کد خبر: ۴۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
همزمان با ایام پایانی سال رزمایش نظم و امنیت ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهادهای خدماتی و امدادی با حضور استاندار و مسئولان یگان‌های امدادی در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

همزمان با ایام پایانی سال رزمایش نظم و امنیت ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهادهای خدماتی و امدادی با حضور استاندار و مسئولان یگان‌های امدادی در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش گفتار نو به نقل از پایگاه خبری پلیس، همزمان با ایام پایانی سال رزمایش نظم و امنیت ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهادهای خدماتی و امدادی با حضور استاندار، فرمانده انتظامی استان، مدیر کل هلال‌احمر، رئیس اورژانس و مسئولانی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر یگان‌ها امدادی در ستاد انتظامی استان برگزار شد.

در این رزمایش ابتدا مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان در سخنانی با تشریح مهمترین برنامه‌های این واحد امدادی از حضور 600 نجاتگر و امدادگر در پایگاه‌های جاده‌ای استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این نهاد پویش‌های زیادی را در ارتباط با پیشگیری از حوادث جاده‌ای راه‌اندازی و فعال خواهد کرد که قشر جوان بیشترین حضور را در این برنامه‌ها خواهند داشت.

رئیس اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان نیز از آمادگی و انجام ماموریت 217 آمبولانس در قالب 171 پایگاه جاده‌ای و بین شهری، 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس، و هزار و300  نیروی انسانی ماهر در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی در طرح نوروزی خبر داد و گفت: بررسی‌های انجام شده و واکاوی تلفات و حوادث رانندگی در طول ایام کرونا نشان داد حضور پلیس که در این ایام مضاعف بوده تا 80 درصد در کاهش حوادث پر تلفات رانندگی اثرگذار بوده است.

سید محمد صابری اظهارداشت: وقوع حادثه منجر به نقص عضو و معلولیت یا فوت عضوی از اعضای خانواده‌ها یک عمر بر روحیات و زندگی افراد تاثیر می‌گذارد و در این رابطه از مسئولان انتظامی خواست مولفه اثربخش حضور پلیس در محورها را استمرار بخشند و متقابلا از مردم نیز خواست قدردان حضور و خدمات بی‌وقفه پلیس باشند.

در ادامه فرمانده انتظامی استان نیز در سخنانی با ذکر نام و یاد شهدای عرصه نظم و امنیت بیان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در بسیاری از مواقع خیلی جلوتر از دیگران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم با رویگرد آگاه سازی‌های خود حضور دارند و از این رو طی ایام پایانی سال و برنامه‌های نظم و امنیت نوروز از این عزیزان انتظار داریم با جدیت مضاعف مسائل مختلف از جمله وضعیت معابر و طرح‌های ترافیکی و دیگر موضوعات آگاه‌سازی را به اطلاع مردم برسانند.

سردار ناظری افزود: در این میان بر استفاده همه نهادها از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم به ویژه در خصوص اقدامات و تدابیر ایام نوروز، وضعیت جوی، امور ترافیکی و دیگر موارد تاکید داریم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به آغاز رزمایش ترافیک نوروزی پلیس و دیگر نهادهای خدماتی و امدادی گفت: پلیس نیز به نوبه خود به صورت مضاعف در محورهای درون و برون شهری حضور و استقرار خواهد داشت اما همه باید در کنار هم تلاش کنیم حوادث جاده‌ای رخ ندهند و شدت حوادث نیز با رعایت مقررات کاهش یابند.

استاندار کرمان نیز به عنوان آخرین سخنران این آئین بیان داشت: مجموعه انتظامی در همه اوقات سال به ویژه در این چند سالی که گرفتار کرونا بودیم به قیمت فدای جانشان کار و تلاش کردند تا همه از این امنیت و آرامش کنونی بهره ببریم.

علی زینی وند ادامه داد: در این میان هلال‌احمر و دیگر واحدهای خدماتی و امدادی نیز در سیلاب‌های اخیر و دیگر سوانح به خوبی مدیریت کردند اما از آنجا که طی سال جاری به سبب کاهش محدودیت‌های کرونایی شاهد افزایش حضور گردشگران نوروزی در دیار شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم بر همکاری همه جانیه مردم، مسئولان و یگان‌های خدماتی امدادی با پلیس به منظور نظم و امنیت مطلوب و پیشگیری از سوانح و حوادث تاکید داریم.

گفتنی است در ادامه این آئین ناوگان خودرویی پلیس راه، راهور، اداره کل راهداری، هلال احمر و اورژانس از جلوی جایگاه مسئولان رژه رفتند و طرح نظم و امنیت جاده‌ای و ترافیک امسال خود را آغاز کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)