کد خبر: ۴۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده سپاه استان کرمان:
سردار معروفی بزرگترین مشکل استان کرمان را سیاست زدگی وحشتناک و دعوا‌های بی موردِ بی مصرف سیاسی و عدم کشف جوانان مؤمن و انقلابی و جهادی دانست و گفت: نیازمند یک تحول مدیریتی در سطوح میانی و پایینی در چهارچوب انقلاب هستیم که از این وضعیت فشل بیرون آمد.

سپاه یک ارگان و نهاد نظامی نیست/شخص، حزب و یا گروهی نباید توقع کند که سپاه پشت سر او قرار بگیرد/ موضع سپاه را در استان فرمانده سپاه اعلام می‌کند/ حرف‌های دیگران موضع سپاه نیست/ مشکل اساسی استان کرمان سیاست زدگی وحشتناک آن است

سردار معروفی بزرگترین مشکل استان کرمان را سیاست زدگی وحشتناک و دعوا‌های بی موردِ بی مصرف سیاسی و عدم کشف جوانان مؤمن و انقلابی و جهادی دانست و گفت: نیازمند یک تحول مدیریتی در سطوح میانی و پایینی در چهارچوب انقلاب هستیم که از این وضعیت فشل بیرون آمد.
به گزارش  سردار حسین معروفی، یکشنبه (۱۵ اسفند) به مناسبت روز پاسدار در مراسم بیعت ثاراللهیان با فرمانده در جوار مزار شهید سلیمانی گفت: هر انسان و امتی باید خود را با چهار ایام الله تطبیق بدهد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان این ایام الله را شامل بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور دانست و افزود: بعثت به عنوان تولد آخرین و کامل‌ترین دین خدا و نعمت عظما تلقی می‌شود که تحقق آن ۲۳ سال طول کشید، اما ماندگار شد و در بعثت دو اصل قرآن و عترت مطرح است.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم، رحمت للعالمین و نه رحمت للمؤمنین و یا رحمت للمسلمین هستند؛ غدیر را استمرار بخش ولایت خداوند، حافظ و مدافع بعثت و حقیقت دین و مصونیت بخش دین خدا دانست و اظهار کرد: شیعه به برکت ولایت به حقیقت دین رسیده است.
سردار معروفی عاشورا را نجات دهنده اسلام از سقوط و انحراف دانست که نگذاشت پوسته بماند و اسلام تحریف شود و هر سال احیاگر اسلام است و بقای دین خدا است و انسان باید خود را در جبهه امام حسین پیدا کند تا به حقیقت دین برسد.
وی ادامه داد: ظهور؛ غلبه یافتن و حاکمیت دین خدا است و کسانی می‌توانند منتظر آن باشند که سه یوم الله قبلی را باور کرده باشند و انقلاب اسلامی برای بستر سازی ظهور است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: امام راحل پیامبر گونه و احیاگر اسلام ناب محمدی بود و با تیزهوشی و دیده بانی تیزبین جهان اسلام با تأسی از پیامبر اعظم به مجرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی به جای حکومت طاغوت، برای بقای حکومت اسلامی همان را انجام داد که پیامبر در مدینه منوره انجام داد و از بین مهاجر و انصار جمعیتی را سامان داد که آن نهضت را حفظ و ترویج کنند.
وی گفت: امام (ره) هم از بین انقلابیون، سپاه پاسداران را شکل داد و مبنای او انقلاب اسلامی است نه حوزه اجرا در یک جغرافیای اجرایی؛ انسان‌های انقلابی و پاکباخته و منسجم و فولادین را در آن سازمان داد و وظیفه‌ای برای آن تعیین کرد که حفظ و نگهبانی از انقلاب و دستاورد‌های بزرگ آن است.
سردار معروفی با اشاره به بسیج مردمی و مستضعفین و نه بسیج ملی؛ تصریح کرد: امروز آثار بسیج مستضعفین را در جای جای جهان اسلام به عنوان اقتدار و عزت و تفکر امامین انقلاب که تفکر اسلام ناب است مشاهده می‌کنیم.
وی نامگذاری روز ولادت امام حسین علیه السلام به روز پاسدار را پیام آور این مهم دانست که با نگاه و اندیشه آن امام همام و با اقدام و عمل آن امام می‌شود از انقلاب خدا و اسلام دفاع کرد و آن را ترویج داد که این یک مفهوم اعتقادی است که امام راحل برای سپاه مشخص کردند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاه پاسداران هم در شکل و هم در محتوا حسینی است؛ هشت سال دفاع مقدس را گواه این مدعا دانست و تصریح کرد: نیم روز عاشورا هر سال تولید و تکرار شد و ما به عنوان سپاه انقلاب هم شکل حسینی و عاشورایی و هم محتوای عملی آن را داشتیم، زیرا هم در نامگذاری لشکر و گروهان و گردان و رمز و نام عملیات و هم ضجه و هم اقدام و عمل و... عاشورایی بودیم و رزمندگان ما با تأسی از امام خود در عاشورا آن را تکرار و برای جان دادن از هم سبقت گرفتند.
وی ادامه داد: سپاه باور دارد برای انجام این رسالت خطیر باید از کلاس عباس بن علی عبور کند و سه مؤلفه وجودی علمدار کربلا یعنی وفاداری و ادب و بصیرت نسبت به ولایت را در خود نهادینه کند لذا راه حسینی شدن عبور از کلاس عباس بن علی است و همه بدانند سپاه پاسداران، عباس انقلاب و سد فولادین در برابر دشمنان برای نرسیدن به امام و خیمه گاه و بنی هاشم است.
