کد خبر: ۴۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد درسفر در محل‌های شلوغ حضور نداشته باشند و غذای خود را نیز در اماکن خلوت‌تر میل کنند، شست‌وشوی دست‌ها و صورت با آب بهداشتی و سالم و صابون نیز ازموارد مهم است؛ چراکه باید غیر از کرونا حواس‌مان به بیماری‌های انگلی نیز باشد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد درسفر در محل‌های شلوغ حضور نداشته باشند و غذای خود را نیز در اماکن خلوت‌تر میل کنند، شست‌وشوی دست‌ها و صورت با آب بهداشتی و سالم و صابون نیز ازموارد مهم است؛ چراکه باید غیر از کرونا حواس‌مان به بیماری‌های انگلی نیز باشد.

به گزارش فارس سراسری، علی اسداللهی امین، ‌فوق تخصص بیماری‌های عفونی در برنامه «طبیب» گفت: با توجه به واکسیناسیون گسترده و تزریق سه دز توسط اغلب افراد، قرار شده که امسال با شرط تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌ها مسافرت‌ها انجام شود، اما در سفر علاوه بر کرونا و بیماری‌های تنفسی بیماری‌های دیگر عفونی نیز وجود دارد که ممکن است افراد در سفر به آنها مبتلا شوند، لذا باید مراقب آنها نیز باشیم.

وی بیماری‌های سفر را به دو دسته کلی تقسیم کرد و گفت: این بیماری‌ها یکی شامل بیماری‌‌های عفونی است و دیگری بیماری‌های غیرعفونی، بیماری‌های غیرعفونی مثل آب به آب شدن، مسائل آلرژیک و حساسیتی است، اما بیماری‌های عفونی جدی‌تر هستند و درگیری به آنها ممکن است مشکل‌ساز شود؛ مثل مشکلات تنفسی، سل، کرونا، آنفولانزا یا خیلی اوقات استفاده از آب‌های آلوده ممکن است باعث ایجاد عفونت و بیماری‌های عفونی و انگلی شود.

این پزشک متخصص عفونی تصریح کرد: لذا بهتر است در این شرایط افراد در محل‌های شلوغ حضور نداشته و غذای خود را نیز در اماکن خلوت‌تر میل کنند، شست‌وشوی دست‌ها و صورت با آب بهداشتی و سالم و صابون نیز از دیگر موارد مهم است؛ چراکه باید غیر از کرونا حواس‌مان به بیماری‌های انگلی نیز باشد.

وی تصریح کرد: لبنیات و ماست تازه نیز دستگاه گوارش را محافظت کرده و از گرمازدگی و اسهال پیشگیری می‌کند؛ البته در این مورد نیز باید از لبنیات پاستوریزه استفاده کرد، همچنین در سفر باید از غذاهای کم حجم استفاده شود، توصیه من این است که حتما در سفر لیمو ترش به همراه داشته باشند و مرتبا مصرف کنند.

 اسداللهی امین عنوان کرد: تزریق واکسن کزاز و دیفتیری هر 10 سال یکبار لازم است، بنابراین افراد در صورت ایجاد جراحت در سفر، حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و این واکسن‌ها را تزریق کنند؛ مثل اینکه در مورد گازگرفتگی سگ‌های ولگرد نیز باید واکسن هاری حتما تزریق شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در مورد بیماری‌های گوارشی، یادآور شد: در مورد بیرون‌روی نیز در مراحل اولیه می‌توان از داروهای ضداسهال مثل لوپرامید استفاده کرد اما اگر بیماری طول کشید، خونی بود و تب ایجاد شد حتما باید آنتی‌بیوتیک نیز تجویز شود، همچنین در مناطقی که احشام بیشتر وجود دارد امکان سرایت تب مالت وجود دارد، لذا حتما باید شیرهای تازه جوشانده شود و حواس‌ مسافران به انتقال این بیماری نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه مسافران حتما به صورت مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنند، تصریح کرد: افراد در مناطقی مثل شمال و اماکنی که قصد خوابیدن در فضای سر باز را دارند در مورد مالاریا و سالک نیز مراقب باشند و حتما از پشه‌بند و توری و لباس‌های بلند استفاده کنند؛ چراکه مدتی است که ابتلا به بیماری سالک افزایش پیدا کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)