کد خبر: ۴۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان با تأکید بر کمک همگان به دولت انقلابی و پا به رکاب خدمت؛ گفت: قطار تغییر و تحول در استان پهناور کرمان آغاز شده، اما باید به دو محور جدی «حاکمیت شایستگان بر منصب ها» و «شتاب بیشتر» توجه کند.

امام جمعه کرمان با تأکید بر کمک همگان به دولت انقلابی و پا به رکاب خدمت؛ گفت: قطار تغییر و تحول در استان پهناور کرمان آغاز شده، اما باید به دو محور جدی «حاکمیت شایستگان بر منصب ها» و «شتاب بیشتر» توجه کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی؛ در خطبه اول نمازجمعه (۱۲ فروردین) در ادامه سلسله مباحث هفته‌های گذشته؛ به برنامه‌های اولوالالباب بر اساس قرآن کریم اشاره و بیان کرد: یکی از این برنامه‌ها «اقامه نماز» است.
نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: از آنجا که در برنامه ایشان عمل به عهد‌ها و تقید به پیوند‌ها بود؛ نماز هم ظهور و بروز عمل و عهد الهی و هم پیوند با ذات اقدس خدای تبارک و تعالی است.
وی نماز را دارای جایگاه و اهمیت فوق العاده در زندگی فردی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: هر صبح و شام در یک برنامه زمانبندی شده به صورت منظم باید با خدای تبارک و تعالی ارتباط برقرار و در زندگی خود به نماز به صورت جدی توجه کنیم.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه نماز هم برنامه راز و نیاز با خدا است، هم توجه به عظمت و قدرت خدای تبارک و تعالی و هم عذرخواهی از خطا‌ها و معصیت‌هایی است که انجام می‌شود؛ توجه به اجزا و اذکار آن را حاکی از جلوه گر شدن خاضع‌ترین حالت عبد در برابر خداوند در نماز دانست.
وی همچنین جایگاه نماز در فرهنگ دینی و آیات و روایات را ویژه دانست و با یادآوری این موضوع که اولین چیزی که در پیشگاه خداوند از انسان سئوال می‌کنند نماز است؛ تصریح کرد: هم شرایط صحت نماز مطرح است و هم شرط کمال، زیرا همه نماز‌های مقبول در پیشگاه خدا دارای یک درجه و رتبه نیستند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی سپس با اشاره به آیات آخر سوره مبارکه مدثر مبنی بر جهنمی شدن افراد در نتیجه بی توجهی به نماز؛ خاطرنشان کرد: نماز علاوه بر آثار بالای تربیتی در زندگی فردی؛ عامل پاکسازی زندگی انسان است، زیرا احکام{نماز} به گونه‌ای است که باید به خیلی از امور از جمله مکان و لباس نمازگزار و... توجه شود و در یک کلمه همه آنچه مقدمه نماز است اگر رعایت شد؛ نماز بازدارنده انسان از ظلم و تجاوز به حقوق دیگران و غصب و رشوه خواری است و به طور کلی کسب حرام را در زندگی از بین می‌برد و هر یک از این‌ها در پاکسازی زندگی ما تأثیر جدی دارد.
وی با تأکید بر اینکه نمازخوان واقعی هیچیک از این گناهان را در زندگی انجام نمی‌دهد؛ از دیگر برنامه‌های اولوالالباب را انفاق عنوان و بیان کرد: انفاق در نگاه و فرهنگ دینی، معنای وسیعی دارد و یکی از جلوه‌های آن مالی است؛ بخش دیگری انفاق معنوی (در علم، نفوذ اجتماعی، قدرت، موقعیت‌ها و...) است که اولوالالباب همه انواع انفاق را در دستور کار دارد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی سپس با استفاده از آیه ۲۲ سوره رعد، به یکی دیگر از برنامه‌های اولوالالباب اشاره و اظهار کرد: این موضوع، چه به معنای اینکه اولوالالباب به وسیله حسنات، گناهان را از بین می‌برند و چه به معنای اینکه بدی را با نیکی پاسخ می‌دهند؛ هر دو دستور دینی و ما موظف به آن هستیم.
وی در خطبه دوم نمازجمعه به روز بزرگداشت ابوعلی سینا اشاره کرد و سالگرد آیت الله صالحی کرمانی را هم گرامی داشت و گفت:حوزه‌های علمیه کرمان مرهون زحمات و تلاش‌های این عالم عظیم الشأن است و با افتخار به آن احترام می‌گذاریم.
امام جمعه کرمان با اشاره به روز طبیعت، به تقارن بهار طبیعت و معنویت و ماه مبارک رمضان اشاره و بر توجه به آیات و نشانه‌های خدای تبارک و تعالی تأکید کرد و ادامه داد: سال جدید را در شرایطی آغاز می‌کنیم که هم ماه‌های ارزشمندی را در آغاز آن داریم و هم جوانه‌های امید و پیروزی و هم به فضل خدا پیشرفت‌های مسلمین و جبهه مقاومت و ایران اسلامی را در سال ۱۴۰۱ شاهد هستیم.
وی در همین باره گفت: رژیم جعلی و غاصب اسراییل در مقابل جبهه مقاومت فلسطین درمانده شده و علامت‌های نهایی پیروزی فلسطین بر رژیم اشغالگر را شاهد هستیم و جبهه مقاومت در یمن، دست برتر را پیدا کرده و یمن مظلومی که سال‌ها در حصر قرار گرفته بود و زن‌ها و کودکان و کسانی که عمری به دست ائتلاف سعودی کشته می‌شدند، اما در سال جدید شاهد دست برتر رزمندگان و مجاهدان یمنی هستیم.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمان سپس به آخرین ساعات و روز‌های ماه شعبان المعظم اشاره و بر استفاده از این آخرین فرصت‌ها با استغفار و دعا و تلاوت قرآن جهت پاک شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
وی با اشاره به ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی؛ این روز را روز خارج شدن جمهوریت و اسلامیت از مظلومیت دانست و اظهار کرد: سال‌ها در صحنه اداره جامعه حرفی از دین و دیانت نبود و مردم حق دخالت در تصمیم گیری نداشتند، اما رأی مردم در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ جمهوریت و اسلامیت را از مظلومیت خارج کرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه خون‌ها پای این پرچم ریخته شد تا به اهتزاز دربیاید، اما با اهتزاز آن کار تمام نشده بلکه بخشی از راه را رفتیم؛ تصریح کرد: در رهاورد اهتزاز و نگه داری این پرچم، مسئولیت‌هایی رقم خورد که هر یک خون ده‌ها شهید پای آن ریخته شد لذا مسئولیت را بر هر مسئولی سنگین می‌کند و هر مسئول در مقابل خون‌های ریخته شده در دفاع از حقانیت اسلام و ملت و تشکیل امت واحده در سایه اسلام، باید پاسخگو باشد.
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: وقت آن است در شرایطی که دولت توانمند و با انگیزه و انقلابی و سرباز ولایت، پا به رکاب خدمت کرده همه دست به دست هم داده و کمک کنیم؛ به خصوص در استان پهناور کرمان که قطار تغییر و تحول حرکت خود را آغاز کرده امیدوارم به دو مهم توجه جدی کند؛ یکی حاکمیت شایستگان و لایق‌ها بر منصب‌ها و دوم شتاب و حرکتی است که، چون به پایان سال اول این دولت خدمتگزار نزدیک می‌شویم این قطار نیاز به حرکت جدی‌تر دارد.

آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)