کد خبر: ۴۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
روایتی از ابوالفضل کارآمد
ابوالفضل کارآمد نوشت: یکی از کارهای دشوار واحد روابط عمومی و تبلیغات دوران جنگ تحمیلی، مصاحبه و گفتگو با رزمندگان بود به ویژه رزمندگانی که مسئولیت‌های مهم و ویژه هم داشتند. این دشواری دلایل متعدد داشت که مهمترین آن احساس "ریاکاری" بود که مانع بزرگی به شمار می‌رفت. این ویژگی متاسفانه فرصت‌های بسیاری را از دست ما گرفت! و ما رزمندگان فراوانی را از دست دادیم که هر کدام گنجینه عظیمی از خاطرات و خطرات بودند.

ابوالفضل کارآمد نوشت: یکی از کارهای دشوار واحد روابط عمومی و تبلیغات دوران جنگ تحمیلی، مصاحبه و گفتگو با رزمندگان بود به ویژه رزمندگانی که مسئولیت‌های مهم و ویژه هم داشتند. این دشواری دلایل متعدد داشت که مهمترین آن احساس "ریاکاری" بود که مانع بزرگی به شمار می‌رفت. این ویژگی متاسفانه فرصت‌های بسیاری را از دست ما گرفت! و ما رزمندگان فراوانی را از دست دادیم که هر کدام گنجینه عظیمی از خاطرات و خطرات بودند. رزمندگانی که در گرماگرم دفاع حتی یک مصاحبه کوتاه هم از آنان به جای نمانده است و جای حسرت دارد...

در روزهایی که به انجام عملیات "فجر مقدماتی" در منطقه " دلیجان " نزدیک می‌شدیم با اصرار فراوان من محمدحسین یوسف‌الهی رزمنده عارف و شجاع واحد اطلاعات - عملیات لشکر سرانجام تن به مصاحبه داد!

که در همان سال‌ها (12 آبان 1361) آن را در روزنامه حدیث کرمان در ستون " فرهنگ جبهه" به چاپ رساندم که به نظر می‌رسد این تنها مصاحبه‌ای است که از این شهید عزیز به یادگار باقیمانده است. متن این مصاحبه را یک بار دیگر با هم مرورمی‌کنیم:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله الذی هدانا لهذا وما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله

من محمدحسین یوسف‌الهی، متولد 1339 که در سال 1357 که سال شکوفایی انقلاب اسلامی بود، دیپلم گرفتم و بلافاصله به سربازی اعزام شدم. پس از اتمام سربازی به علت نیاز شدید جامعه اسلامی به نیروهای رزمنده، این را وظیفه خود دانستم که در جبهه‌ها شرکت کنم تا بتوانم به سهم خودم کمکی به اسلام و انقلاب کرده باشم.

سوال: در این عملیاتی که در پیش است، شما چه نقشی را خواهید داشت؟

جواب: نقش ما به این صورت است که با دیگر برادران عزیز باید عملیات را رهبری کنیم، در آن جلو با کمک فرماندهان تیپ و دیگر برادران رزمنده که انشاالله این عملیات به نحو احسن انجام بشود و ما بتوانیم دین خودمان را به اسلام و مسلمین ادا بکنیم.

سوال: خدا توفیقتان داده که شما در این عملیات شرکت کنید و خودتان می‌دانید که این عملیات پرخطرترین و پرحادثه‌ترین عملیات است و بالاخص کار شما در این رابطه بسیار حساس است، شما بفرمایید چه احساسی در این زمان دارید؟

جواب: والله! احساس، احساس یک بچه است که بعد از مدت‌ها دوری از پدر و مادرش به آنها می‌رسد؛ به این صورت که ما احساس می‌کنیم که باید خودمان را کاملاً در اختیار خدا بگذاریم؛ کمااینکه گذاشتیم و امیدواریم از این به بعد چنین شود.

ما خودمان را در اختیار خدا قرار می‌دهیم تا خداوند یک قوتی به ما بدهد تا انشاالله این عملیات به زودی انجام شود و برادران بتوانند به هدف‌های مشخص برسند.

سوال: امیدواریم با توکل به خدا و نیروی ایمان شما رزمندگان، ما در این عملیات موفق باشیم. شما در این عملیات انشاالله وارد خاک عراق خواهید شد، بفرمایید علت ورود نیروهای اسلام در خاک عراق چیست؟

جواب: دفاع حق مسلم ماست و هیچگونه شبهه‌ای در آن نمی‌باشد. تا زمانیکه کشورهایی مثل آمریکا و شوروی و اسرائیل بر جهان سلطه دارند، کشوری مانند ایران نمی‌تواند در سر جای خود بنشیند و تجاوزات آن‌ها را تماشا کند و جنایات آن‌ها را برای خودش توجیه کند و این برای کلیه مسلمین [ایجاد] مسئولیت می‌کند و ما که تنها کشور شیعه جهان هستیم، این مسئولیت را بیشتر متوجه خودمان می‌بینیم که به امید خدا و با توکل بر ذات مقدس الهی تاکنون ملت ایران از عهده این مسئولیت برآمده است و از هم اکنون نیز امیدواریم با کمک خداوند متعال از عهده این مسئولیت خطیر برآییم. اینکه ما وارد خاک عراق می‌شویم، حق مسلم ماست. چرا؟ به خاطر اینکه دفاع می‌کنیم و دفاع در هر برهه از زمان یک شکل خاص دارد. الان که ما داریم (به خاک عراق) می‌رویم؛ خداوند در قرآن کریم به ما این اجازه را داده که اگر(به شما) ظلم شد، بروید پیش (تا قطع و رفع ظلم و فتنه) و به خاطر اینکه بر ما ظلم شده ما هم داریم به پیش می‌رویم خواه این تدافعی باشد یا تهاجمی و تا زمانی که ظلم هست ما می‌جنگیم. انشاالله که خداوند ما را یاری کند.

سوال: شما به عنوان یکی از پیشمرگان ثارالله بفرمایید چه صحبت و پیامی برای امت حزب‌الهی شهرمان دارید؟

جواب: پیامی به آن صورت نیست، زیرا ما خودمان پیام‌رسان ملت هستیم که اگر خدا بخواهد آن را به نحو احسن به کلیه جهانیان برسانیم. مردم خودشان پیام می‌دهند و ما رزمندگان اگر سعادت داشته باشیم، می‌توانیم این پیام را با عملمان به دیگر کشورها مخابره کنیم. من خودم را لایق نمی‌دانم که به ملت پیام بدهم و تنها چیزی که می‌توانم خدمت ملت عزیز ایران، به خصوص همشهریان گرامی عرض کنم این است که کمافی‌السابق کار خودشان را در پشت جبهه انجام بدهند چون تا حالا آن را به نحو احسن انجام داده‌اند و خودشان خط دهنده انقلاب بوده‌اند. که امیدواریم در این راه، خداوند این ملت عزیز را تایید کند و کلیه گرفتاری‌ها را از سر راه ملت بردارد. یکی دیگر اینکه جامعه باید یک رهبری آگاه و هوشیار داشته باشد که خداوند این نعمت را به ما عطا کرده و باید ما از این نعمت شکرگزار باشیم. امیدواریم که ملت ایران قدر این رهبری را بدانند و  هرچه بیشتر از پیش به فرمایشات رهبری انقلاب گوش فرا دهد و فرمایشات ایشان را سرلوحه زندگی قرار دهد تا خداوند پیروزشان گرداند.

والسلام علیکم

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)