کد خبر: ۴۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر سازمان تعاون روستایی کرمان خبر داد؛
مدیر سازمان تعاون روستایی کرمان گفت: ۱۲۰ غرفه برای توزیع میوه شب عید در این استان برپا می‌شود که ۴۲ غرفه از این تعداد در شهرستان‌های کرمان فعالیت دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی کرمان گفت: ۱۲۰ غرفه برای توزیع میوه شب عید در این استان برپا می‌شود که ۴۲ غرفه از این تعداد در شهرستان‌های کرمان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، پرویز رییسی با اشاره به تامین سیب و پرتقال تنظیم بازار شب عید در استان کرمان افزود: مقدار ۷۰۰ تن سیب و یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال شامل یک هزار و ۲۰۰ تن پرتقال والنسیا و ۱۰۰ تن پرتقال تامسون توسط شرکت تعاون روستایی کرمان ذخیره سازی شده و آماده توزیع است.

وی تاکید کرد: فعالیت بازارچه‌ها و غرفه‌های توزیع میوه نوروزی معمولا ۲ تا سه روز قبل از سال جدید آغاز می‌شود و فروشندگان در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه روزهای ابتدایی سال موظف به حضور در غرفه و توزیع میوه هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمان تصریح کرد: قیمت میوه‌های تنظیم بازار طبق مصوبات کارگروه مربوطه باید بین پنج تا ۱۵ درصد از بازار آزاد کمتر باشد و بازرسان دستگاه‌های ذیربط به صورت مستمر توزیع و فروش میوه را به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی رصد می‌کنند.

وی ادامه داد: پرتقال والنسیا از جنوب استان کرمان، پرتقال تامسون از شمال کشور و سیب نیز از منطقه ارومیه تهیه شده که تازه و از کیفیت خوبی برای استفاده شهروندان برخوردار هستند.

رییسی با اشاره به مشخص نبودن قیمت پرتقال و سیب تنظیم بازار اظهارداشت: در رابطه با قیمت میوه شب عید ما پیشنهادات خود را در نشست کارگروه تنظیم بازار ارائه کردیم که به تهران اعلام شده و منتظر تعیین قیمت نهایی از سوی مرکز و اعلام به شهروندان هستیم.

وی گفت: سه سردخانه کار ذخیره‌سازی و توزیع میوه شب عید را در کرمان انجام می‌دهند که ۲ سردخانه در کرمان و یک سردخانه در شهر جیرفت است که به صورت ویژه تامین میوه شهرستان‌های این استان را بر عهده دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی کرمان با اشاره به برخی انتقادات در رابطه با تاخیر تامین میوه شب عید تصریح کرد: خرید و تامین سیب و پرتقال تنظیم بازار به صورت ملی بوده اما ما آمادگی داریم که در صورت تفویض اختیار و تامین اعتبار به تعاون روستایی این استان، در آینده میوه را سریع‌تر و با کیفیت‌تر خریداری و توزیع کنیم.

وی تاکید کرد: میزانی که کارگروه استانی تامین میوه تنظیم بازار شب عید مشخص کرده بود به طور کامل تامین شده و هیچ نگرانی در رابطه با کمبود میوه وجود ندارد.

رییسی تاکید کرد: هر چند پرتقال و سیب جزو طرح تامین میوه بازار شب عید قرار می‌گیرند، اما نسبت به فروش سایر میوه‌ها نیز از سوی غرفه‌داران نظارت می‌شود تا از قیمت بازار پایین‌تر عرضه شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)