سردار معروفی به صراحت اعلام کرد: اگر بخواهند به انقلاب تعدی کنند که نمی‌توانند، چون قابلیت‌های نظام اسلامی و ملت بزرگ ما را می‌دانند؛ اگر بخواهند به ملت شریف ایران و یا به ولایت تعدی کنند که نمی‌توانند؛ بدانند که باید از سپاه عبور کنند که نمی‌توانند.
وی با اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای مبنی بر اینکه «سپاه؛ سنگر مستحکم انقلاب است» و این یعنی سپاه، سد نفوذ ناپذیر و جان چناه امن برای انقلاب و ملت و ولایت است؛ گفت: سپاه با عربده کشی دشمنان به وحشت نمی‌افتد؛ با حرکت‌های ناجوانمردانه فریب خوردگان، کُند نمی‌شود؛ با یاوه گویی‌ها زمینگیر نمی‌شود و به حاشیه نمی‌رود و با تعریف و تمجید کسی هم ذوق زده نمی‌شود بلکه بر اساس معیار و رسالت خود پای همه چیز ایستاده است و مصداق این سپاه و خروجی و نماد آن شهید حاج قاسم سلیمانی است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: سپاه یک ارگان و نهاد نظامی نیست که یکی از مأموریت‌های او این است، اما سپاه در هر کجا که انقلاب و ملت دچار چالش باشند جانش را فدا می‌کند و کسی که ۴۳ سال می‌خواهد جان خود را فدا کند دنبال قدرت و یا حفظ خود نیست، دنبال پیشبرندگی حقیقت انقلاب اسلامی است.
وی تأکید کرد: سپاه بدون نگاه به زبان دیگران برای تمجید از او، دنبال خدمت به مردم است و این سپاه را به سادگی نمی‌شود به حاشیه برد و سپاه انقلاب اهل معامله نیست و بر سر اصول با هیچکس معامله نمی‌کند؛ سپاه جاه طلب و فرصت طلب نیست، زیرا در غیر این صورت مغایرت با پاسداری انقلاب دارد.
سردار معروفی با افزودن این مطلب که سپاه رسالت محور است و رقیب هیچکس نیست نه در حوزه دولت نه در ارکان و نه حوزه‌های سیاسی؛ اظهار کرد: سپاه معیار و اصول دارد و خانه سپاه خانه ملت ایران است، اما خطوط قرمز دارد کسی که با انقلاب و امام انقلاب و ملت ایران و روح و روان این ملت زاویه دارد و در زمین دشمن بازی می‌کند جایی در درون سپاه ندارد.
وی ادامه داد: کسانی که امام دیروز (امام خمینی) را قبول دارند، اما روی امام امروز حرف دارند، این‌ها دروغ می‌گویند و به امامت ظلم می‌کنند، زیرا امام امروز (امام خامنه ای) تفسیر کننده حقیقت امام دیروز است لذا باید هوشمندانه نسبت به اصول انقلاب مراقبت کنیم و نگاه سپاه اصول انقلاب که این‌ها در نظام سیاسی شهید سلیمانی تعریف شده و امام انقلاب آن را تأیید کرده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سپاهِ اعتقادی و انقلابی و ولایی فقط فدای ملت و انقلاب و ولایت می‌شود ولاغیر؛ به صراحت گفت: شخص، حزب و یا گروهی نباید توقع کند که سپاه پشت سر او قرار بگیرد، زیرا سپاه فقط پشت سر امام خود قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه طرح برخی از نکات در فضای مجازی بیان کرد: سپاه سازمان انقلابی توسعه یافته و گسترده و بزرگی است و در استان کرمان بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار نیروی بسیجی، بیش از سه هزار پایگاه مقاومت، ۲۰۰ حوزه، ۳۰۰ گردان، ۲۳ قشر بسیج و... وجود دارد که این‌ها موضع می‌گیرند و حرف می‌زنند، اما موضع سپاه را در استان فقط فرمانده سپاه و یا روابط عمومی سپاه استان رسماً اعلام می‌کند و حرف‌های دیگران موضع سپاه نیست کسی تحلیل نادرست نسبت به سپاه نکند.
سردار معروفی در بخش پایانی سخنانش مشکل اساسی استان کرمان را سیاست زدگی وحشتناک دانست و افزود: این باعث شده استان سرمایه دار با این منابع بزرگ، دچار چالش باشد و در شرق و جنوب در فقر دست و پا می‌زنیم که برخی موارد فقر، شرم آور است که همه این‌ها به خاطر دعوا‌های بی موردِ بی مصرف سیاسی است.
وی دومین مشکل استان کرمان را عدم کشف جوانان مؤمن و انقلابی و جهادی و عازم و آماده‌ای دانست که می‌خواهند گام دوم را عملیاتی کنند و بیان کرد: باید این‌ها را کشف و توانمند کرد و به آنان مسئولیت داد که راه نجات استان ما است و ما نیازمند به یک تحول مدیریتی در سطوح میانی و پایینی در چهارچوب انقلاب هستیم که از این وضعیت فشل بیرون آمده و گام‌های مؤثر برداریم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اعلام کرد: ما منتظر اقدامات مهم و تأثیرگذار در روز‌های آینده هستیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)