کد خبر: ۴۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
پس از شیوع ویروس کرونا، با توجه به نیاز بیماران مبتلا، استفاده از کپسول‌های اکسیژن افزایش یافت؛ اما با وجود هشدار کارشناسان حوزه ایمنی درباره استفاده ایمن از این کپسول‌ها، همچنان برخی افراد در خصوص نکاتی که باید حین استفاده از کپسول‌های اکسیژن رعایت کنند آگاه نیستند و شاهد حوادثی مرتبط با این مورد هستیم. به طوری‌که هفته گذشته نیز، انفجار کپسول اکسیژن در تهران موجب مصدومیت یک تن شد و دو تن دیگر را به کام مرگ کشاند.

پس از شیوع ویروس کرونا، با توجه به نیاز بیماران مبتلا، استفاده از کپسول‌های اکسیژن افزایش یافت؛ اما با وجود هشدار کارشناسان حوزه ایمنی درباره استفاده ایمن از این کپسول‌ها، همچنان برخی افراد در خصوص نکاتی که باید حین استفاده از کپسول‌های اکسیژن رعایت کنند آگاه نیستند و شاهد حوادثی مرتبط با این مورد هستیم. به طوری‌که هفته گذشته نیز، انفجار کپسول اکسیژن در تهران موجب مصدومیت یک تن شد و دو تن دیگر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش ایسنا سراسری، محمد کرم درآبادی فعال در حوزه سلامت و ایمنی، در خصوص نکاتی که باید حین استفاده از کپسول‌های اکسیژن رعایت شود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا استفاده از کپسول‌های اکسیژن در خانه و بیمارستان‌ها افزایش قابل توجهی پیدا کرد و نجات‌دهنده جان افراد بسیاری شد و کمی از درد و رنج ابتلا به بیماری کووید١٩ را کاست؛ اما افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا یا دلایل دیگر از کپسول‌های اکسیژن استفاده می‌کنند باید در این خصوص نیز آگاهی داشته باشند که دانستن نکات ایمنی استفاده از کپسول‌های اکسیژن امری حیاتی است.

وی ادامه داد: قدم اول برای استفاده از کپسول‌های اکسیژن خرید آن است و نکات لازم برای استفاده از کپسول‌های اکسیژن نیز از همان قدم اول آغاز می‌شود. به طوریکه لازم است که شهروندان حتما کپسول‌های اکسیژن را از مراکز معتبر خریداری کنند و شناسنامه معتبر کپسول را نیز مورد بررسی قرار دهند. متاسفانه با توجه به حجم تقاضای کپسول‌های اکسیژن در یک دوره، شاهد فروش کپسول‌های تقلبی نیز بودیم. بنابراین تهیه آن‌ها از مراکز معتبر اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی گفت: پس از خرید کپسول‌های اکسیژن نکته مهم دیگر، نحوه نگهداری آن است. کپسول‌های اکسیژن باید حتما در جای خود فیکس شده باشند؛ چرا که امکان سقوط دارند. سقوط کپسول‌ها علاوه بر اینکه ممکن است موجب آسیب دیدن افراد شود، مثلا دست یا پایشان بشکند، در برخی موارد هم ممکن است منجر به انفجار نیز بشود. بنابراین با توجه به این موارد کپسول اکسیژن باید در یک ارتفاع پایین ثابت شود.

کرم درآبادی با بیان اینکه دمای محلی که کپسول در آن نگهداری می‌شود نیز حائز اهمیت است، تصریح کرد: کپسول‌های اکسیژن نباید در مجاورت گرما، مثل گرمای شوفاژ یا بخاری قرار گیرند؛ چرا که افزایش حرارت کپسول اکسیژن نیز یکی دیگر از دلایلی است که منجر به انفجار کپسول خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده کپسول‌های اکسیژن حتما باید به صورت ایستاده فیکس شوند و از خواباندن آنها باید خودداری کرد.

روابط عمومی سازمان اورژانس کشور با اشاره به وقوع حوادث انفجار کپسول‌های اکسیژن، گفت: یکی از مواردی که اغلب افراد در خصوص آن بی‌اطلاع هستند و نکته مهمی است، این است که به هیچ عنوان نباید با دست چرب یا روغنی به کپسول اکسیژن دست بزنند؛ چرا که اگر با دست روغنی یا چرب به محفظه دست بزنند، منجر به وقوع انفجار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه نباید کپسول‌های اکسیژن در مجاورت مواد قابل اشتعال قرار گیرند، گفت: انفجار کپسول اکسیژن می‌تواند مرگبار باشد، بنابراین باید آن را در محلی نگهداری کرد که حتی در صورت وقوع حوادث در خانه، امکان انفجار کپسول‌ اکسیژن بسیار کم باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)