کد خبر: ۴۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان گفت: شهروندان در ایام پایان سال و در حین خانه‌تکانی، مراقب مسمومیت ناشی از شوینده‌ها باشند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان گفت: شهروندان در ایام پایان سال و در حین خانه‌تکانی، مراقب مسمومیت ناشی از شوینده‌ها باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا میرزایی با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، خانه‌تکانی را از سنت‌های حسنه ایرانیان دانست و اظهارداشت: هنگام خانه‌تکانی، بایستی نکات ایمنی رعایت شود تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار برای شهروندان نباشیم.

وی افزود: در زمان نظافت منزل و استفاده از نردبان یا چهارپایه، از سطح اتکای آن با زمین کاملا مطمئن شوید و از نردبان دوطرفه و استاندارد استفاده کنید.

به گفته میرزایی از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و ... که آلوده به مواد روغنی هستند، با مواد سریع‌الاشتعال مثل بنزین جدا خودداری کرده و از مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها و جوهر نمک در حد استاندارد استفاده کنید.

وی گفت: مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها و جوهر نمک را روی زمین رها نکرده و در دسترس کودکان قرار ندهید و حتی‌الامکان خانه تکانی را در زمان غیبت کودکان انجام داده تا ضریب بروز حوادث کاهش یابد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان با تاکید بر لزوم رعایت احتیاط در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل و پرهیز از رفتن روی نرده‌ها یا قرنیزها، تصریح کرد: در هنگام شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی، از قطع کامل برق مطمئن شوید؛ در غیر این صورت، احتمال برق‌گرفتگی بسیار زیاد است؛ ابتدا برق وسیله برقی را قطع کرده و سپس نسبت به پاک‌سازی آن اقدام کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: زمان جابه‌جایی لوازم خانگی به‌خصوص اجاق گاز، احتیاط لازم را انجام دهید و تمام اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را به وسیله آب و صابون چک کنید تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوید؛ در ضمن نسبت به تعویض به‌موقع شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده اقدام کنید.

میرزایی گفت: شارژ به‌موقع خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی موجود در محیط منزل در زمان آتش‌سوزی احتمالی، می‌تواند کمک بسزایی به شما بکند، پس توصیه می‌شود نسبت به شارژ خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی اقدام کرده و از آماده به‌کار بودن آن اطمینان حاصل کنید.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمان تصریح کرد: در صورت بروز حادثه سریعا با شماره ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تماس گرفته و با حفظ خونسردی، آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کنید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)