود یا نمی‌شود نافی مسئولیت ما نیست.
وی با بیان اینکه در مورد توسعه تعریف‌های مختلفی وجود دارد ادامه داد: آن چیزی که ما در تاک به عنوان تعریف توسعه رسیدیم این است که برخورداری همه شهروندان جامعه از تمامی فرصت‌ها و حقوق اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی توسعه نام دارد.
نژادحیدری افزود: از نظر ما محور توسعه، انسان است؛ یعنی فرآیند توسعه با مشارکت آحاد شهروندان جامعه صورت می‌گیرد و همه آنان باید از مواهب توسعه بهره‌مند بشوند.
در این جلسه به انتخاب اعضا دکتر محمدمهدی عرب‌نژاد به عنوان رئیس دفتر توسعه پایدار جمعیت برگزیده شد. همچنین در این نشست مسئولان کمیسیون‌ صنعت، معدن و بازرگانی، کمیسیون آب، محیط زیست و کشاورزی و همچنین کمیسیون مدیریت شهری انتخاب شدند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)