کد خبر: ۴۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان، گفت: مبارزه با قاچاق کالا تنها منحصر به سطح عرضه نبوده بلکه می‌بایست در حوزه‌های انبارش، حمل و نقل و خرید و فروش کالای قاچاق نیز برخورد‌های لازم صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان، گفت: مبارزه با قاچاق کالا تنها منحصر به سطح عرضه نبوده بلکه می‌بایست در حوزه‌های انبارش، حمل و نقل و خرید و فروش کالای قاچاق نیز برخورد‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش تسنیم، کشور ما سال‌هاست که با معضل شوم قاچاق کالا در بخش اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند که به موجب آن بسیاری از صنایع را از چرخه تولید خارج کرده و به بیکاری جوانان کشور دامن زده است.
از سوی دیگر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش در تولیدات داخلی، یکی از مهم‌ترین اقدامات مبارزه با قاچاق کالاهایی است که توان تولید آن در کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.

مقام معظم رهبری نیز در همین راستا حمایت از صنایع داخلی را مهم دانسته و به برخورد قاطع مسئولان نسبت به قاچاق کالا تاکید کرده‌اند. بنابر همین تأکید، این روزها طرح برخور‌د با قاچاق کالا در سطح خرده‌فروشی و جلوگیری از عرضه آن در سطح مغازه‌ها و انبارهای تجاری، وارد فاز جدیدی شده است.

فاقد شناسه بودن کالاها، مبنای تشخیص قاچاق است
رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، با اعلام شروع رسمی طرح تشدید برخورد با قاچاق کالا به موجب ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: مبنای تشخیص کالای قاچاق شناسه کالا است، هر کالایی که فاقد شناسه باشد به منزله کالای قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: شناسه کالا علاوه بر مزایای نظارتی که در اختیار نهاد‌های ذی‌صلاح در حوزه مدیریت تجارت کشور قرار می‌دهد، می‌تواند در فرآیند مقابله با احتکار و قاچاق کالا بسیار موثر واقع شود.

لزوم برخورد با قاچاق کالا در تمامی حوزه‌ها
جلالی با اشاره به تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا تنها منحصر به سطح عرضه نبوده بلکه می‌بایست در حوزه‌های انبارش، حمل، خرید و فروش کالای قاچاق نیز برخورد صورت بگیرد.

وجود زیرساخت‌های لازم برای برخورد هدفمند با قاچاق کالا

این مقام مسئول بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای برخورد هدفمند و نظام‌مند با قاچاق کالا ایجاد شده است، بدین منظور راه‌اندازی دو سامانه جامع تجارت و جامع انبارها توسط وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طراحی و عملیاتی شده است.

وی افزود: در صورتی‌که فعالان تجاری کالای وارد شده به کشور را از بدو ورود در این سامانه‌ها ثبت کنند، مشکل قاچاق به صورت قانونی حل شده و همچنین رصد کالاها نیز بسیار راحت‌تر انجام خواهد شد؛ انتظار می‌رود که رسانه‌ها در این زمینه آگاه‌سازی کرده و مردم را در مورد ضرورت برخورد با قاچاق کالا توجیه کنند.

جلالی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از کد شناسه، کالا‌های قاچاق و تقلبی را تشخیص داد، گفت:مردم می‌توانند با دریافت اطلاعات لازم از سامانه‌های سیستمی موجود اصالت کالا‌های عرضه شده در بازار را استعلام کنند و با انجام این کار در زمینه مبارزه با قاچاق با کالا با مسئولان همکاری داشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)